اخبار داغ

ائمه جمعه استان کرمان مطرح کردند؛

دولت به سکوت و بی‌توجهی خود در برابر جنایات میانمار پایان دهد/ضرورت تلاش مداحان در تبیین پیام عاشورا/تحریم‌های جدید نشان از زیاده‌خواهی آمریکا و غربی‌ها است

دولت به سکوت و بی‌توجهی خود در برابر جنایات میانمار پایان دهد/ضرورت تلاش مداحان در تبیین پیام عاشورا/تحریم‌های جدید نشان از زیاده‌خواهی آمریکا و غربی‌ها است
ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   آرمان کرمان ؛ ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان , آرمان کرمان ,

امام جمعه موقت کرمان:کشورهای اسلامی باید سازمان ملل را  نسبت به کشتار مسلمانان میانمار حساس کنند/ضرورت تلاش مداحان در تبیین پیام عاشورا

, امام جمعه موقت کرمان:کشورهای اسلامی باید سازمان ملل را  نسبت به کشتار مسلمانان میانمار حساس کنند/ضرورت تلاش مداحان در تبیین پیام عاشورا, امام جمعه موقت کرمان:کشورهای اسلامی باید سازمان ملل را  نسبت به کشتار مسلمانان میانمار حساس کنند/ضرورت تلاش مداحان در تبیین پیام عاشورا,

 

,

حجت الاسلام و المسلمین  مهدی عربپور در خطبه های نماز جمعه کرمان در مصلی امام علی(ع) با بیان اینکه در چند سال گذشته در کشورهای مختلف نسل کشی بین مسلمانان اتفاق افتاده که توطئه ای از سوی دشمنان اسلام است، اظهار کرد:کشورهای اسلامی باید مراکز بین المللی و سازمان ملل را نسبت به کشتار مسلمانان میانمار حساس کنند.
امام جمعه موقت کرمان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید تاکید کرد: تحصیل و کسب علم باید همراه با آگاهی باشد و مدرک به درد جامعه ما نمی خورد و همچنین در کنار علم آموزی به تزکیه نفس بکوشیم.
وی با اشاره به سالروز قتل عام مردم مظلوم فلسطین در اردوگاه های صبرا و شتیلا  تصریح کرد: صهیونسیت های جنایتکار با بی رحمی مسلمانان را به خاک و خون کشیدند.
حجت الاسلام عربپور با اشاره به 24 ذی الحجه و روز مباهله افزود: این روز به عنوان روز خانواده نامگذاری شده است و خانواده رکن اساسی جامعه بشمار می آید که اگر این رکن سالم باشد جامعه به سمت سعادت می رود.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد:خانواده سنگ بنا و زیرساخت جامعه است و در صورت تربیت صحیح جامعه رستگار می شود و خانواده کانونی برای تربیت و رشد است و اگر در آن آرامش باشد جامعه به جهت درست هدایت خواهد شد.
وی با بیان اینکه اسلام به مساله خانواده اهمیت زیادی قائل می شود تاکید کرد: اگر بنیان خانواده سست شود، معضلات اجتماعی زیادی به وجود می آید.
حجت الاسلام عربپور با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: این ایام حزن و عزاداری سیدالشهدا(ع) است و باید در نشست ها پیام این ماه را تببین کنیم و از فرصت ماه های محرم و صفر برای بالابردن سطح آگاهی و بصیرت مردم استفاده کنیم.
وی افزود: خطیبان و مداحان ضمن مرثیه و نوحه سرایی برای امام حسین(ع) و خاندان مطهرشان باید در تببین پیام عاشورا نیز بکوشند.

,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه بافت:دولت به سکوت و بی‌توجهی خود در برابر جنایات میانمار پایان دهد

, امام جمعه بافت:دولت به سکوت و بی‌توجهی خود در برابر جنایات میانمار پایان دهد, امام جمعه بافت:دولت به سکوت و بی‌توجهی خود در برابر جنایات میانمار پایان دهد,

 

,

حجت‌الاسلام مهدی زاده، امام‌جمعه بافت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، بعد از دعوت به تقوای الهی، ضمن تبریک روز مباهله بیان داشت: در جریان مباهله تمام کفر در مقابل تمام اسلام قرار گرفت، وقتی‌که همه اسلام در برابر همه کفر قرار گرفت آنچه که بارز شد و ظهور و تجلی پیدا کرد صلابت و اقتدار اسلام بود. ما نیز در انقلاب اسلامی مباهله داشتیم و آن هفته دفاع مقدس که برای ما مباهله بود، یعنی همه اسلام ما در برابر همه کفر قرار گرفت، که توانستیم در مقابل تانک‌های غول‌پیکر و ابزار جنگی زمان، با انسان‌های پاک، با تن، گوشت و خون خود به پیروزی برسیم.

,

وی عنوان کرد: امروز ما باید در جبهه‌ی مقابله با کفر، همه‌ی اسلام را به میدان بیاوریم و در کوچک‌ترین مسئله‌ای با کفر مسامحه و تعامل نکنیم و سر یک میز ننشینیم، این صلابت ما چشم کفر را پر می‌کند. اما اگر تعامل کردیم و سر یک میز نشستیم، تفکر و خط سیاسی خود را برای توسعه، تعامل و ارتباط با کفر هماهنگ کردیم، اولین شکست برای ماست و ما شکست خواهیم خورد. لذا اگر مسئولین ما همچون مدافعان حرم که با تمام کفر داعشی روبرو هستند، مذاکره و مسامحه نمی‌کنند، باقدرت و صلابت برخورد می‌کنند عمل نمایند، چیزی که نتیجه‌اش پیروزی بر اسلام و شکست خفت‌بار در برابر ظالمان است نخواهد بود.

,

حجت اسلام مهدی زاده در ادامه ضمن اشاره به فجایع صبرا و شتیلای لبنان در سال ۶۱ ابراز داشت: امروز صبرا و شتیلایی دیگر در میانمار به‌وسیله صلاح‌های اسرائیل در حال شکل‌گیری است، که توسط جلادان بودایی بچه‌ای کوچک، پیرزن و پیرمرد را در آتش می‌سوزانند و اجساد را سلاخی می‌کنند. جنایاتی صورت می‌گیرید که رهبر این کشور زنی بی‌رحم تحت حمایت آمریکا جایزه صلح نوبل دریافت می‌کند اما دستانش به خون هزاران نفر آلوده است. جنایاتی که با سکوت مرگبار سازمان ملل و مدعیان حقوق بشر انجام می‌گیرد.

,

امام‌جمعه بافت تصریح کرد: ملت‌های مسلمان نباید در مقابل این جنایات سکوت کنند. مسئولین کشور ما نیز نباید سکوت کنند، اعلام انزجار داشته باشند و از طریق شورای امنیت این جنایات را دنبال کنند. از دولت محترم انتظار می‌رود در قبال مصائبی که به مردم مسلمان میانمار می‌گذرد بی‌تفاوت نباشند، به وظیفه انسانی، شرعی و انقلابی خود عمل کنند و به سکوت و بی‌توجهی غیرقابل‌توجیه خود در برابر این جنایات پایان دهند.

,

وی همچنین هشدار داد: اگر پیگیری این جنایات صورت نگیرد، روند کشتار مسلمانان به کشورهای دیگر تسری پیدا خواهد کرد و فاجعه انسانی رخ خواهد داد.

,

در پایان خطیب جمعه بافت در واکنش به همه‌پرسی جدایی کردستان عراق اظهار داشت: دسیسه‌ای دیگر توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه در حال جریان است و آن‌همه پرسی برای جدایی کردستان عراق از کشور عراق است. همه‌پرسی‌ای که می‌تواند تهدیدی عظیم و بحرانی جدید در منطقه شکل دهد که فقط سود آن را رژیم صهیونیستی خواهد برد و جنگ و کشتار را برای منطقه در بر خواهد داشت.

,

 

,

امام جمعه ریگان:دولت جمهوری اسلامی در قبال مردم مسلمان میانمار بی تفاوت نباشد

, امام جمعه ریگان:دولت جمهوری اسلامی در قبال مردم مسلمان میانمار بی تفاوت نباشد, امام جمعه ریگان:دولت جمهوری اسلامی در قبال مردم مسلمان میانمار بی تفاوت نباشد,

 

,

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان اظهار داشت: اگر امروز جهان اسلام با اتحاد ، انسجام و دوستی به مباهله با دشمنان اسلام به پا خیزد کسی جرات نمی کند به مسلمانان عالم تعرض کند.

,

امام جمعه ریگان ادامه داد: امروز دشمنان از اسلام سیلی خورده اند به دنبال این هستند که جمعیت مسلمانان را کاهش دهند چون از رشد مسلمانان در جهان اسلام احساس خطر می کنند .

,

وی افزود:کاهش جمعیت مسلمان نه در میانمار بلکه در سوریه، عراق، یمن، بحرین، سودان، کشمیر، پاکستان، افغانستان جزو پروژه های استکبار جهانی است که در حال پیگیری است، اگر نسل کشی در میانمار خاتمه پیدا نکند روند کشتار مسلمانان مثل یک بیماری به دیگر کشورها سرایت خواهد کرد.

,

رنجبر ماهانی با بیان اینکه اگر دولت جمهوری اسلامی به دولت هند فشار بیاورد دولت میانمار نمی تواند این چنین گستاخانه عمل کند،تصریح کرد:چرا برخی کشورها و دولت های اسلامی بیانیه تشریفاتی می دهند؟ و همینجا از دولت جمهوری اسلامی انتظار داریم در قبال مسائل مردم مسلمان میانمار بی تفاوت نباشد به وظیفه انقلابی ،شرعی و قانونی خود عمل کند و همچنین از قوه قضائیه انتظار داریم مسئول پیگیری حقوقی و تعقیب قضایی ارتش میانمار در مجامع حقوقی جهانی باشد.

,

وی افزود:امروز سازمان ملل در مقابل جنایات میانمار لال شده است.

,

امام جمعه ریگان اشاره داشت به سالگرد رحلت عالم فرزانه مرحوم آیت الله خزعلی و ادامه داد:مرحوم آیت الله خزعلی جزو رجال سیاسی است که نام و نشانی از او به میان نمی آید و ایشان به نظام اسلامی ما خدمات شایسته و ارزنده ای داشته است.

,

وی بیان داشت:در سال ۸۸ آن مواضع شفاف و قاطع و انقلابی که مرحوم آیت الله خزعلی علیه فتنه گران داشت. از فرزندش که در فتنه ۸۸ نقش آفرینی کرده بود تبری جست . ای کاش برخی از شخصیت های سیاسی آن زمان هم مثل مرحوم آیت الله خزعلی در پرونده انقلابی گری آنها این جملات واضح و شفاف درج شده بود.

,

خطیب جمعه ریگان در ادامه اشاره داشت به فرا رسیدن ماه محرم الحرام و تصریح کرد: اگر جهان اسلام بخواهد امروز در مقابل ظلم و ستم پیروز شود باید از زندگی اباعبدالله الحسین(ع) سرمشق و الگوگیری داشته باشد.

,

رنجبر ماهانی اشاره داشت به دیدار ولی امر مسلمین آیت الله خامنه ای با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و بیان داشت:رهبری فرمودند، تفکرات امام و انقلاب باید کاملا بر مجمع تشخیص مصلحت حاکم باشد .انقلابی فکر و عمل کند و هیچ مصوبه و موضع گیری یا اقدام متفاوت با مبانی اصلی انقلاب و میراث گرانقدر امام از آن مشاهده نشود.

,

وی گفت:در حقیقت این جمله ای که آقا فرمودند جواب کسانی است که می گویند امروز مصلحت کشور و انقلاب چیز دیگری است. امروز طوری دیگری باید اقدام کرد و فکر کرد. رهبر عظیم الشان می خواهد به ما یاد بدهد تفکر انقلابی و اقدام و عمل انقلابی، مصوبه انقلابی ،موضع گیری انقلابی در تعارض با مصلحت نظام نیست بلکه عین مصلحت نظام است.

,

 

,

امام جمعه بخش آسمینون منوجان: تحریم‌های جدید نشان از زیاده‌خواهی آمریکا و غربی‌ها است/جایزه صلح نوبل سکویى براى جنایتکاران است

, امام جمعه بخش آسمینون منوجان: تحریم‌های جدید نشان از زیاده‌خواهی آمریکا و غربی‌ها است/جایزه صلح نوبل سکویى براى جنایتکاران است, امام جمعه بخش آسمینون منوجان: تحریم‌های جدید نشان از زیاده‌خواهی آمریکا و غربی‌ها است/جایزه صلح نوبل سکویى براى جنایتکاران است,

 

,

حجت‌الاسلام رضا احمدی‌نیک امام جمعه بخش آسمینون منوجان  ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با محکومیت اقدامات وحشیانه دولت میانمار گفت: جایزه صلح نوبل سکویى براى جنایتکاران است.

,

وی در ادامه  افزود: فاجعه کشتار مسلمانان میانمار که حقیقتاً جزو حوادث کم‌نظیر تاریخ و بلاشک مورد حمایت استکبار جهانی و با همدستی برخی کشورهای مدعی منطقه است، به ‌دنبال گرفتن انتقام از اسلام عزیز و مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع است.

,

امام جمعه آسمینون خاطرنشان کرد: نکته تاسف‌بار موضوع این است که در مقابل چشمان مدعیان دروغین حقوق بشر این جنایات صورت می‌گیرد، اما آنان سکوتی مرگبار انتخاب کرده‌اند و هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

,

احمدی‌نیک چاره فاجعه میانمار را در گام نخست ورود عملی تمام دولت‌های مسلمان دانست و ادامه داد: در گام دوم جمهوری اسلامی ایران مثل همیشه علنی و صریح حرف خود را در مقابل ظلم بزند و از ظرفیت‌های دیپلماسی برای رفع این فاجعه برای کمک به مسلمانان مظلوم میانمار بهره گیرد.

,

وی با گرامیداشت ۲۴ ذی‌الحجه روز مباهله بیان داشت: همان‌طور که عید غدیر، عید اکبر و افضل اعیاد است، روز مباهله هم عید بزرگ و بافضیلت حضرت علی (ع) است، چرا که خداوند در آیه مباهله از حضرت علی (ع) به نفس پیامبر اکرم (ص) تعبیر کرده است.

,

احمدی‌نیک با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی جدید عنوان کرد: انتظار می‌رود که مسؤولان آموزش و پرورش ارتقای کیفیت آموزشی را به ‌صورت جدی پیگیری کنند و برای رفع مشکلات مدارس، اقدام عملی داشته باشند.

,

امام جمعه آسمینون با اشاره به نقض مکرر برجام از سوی دولت آمریکا خاطرنشان کرد: تحریم‌های جدید از جمله ممنوعیت فروش هواپیما به ایران، نقض صریح برجام است و این نشان از زیاده‌خواهی آمریکا و غربی‌ها است، علیرغم اینکه آژانس بارها پایبندی ایران را به برجام تایید کرده است.

,

امام جمعه منوجان:کشتار مردم مظلوم میانمار ادامه ظلم ظالمان دنیا است/جشن عاطفه جشن مهرورزی، مهربانی و نیکوکاری است

, امام جمعه منوجان:کشتار مردم مظلوم میانمار ادامه ظلم ظالمان دنیا است/جشن عاطفه جشن مهرورزی، مهربانی و نیکوکاری است, امام جمعه منوجان:کشتار مردم مظلوم میانمار ادامه ظلم ظالمان دنیا است/جشن عاطفه جشن مهرورزی، مهربانی و نیکوکاری است,

حجت‌الاسلام امین رضوانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  شهرستان منوجان با بیان اینکه بهترین راه و توشه برای رسیدن به خدا پیمایدن راه تقوای الهی است، گفت: با تأسف پای ما در مسائل دینی لنگ است و تنها چیزی که ما را در این مسیر یاری می‌کند، تقوای الهی است.

,

خطیب جمعه منوجان با اشاره به فرارسیدن هفته نیکوکاری و جشن عاطفه‌ها و اینکه در فرهنگ اسلام نیکوکاری جود دارد، بیان کرد: جشن عاطفه جشن مهرورزی، مهربانی و نیکوکاری است، امروز بسیاری از خانواده‌ها در تکاپوی تهیه وسایل مدرسه برای فرزندانشان و ورود آن‌ها به سال تحصیلی جدید هستند که وظیفه ماست برای مهرورزی و کمک به نیازمندان بدون منت تلاش کنیم و فرهنگ اسلامی را به نمایش بگذاریم.

,

رضوانی با اشاره به ۲۵ ذی‌الحجه روز خانوداه، افزود: امروزه چشم بشریت به سوی اسلام و مسلمانان است، لذا مسلمانانی که ایمان دارند هرگز از مسائل خانواده حتی روحی و روانی غافل نمی‌شوند.

,

خطیب جمعه منوجان فضاهای مجازی و گوشی‌های هوشمند را بلای جان خانواده‌ها خواند و ابراز داشت: توصیه بزرگان دین به خانواده‌ها محبت و مهرورزی است که با تأسف این مهرورزی با وجود فضاهای مجازی و گوشی‌های هوشمند به‌ تدریج در حال از بین رفتن است و از شوخی‌های بین اعضای خانواده دیگر خبری نیست.

,

رضوانی با بیان اینکه مسؤولان باید جوانان را دریابند، گفت: بسیاری از جوانان به دلیل عدم کار و معیشت از ازدواج سر باز می‌زنند و این وظیفه مسؤولان است که با برنامه‌ریزی و مشارکت و از طریق تشکیل بنگاه‌های اقتصادی کوچک جوانان را به تشکیل خانه و خانواده تشویق کنند.

,

وی با اشاره به ۲۵ شهریور تاریخ اشغال بیروت توسط صهیونیست‌ها در سال ۶۱ اظهار کرد: در این واقعه آنان وحشیانه‌ترین رفتار را با بشریت داشتند و اینکه بیش از ۶۰ سال از حیات نامشروع این رژیم ضداسلامی و آزار شهروندان فلسطینی می‌گذرد.

,

رضوانی با محکومیت قتل و عام مردم میانمار تصریح کرد: این کشتارها ادامه همان ظلمی است که ظالمان دنیا برای خودکامگی خود انجام می‌دهند و کشتار مردم میانمار به‌صورت نسل‌کشی، اینگونه جنایات کار ابرقدرت‌ها است.

,

امام جمعه منوجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند جنایت‌های میانمار سیاسی است نه مذهبی و ملت مسلمان باید فریاد و اقدام نظامی کند ما یک میلیارد مسلمان هستیم چرا باید اجازه دهیم ملتی مظلوم و مسلمان اینگونه قتل عام شوند.

,

رضوانی رسیدن مسلمانان به مرز قدرت‌های جهانی را یکی از ملزومات دانست و خاطرنشان کرد: در این دنیا اگر قدرتمند نباشیم زیر دست و پای ابر قدرت‌ها له می‌شویم و آن‌ها مایل نیستند، غیر از خودشان کشوری به قدرت برسد.

,

امام جمعه بم:آقای رئیس جمهور تاکنون چند جلسه شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده است؟/ فضای مجازی عامل فروپاشی چندین خانواده در شهرستان بم است

, امام جمعه بم:آقای رئیس جمهور تاکنون چند جلسه شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده است؟/ فضای مجازی عامل فروپاشی چندین خانواده در شهرستان بم است, امام جمعه بم:آقای رئیس جمهور تاکنون چند جلسه شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده است؟/ فضای مجازی عامل فروپاشی چندین خانواده در شهرستان بم است,

 حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه این شهر با اشاره به ایام پیش روی محرم اظهار داشت: در آستانه حلول ماه محرم هستیم و ان شاالله خداوند به حق امام حسین لطفش را بیش از گذشته شامل حال ما کند تا این ماه را درک کنیم و به بهترین وجه از آن استفاده کنیم.

,

وی گفت: در خصوص پخش نذورات در محرم فرمانده نیروی انتظامی تذکراتی دادند که باید توجه داشته باشیم تا فرصتی برای سواستفاده دشمنان فراهم نکنیم و زمینه آلوده کردن نذورات بوجود نیاید.

,

امام جمعه بم با بیان اینکه موکب اربعین شهرستان بم در سال گذشته بخوبی خدمت رسانی کرده است، بیان داشت: امسال با استفاده از تجربه‌ سال گذشته به یاری خدا بهتر از گذشته انجام وظیفه خواهیم کرد ‌لذا همه عزیزان به ستاد این‌ موکب در محل دفتر امام جمعه نذورات خود را تقدیم کنند.

,

خطیب جمعه بم با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار ابراز داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، شایسته است فراتر از این محکوم کردن های ظاهری کشورهای اسلامی اقداماتی صورت گیرد و به این حد اکتفا نشود و از طریق ارتباطات سیاسی وظیفه اسلامی و انسانی خود را انجام دهند چراکه به فرمایش ایشان جمهوری اسلامی باید این اقتدار را حفظ کند و علیه ظلم صریحا حرف خود را بزند.

,

حجت الاسلام دانشی با اشاره ورود حجاج ایرانی بیت الله الحرام خاطرنشان کرد: با درایت مقام معظم رهبری و دولتمردان حج بدون مشکل خاصی برگزار شد و به این عزیزان خیر مقدم می گوییم اما اینکه امسال حکام آل سعود رفتارشان را آنگونه که باید انجام دادند به این معنی نیست که از خوی وحشی‌گری و گرگ صفت خود عقب نشینی کرده اند بلکه این نوع رفتار بخاطر قاطعیت مقام معظم رهبری در پی حادثه منا و هشدار ایشان به حکام خائن آل سعود بوده است چراکه چهره واقعی آل سعود، شهادت و سربریده شدن امثال شهید حججی و جنایت ها علیه مردم یمن و سایر مناطق مسلمان جهان است.

,

امام جمعه بم گفت: شورای اداری در منطقه سید طاهر‌الدین‌ برای برطرف کردن مشکلات این منطقه برگزار شد که از نماینده محترم و فرماندار و سایر مسئولین شهرستان جای تشکر‌ دارد اما توقعمان تحقق گامهای اساسی و‌ عملی برای حل مشکلات مردم این منطقه است.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بم با اشاره به روز خانواده بیان داشت: محبوبترین بنا و کانونی‌ که‌ در پیشگاه خداوند شکل گرفته است خانواده است و مبغوضترین حلال فروپاشی آن است که خداوند از آن نفرت دارد و عرش خداوند را به لرزه در می‌آورد اما متاسفانه سن ازدواج بالا رفته است و بالعکس آمار طلاق در کشور و دیارمان افزایش پیدا کرده، اشکال کار کجا است؟ آیا نباید همه ما‌ و دولتمردانمان بخود بیاییم و بگوییم ما را چه شده است؟

,

وی افزود: هر قدر از مبانی و ارزش های اسلامی فاصله می‌گیریم و سبک زندگیمان از سبک اهل بیتی که به ما سفارش شده است فاصله می‌گیرد این مشکلات برای ما‌ بیشتر‌ بوجود می آید لذا ضعف بنیه های اعتقادی متاسفانه از عوامل اصلی طلاق و از عوامل اصلی کاهش آمار ازدواج و افزایش سن ازدواج است.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بم گفت: ضعف بنیه های اعتقادی موجب شده ‌است که بی بند و باری‌ های اخلاقی بوجود آید و بجای اینکه برخی از دختران و پسران جامعه بدنبال یافتن شریک زندگی خود در کانون گرم خانواده باشند، در کوچه و بازار و در فضاهای مجازی دنبال یار خودشان می‌گردند که در این خصوص نهادهای فرهنگی باید پاسخگو باشند و بگویند چکار کردند؟ دولتمردان فارغ از همه مسایل سیاسی و سلیقه های جناحی بین خودشان و خدای خودشان پاسخ دهند که چه کار کردند؟

,

حجت الاسلام دانشی تصریح کرد: آیا دولتمردان ما‌ طی این سالها یک هزارم آنهمه وقتی که برای برجام گذاشتند را برای تحکیم بنیان خانواده ها گذاشتند و این را در عمل و‌ نه در شعار پاسخ دهند که متاسفانه در برخی موارد همان شعار را هم ندادند و حرف هایی زدند و اقداماتی کردند که نه تنها در جهت تحکیم خانواده کمک نکرد بلکه در جهت سست نمودن آن هم تلاش کرد.

,

امام جمعه بم با اشاره به نقش فضای مجازی در افزایش آمار طلاق در شهرستان بم گفت: شورای عالی فضای مجازی کشور به ریاست مقام محترم ریاست جمهور است و ایشان به مردم گزارش بدهند که تاکنون چند جلسه این شورا را برگزار کرده اند و چند جلسه خودشان شرکت کرده اند و چقدر برای شما فضای مجازی مهم بوده و مهم است در حالیکه در ایام انتخابات شعار داده می شد که طرف مقابل می خواهد فضای مجازی را ببندند و ما هستیم که نگذاشتیم اما آیا شما چقدر کمک کردید و چقدر خواستید و تلاش کردید آسیب های فضای مجازی را که بنیان خانواده را متأسفانه مورد تعرض قرار داده است، از میان بردارید، یا خبر نداریدکه جای بسی تأسف استو یا خبر دارید که باید بگویید چه کار کرده‌اید.

,

وی افزود: من در حد خودم در محدوده شهرستان دارالصابرین بم که برخی از پرونده‌های طلاق به دفتر امام جمعه فرستاده می‌شود در جریان تأثیر مخرب فضای مجازی بر بنیان خانواده‌ها هستم اما نمی‌خواهم بگویم هر کس که تلفن هوشمند در دست داشت و از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کرد الزاماً همه و همهدر حال استفاده‌های نادرست هستند چرا که این طور نیست و مقام معظم رهبری فرمودند این فضا دارای مضرات فراوان و فواید زیاد است اما دولتمردان پاسخ‌گو باشند و بگویند بیشترین استفاده از فضای مجازی مثبت است یا استفاده منفی است و اگر استفاده منفی است، شما بگویید چه کار کرده‌اید؟ این یک حرف سیاسی در ایام انتخابات نیست که بخواهیم رأی یک گروه را کم کنیم و رای گروه دیگر را اضافه کنیم.

,

امام جمعه بم ضمن ابراز تأسف گفت: در حد اطلاعات خودم مطلع شدم که متأسفانه چندین خانواده در این شهرستان به واسطه فضای مجازی از هم پاشیده شد و چندین خانواده نیز متأسفانه به همین دلیل در حال فروپاشی است، هر چند که همه تقصیرها را بر گردن دولتمردان می‌اندازیم اما به هر حال آن‌ها کوتاهی‌های خود را کرده‌اند و توجیهات غیر مسئولانه در قبال فضای مجازی داشته‌اند و خوشحال هستند که در دورافتاده‌ترین روستاهای کشور پهنای باند اینترنت را زیاد کردند فلذا مسئولان ما یا نمی‌دانند و یا می‌دانند و آن کار شایسته و انقلابی را انجام نمی‌دهند که در پیشگاه خداوند مسئولیت دارند.

,

وی گفت: انتظار می‌رود نمایندگان مجلس نیز وظایف خود را در مقابل این مروجین اباحه‌گری انجام دهند.

,

حجت الاسلام دانشی با اشاره به روز مباهله اظهار داشت: مسیحیان نجران گفتند ما خودمان دین داریم، دعوت به اسلام چیست، و استدلالات رسوال الله را نپذیرفتند و گفتند ما باهم مباهله می کنیم و زمانی که وقت مباهله فرا رسید قرار بر این شد که هر گروه بستگان و خانواده خود را بیاورند، سران هیئتی نمیاندگی منطقه نجران با یکدیگر گفتگو می‌کردند و می گفتند که ببینید حضرت محمد ص چگونه وارد عرصه مباهله می شود، اگر با شکوه مادی وارد شد اعتماد به ادعای او نیست اما اگر به وضعی ساده وارد شد باید فکر دیگری کرد که در ادامه مشاهده کردند رسول اسلام در حالی با گام های استوار در حرکت است که دست آقایی را گرفته و پیشاپیش ایشان دو نوجوان حرکت میکنند و پشت سر ایشان هم بانویی به این عرصه وارد می‌شود.

,

وی گفت: موضوع مباهله به این معنی است که ما می توانیم با نامسلمانان مباهله کنیم و در حقانیت این اعتقادات هیچ شک ‌و تردیدی نداریم پس یک شیعه و غیر شیعه می توانند با هم مباهله کنند همچنان که یکی از اساتید برجسته کشورمان این کار را انجام دادند که بخاطر ملاحظات خاص خودش رسانه ای نشد اما در فضای مجازی مباهله استاد رائفی پور وجود دارد که در اثر این مباهله خانمی از غیر‌ شیعه سکته می کند و فلج می شود که خانواده وی پس از کش و قوس یافتن این ماجرا مسلمان می شوند اما التماس می کنند اسامی ما ‌مخفی بماند چراکه جانمان در خطر است لذا واقعه‌مباهله دلیلی بر حقانیت دین مبین اسلام و مذهب تشیع است.

,

 

,

امام جمعه راور:دشمن با تمام نیرو به جنگ با بنیان خانواده اسلامی برخاسته است

, امام جمعه راور:دشمن با تمام نیرو به جنگ با بنیان خانواده اسلامی برخاسته است, امام جمعه راور:دشمن با تمام نیرو به جنگ با بنیان خانواده اسلامی برخاسته است,

 

,

حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی در خطبه های این هفته نماز جمعه راور در باب تقوا به روایتی از حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت:ایشان همیشه به بازار می رفتند و به بازاری ها تاکید می کردند باتقوا باشید و از قسم و سوگند در معاملات بپرهیزید، هرچند قسم خوردن به کار و حساب شما رونق می دهد ولی برکت را از کار شما می برد.

,

امام جمعه راور در ادامه به سالروز نزول سوره انسان که در شان اهل بیت(ع) است و این روز در ایران اسلامی بعنوان روز خانواده نامگذاری شده است اشاره کرد و گفت: خانواده با تمام ابعاد گوناگونی که دارد یکی از موضوعات مهم جامعه اسلامی است و به شدت مورد هجمه دشمن قرار گرفته است.
تویسرکانی بیان کرد: خانواده سالم زمینه ساز یک جامعه سالم است و دشمن با تمام نیرو به جنگ با بنیان خانواده اسلامی برخاسته است.
وی افزود: دشمن از 3 راه وارد شده و خانواده مسلمان و شیعه را هدف قرار داده است که یکی از این راه ها نسل کشی و قتل عام و فجایع ای است که در سرزمین های اسلامی اتفاق افتاده که جزو هولناک ترین جنایت ها علیه مسلمانان است و در این رابطه به جنایات اردوگاه صبرا و شتیلا که زنده زنده مردم مسلمان را پوست کردند و چشم های آنها را بیرون کشیدند اشاره کرد و گفت: با این هدف که این مسلمانان را از ریشه نابود کنند چنین جنایاتی را انجام دادند.
امام جمعه راور ادامه داد: امروز ببینید در میانمار با جمعیت 8 میلیونی چه حوادث هولناکی دارد اتفاق می افتد و چگونه دارند جنایت می کنند تا ریشه اسلام را در این کشور بخشکانند، آدم از این جنایت ها شرمش می آید در حالی که به مسببان آن جایزه نوبل می دهند.
وی راه دیگرهدف قرار دادن خانواده اسلامی را شیوه مرموزانه ای که در مواد غذایی و دارو دارد اتفاق می افتد عنوان کرد و گفت: دشمن از راه تغذیه ما هم وارد شده و نسل ما را هدف قرار داده آنهم با مواد غذایی که کوتاهی عمر را به دنبال دارد.
امام جمعه راور افزود: راه دیگر، جنگ نرم دشمن است که سبک زندگی غربی را دارند به ما تحمیل می کنند و می خواهند ما را از هویت دینی و اسلامی و اعتقادی خود خارج کنند.
تویسرکانی خاطر نشان کرد: ما به دنبال یک جامعه اسلامی و کشور مترقی در ابعاد معنوی و مادی هستیم و یکی از ارکان اصلی آن خانواده سالم است.

,
,
,
,
,
,
,

وی در ادامه چند ویژگی خانواده خوب را از جمله زن و شوهر نسبت هم مهربان باشند، باوفا و صمیمی باشند، به یکدیگر محبت وعشق بورزند و همچنین به وظایف والدین نسبت به فرزندان از جمله احساس مسئولیت نسبت به فرزندان، فرزند را از نظر مادی و معنوی سالم بزرگ کنند، چیزهای خوب به بچه ها یاد دهند و صفات خوبی را به آنها تزریق کنند، اشاره کرد.
 

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه