اخبار داغ

نمازجمعه های امروز استان اصفهان؛

کشتار مردم مظلوم میانمار به‌دست افراد عاری از انسانیت/ به دنبال ترویج «مکتب اهل بیت» در جهان هستیم

کشتار مردم مظلوم میانمار به‌دست افراد عاری از انسانیت/ به دنبال ترویج «مکتب اهل بیت» در جهان هستیم
آیت الله طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان گفت: کسانی که در میانمار این همه جنات و کشتار می کنند، بویی از انسانیت نبرده اند.کشتار مسلمانان میانمار سیاسی است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان با تاکید بر رعایت و داشتن تقوا به همگان، اظهار کرد: انسان های گناهکار، کافران و منافقان در دنیا و عقبا مورد عذاب الهی قرار می‌گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز،,

نماینده ولی فقیه در استان  و امام جمعه اصفهان واگذاری فرد گناهکار به حال خود را نوعی عذاب الهی بیان کرد و گفت: مهر بر قلب و چشم گناهکاران از سوی خدا، عذابی دیگر برای آنهاست.

,

وی بی بصیرتی را نوعی عذاب عنوان کرد و افزود: حکما، فلاسفه و بزرگان اخلاق قائل به داشتن دو عقل برای بشر هستند که به عقل نظری و عملی تقسیم بندی می‌شوند؛ تشخیص حقیقت اشیاء و شهود عینی مربوط به عقل نظری است.

,

آیت‌الله طباطبا‌یی‌نژاد با بیان اینکه میتوان مجتهد غیر متدین داشته باشیم، ادامه داد: براساس عقل عملی می توان خوب و بد را از هم تشخیص داد.

,

امام جمعه اصفهان بصیرت را مرتبط با عقل عملی عنوان کرد و گفت: اساسا مردمی هستند که شاید سواد نداشته باشند ولی متدین هستند اما درمقابل انسان های تحصیلکرده ای وجود دارند که نمی توانند بین حق و باطل تمییز دهند.

,

* کشتار مردم مظلوم میانمار به‌دست افراد عاری از انسانیت

, * کشتار مردم مظلوم میانمار به‌دست افراد عاری از انسانیت, * کشتار مردم مظلوم میانمار به‌دست افراد عاری از انسانیت,

وی با تصریح اینکه فرد بی تقوا فریب دشمن را می خورد، ادامه داد: کسانی که این همه  کشتار و آتش زدن مردم در میانمار را انجام می‌دهند، انسانیت ندارند، تا جایی که متاسفانه هفته گذشته این افراد عده ای را داخل خانه ای چوبی جمع کرده و آنها را به آتش کشیدند.

,

آیت‌الله طباطبا‌یی‌نژاد با اشاره به اهمیت دهه آخر ذی الحجه، گفت: نزول آیه تطهیر، ولایت و مباهله در بیست و چهارم ماه ذی الحجه انجام گرفته است.

,

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بیشتر علمای اهل تسنن و شیعه قائل هستند که اعطای انگشتری در حین نماز توسط مولای متقیان علی بن ابیطالب انجام شده است، اظهار کرد: خداوند در آیه 25 سوره مبارکه مائده که مشهور به آیه ولایت است، خود، پیامبر و مومنی که در نماز زکات داده است را ولی معرفی کرده است.

,

وی با تصریح اینکه ما دنبال هستیم تا مکتب اهل بیت را در جهان فراگیر کنیم گفت: مبادا با صحبت های نادانسته ضرر به اسلام و مکتب تشیع زده شود و بهانه به دست دشمن بدهد.

,

* هرگز با گریه بر اباعبدالله الحسین(ع) مخالف نبوده‌ام

, * هرگز با گریه بر اباعبدالله الحسین(ع) مخالف نبوده‌ام, * هرگز با گریه بر اباعبدالله الحسین(ع) مخالف نبوده‌ام,

آیت‌الله طباطبا‌یی‌نژاد خاطرنشان کرد: بنده از 14 سالگی روضه خوانی امام حسین علیه‌السلام بوده ام،‌ هرگز با گریه بر اباعبدالله الحسین علیه‌السلام مخالف نبوده ام اما در کنار گریه معتقدم باید شعور و معرفت حسینی مردم را هم بالا برد.

,

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: از غلو در مصائب سرور و سالار شهیدان پرهیز کنید.

,

شوراها به دور از مسائل سیاسی و قومی پاسخگوی مردم باشند

, شوراها به دور از مسائل سیاسی و قومی پاسخگوی مردم باشند,

حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع اظهار کرد: پرداخت جزیه در زمان پیامبر توسط غیر مسلمانان حق بودن پیامبر اسلام را مشخص می کرد.

,

امام جمعه اردستان گفت: با توجه به اینکه همه باید حول محور ولایت فعالیت کنیم می طلبد از صدر تا ذیل رهنمود های مقام معظم رهبری را عملیاتی کنند.

,

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری هم اشاره داشتند و به لطف الهی امسال شاهد اوج عزت ایرانیان در مراسم حج ابراهیمی بودیم.

,

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه سران سعودی متوجه شدند که بی توجهی به مردم نتیجه آن عملکرد بر عکس دارد، تصریح کرد: همه این عظمت ها به یمن اقتدار مقام معظم رهبری بود که سعودی ها سر عقل آمدند.

,

خطیب جمعه اردستان تاکید کرد: مسئله امروز با توجه به نسل کشی 400 هزار میانماری که در حال اتفاق است همه از نقشه های رژیم صهیونیستی بوده و کشورهای ابرقدرت نیز آن را حمایت می کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: جمعیت 60 میلیونی میانمار حدود هشت میلیون آن مسلمانان هستند که با مسائل واهی کشته می شوند؛ آن هم مسلمانانی که در قرن اول اسلام آوردند.

,

حجت الاسلام دهشیری با اشاره به اینکه 85 درصد میانماری ها بودایی هستند و با مسلمانان برخورد خوبی نداشته و می گویند مسلمانان حق حیات ندارند و از طرفی رئیس دولت آنها جایزه صلح نوبل را دریافت می کند که جای بسی تأسف دارد.

,

امام جمعه اردستان با توجه به اینکه مسلمانان میانمار سنی مذهب هستند اما ایران را متهم می کنند که چرا از آنها حمایت می کند و می گویند ایران به فکر شیعه ها هستند.

,

وی یادآوری کرد: با توجه به نوع دوستی که باید داشته باشیم و ظلمی باقی نماند در راهپیمایی بعد از نماز شرکت کنید و کمکهای خود را نیز دریغ نکنید.

,

حجت الاسلام دهشیری همچنین با اشاره به جشن عاطفه ها گفت: مردم مسلمان ایران با شرکت در این جشن بزرگ لبخند را بر روی لب های مستضعفان خواهند نشاند.

,

امام جمعه اردستان از شوراهای اسلامی جدید خواست بدون مسائل سیاسی و قومی پاسخ گوی مردم بوده و در انتصاب شهردار جدید دقت کافی را داشته باشند.

,

وی تاکید کرد: سعی شود برنامه ریزی دقیق و به نفع مردم باشد و شوراها در چشم مردمند و کارکرد آنها و شهرداری را زیر نظر دارند، لذا شهرداری پیشانی شهر است و باید مسائل رفاهی مردم را جدی بگیرند.

,

کشتار مسلمانان میانمار سیاسی است/ کشورهای اسلامی به داد مسلمانان میانمار برسند

, کشتار مسلمانان میانمار سیاسی است/ کشورهای اسلامی به داد مسلمانان میانمار برسند,

حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد در خطبه های نماز جمعه شهر خور با محکوم کردن کشتار مسلمانان میانمار گفت: تقلیل فاجعه میانمار به یک درگیری مذهبی بین مسلمانان و بوداییان درست نیست زیرا آن قضیه ای سیاسی و مجری آن دولت میانمار است.

,

امام جمعه خور افزود: فرمانده این جنایات زنی است که در گذشته جایزه صلح نوبل گرفته است و با این اتفاق ها مرگ این جایزه رقم خورد.

,

وی با اشاره به ابعاد غم انگیز و تأسف بار کشتار مسلمانان میانمار گفت: جلوی چشم مجامع مدعی حقوق بشر مردم بی گناه به خاک و خون کشیده می شوند و از کسی صدای اعتراضی شنیده نمی شود و اکنون زمان آن است تمام کشور های اسلامی وارد عرصه شوند و با فشارهای سیاسی و بین المللی به داد مسلمانان میانمار برسند.

,

خطیب جمعه خور با اشاره به اهمیت حفظ انقلاب اسلامی در همه زمان ها گفت: امام خمینی(ره) کسانی که انقلاب را حادثه می دانند، خائن قلمداد کرده و فرموده اند: مسئولان جمهوری اسلامی اگر به فکر ایجاد حکومت جهانی حضرت حجت (عج) نباشند خائن و خطرساز هستند حتی اگر به مردم خدمت کنند.

,

وی فلسفه اصلی انقلاب ایران را زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) عنوان کرد و افزود: تمام کسانی که در این راه به شهادت می رسند تنها به عشق امام زمان(عج) خون خود را اهدا می کنند.

,

حجت الاسلام و المسلمین مهدی نژاد با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این جامعه باید انقلابی باشد و تفکرات امام خمینی(ره) و انقلاب باید به صورت کامل بر مجمع تشخبص مصلحت نظام حاکم شود.

,

وی با اشاره به نقش پر رنگ این مجمع در تصمیم گیری های کشور گفت: در مسائلی که این مجمع به آن ورود و تصمیم گیری می کند باید راه و روش امام راحل در نظر گرفته شود.

,

امام جمعه خور تصریح کرد: این مجمع باید انقلابی فکر و عمل کند و هیچ مصوبه، موضع گیری یا اقدامی متفاوت با مبانی اصلی انقلاب و میراث گرانقدر امام(ره) از آن مشاهده نشود.
وی افزود: آرامشی که امروز در کشور حکم فرما است و انقلاب اسلامی همراه با روحیه جهادی و شهادت طلبی به همه کشور ها صادر شده است برخاسته از روحیه انقلابی گری است تا آمریکا و اسرائیل بدترین وضع دوران خود را تجربه کنند و فریاد مرگ بر اسراییل در مرزهای آن ها به گوش برسد.

,
,

حجت الاسلام و المسلمین مهدی نژاد خاطر نشان کرد: امروز دشمن در منجلاب یمن، عراق و سوریه گیر کرده و به زودی سفره جنایتگری های انها جمع خواهد شد.

,

مردم نمازگزار شهر خور پس از نماز جمعه جنایات دولت میانمار در کشتار مسلمانان بی دفاع این کشور را محکوم کردند.

,

لزوم انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن مسئولان

, لزوم انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن مسئولان,

حجت‌الاسلام مسعود سرافراز، در خطبه‌های نماز جمعه فولادشهر گفت: انسان باتقوا به‌واسطه عنایت خداوند از بصیرت، روشن‌بینی و نورانیتی برخوردار می‌شود که بتواند حق را از باطل، خوب را از بد، زیبا را از زشت، راه مستقیم را از راه‌های انحرافی و سعادت را از شقاوت تشخیص دهد.

,

امام‌جمعه فولادشهر بابیان اینکه هر کس که از خدا بترسد و پرهیزگار شود خداوند راه برون‌رفت از بن‌بست‌ها را بر او می‌گشاید خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم آثار و برکات زیادی را برای پرهیزگاران برشمرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به وسعت رزق و آسان شدن مشکلات افراد اشاره کرد.

,

وی با اشاره به مطالبه‌های رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) از مسئولان کشور اظهار کرد: مهم‏ترین مطالبه حضرت آقا در یکی دو سال اخیر از تمامی اقشار جامعه به‌ویژه از مسئولان نظام اسلامی، انقلابی فکر کردن، انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن است.

,

خطیب نماز جمعه فولادشهر با تأکید براینکه انقلابی بودن به‌حسب حال و هوای هر قشری تعریف می‌شود تصریح کرد: انقلابی بودن علاوه بر شاخصه ‏ها و الزام‌های عمومی و مشترک بین همه اقشار به‌تناسب ظرفیت‌ها و کارکردهای هر طیف و قشری، سازوکار و برنامه ‏های راهبردی خاص خود را می‌طلبد.

,

وی با توجه مؤلفه‌های انقلابی گری در جامعه متذکر شد: انقلابی بودن یک نماینده مجلس به درک درست او از شرایط و نیازهای کشور و وضع قوانین در راستای مصالح ملی و عدم وابستگی به باندهای ثروت و قدرت و درنهایت ایفای دقیق نقش نظارتی نسبت به عملکرد مجریان و دولتمردان به نیابت از توده مردم شریف ایران است.

,

سرافراز بابیان اینکه آبروی نظام و انقلاب و مردم بر آبروی نداشته افراد فاسد در هر شأن و منزلتی که باشند، ارجحیّت دارد تصریح کرد: انقلابی بودن قوه قضائیه نیز به برخورد به‏موقع و قاطع با انواع مفاسد اخلاقی، اجتماعی، اداری، اقتصادی و حتی سیاسی امنیتی است.

,

امام‌جمعه فولادشهر با توجه به جنایت‌های دولت میانمار در کشتار بی‌رحمانه مظلومان و مسلمانان این کشور خاطرنشان کرد: کشتار بی‏رحمانه مسلمانان میانمار به دست بودائیان با حمایت و پشتیبانى دولت و ارتش میانمار صورت می‌گیرد و تاکنون بیش از چهار هزار زن و مرد و کودک مسلمان جان خود را ازدست‌داده‌اند.

,

وی افزود: فراموش نکنیم که این جنایات وحشتناک به دست رژیمى صورت‏ گرفته است که رهبر آن‏ جایزه صلح نوبل را با حمایت کشورهاى مدعى حقوق بشر کسب کرده است.

,

مسلمانان برای توقف جنایت علیه مظلومان میانمار با همه توان به میدان بیایند

, مسلمانان برای توقف جنایت علیه مظلومان میانمار با همه توان به میدان بیایند,

 امام جمعه گلپایگان گفت: مسلمانان از ظرفیت خود برای قطع و توقف اقدامات علیه مسلمانان میانمار استفاده کنند.

,

حجت الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی در نماز جمعه امروز که در مصلای گلپایگان برگزار شد، اظهار کرد: مسلمانان میانمار به جرم اینکه روبه قبله نماز می خوانند، سلاخی می شوند.

,

وی با بیان اینکه مسلمانان هر جا ظالمی دیدند باید با آن دشمن باشند تصریح کرد؛ مرگ بر کسانی که مدعی صلح هستند و مرگ بر جوامع بین المللی که  جایزه نوبل خود را به افرادی مثل انور سادات و سرکرده های ظلم می دهند.

,

امام جمعه گلپایگان با اشاره به این صحبت ارتش میانمار  که اعلام کرده که به قدری جنازه های کشته شده مسلمانان زیاد است که باید آنان را سوزاند تصریح کرد: امروز انزجار عمومی و صدای مسلمانان بلند است.

,

حجت الاسلام علاءالدینی افزود: مسلمانان به میدان بیایند و از ظرفیت های خود برای قطع این اقدامات استفاده کنند.

,

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت از سه گروه حزب الله لبنان و حکومت بشار اسد در سوریه و تمام ملت ایران تشکیل شده است عنوان کرد: نقش رهنمودهای رهبری انقلاب در پیروزی جبهه مقاومت باعث کینه شدیدتر دشمن نسبت به کشور ما شده است.

,

خطیب جمعه گلپایگان، با یاداوری تصمیم مجلس امریکا برای قطع فروش هواپیما به ایران گفت: تاکنون دو هواپیما توسط امریکا به ما فروخته شده که این اقدام برای ما اهمیتی ندارد.

,

وی ادامه داد: ترامپ می گفت باید تحریم های گذشته را تمدید کنیم که تمدید نیز کردند و در اراده ملت ما خللی وارد نشد.

,

نقش مهم خانواده در تربیت نسل های حافظ نظام و انقلاب

, نقش مهم خانواده در تربیت نسل های حافظ نظام و انقلاب,

 امام جمعه بادرود در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به جنایات وحشیانه دولت و ارتش میانمار علیه جمعیت مسلمان این کشور، اظهار کرد: با وجود این همه جنایت، هیچ صدایی از هیچ نهاد بین المللی و مدعیان دروغین حقوق بشر برنیامده است و این نشانگر این است که هرجا موضوع ضربه به مسلمانی درمیان است، ردپایی از کشورهای مدعی عدالت و البته زورگو نیز مشاهده می شود.

,

حجت الاسلام علیرضا قاسمی با انتقاد از سکوت کشورهای مسلمان در قبال این فجایع، اظهار کرد: تنها کشوری که در این میان با تمام قوا وارد شده است جمهوری اسلامی است و درحالی که کشورهای مسلمان دیگر می توانند در قبال این نسل کشی با تحت فشار قرار دادن دولت میانمار، مانع ادامه این جنایات شوند اما متاسفانه فقط سکوت کرده و یا بیانیه محکومیت صادر می کنند.

,

وی با تاکید بر این که سکوت در برابر جنایات میانمار خیانت به اسلام است، اضافه کرد: یکی از عجایب دیگر در این دنیا اهداء جایزه صلح نوبل آن هم به کسانی است که دستشان به خون بی گناهان آلوده است و یک نمونه آن هم خانم آنگ سان سوچی رهبر میانمار است که در این جنایات به عنوان مقصر و گناه کار اصلی به شمار می آید.

,

خطیب جمعه بادرود با اشاره به دیدار اخیر اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با رهبر معظم انقلاب، اظهار امیدواری کرد تا این نهاد بتواند به عنوان بازوی رهبر معظم انقلاب به صورت انقلابی عمل کرده و در موضوع های مربوطه، تصمیم های اصولی، متقن و انقلابی بگیرد.

,

وی با اشاره به ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، افزود: نزول آیه هل اتی درس بزرگی برای مسلمانان به خاطر آن خلوص نیت حضرت امیر (ع) و حضرت فاطمه (س) به حساب می آید چرا که این دو بزرگوار برای رضایت خداوند بعد از سه روز روزه داری افطاری خود را در راه خدا به فقیر بخشیدند.

,

امام جمعه بادرود با بیان این که اسلام برای نهاد خانواده اهمیت بالایی قائل شده است، گفت: نوع نگرش به خانواده در جامعه اسلامی و جوامع غربی به طور کامل متفاوت است، آن ها به زن فقط از بعد جنسی می نگرند ولی در نظام اسلامی زن به عنوان پایه و اساس خانواده و از ارکان رشد و تعالی انسان ها به شمار می آید.

,

وی با تاکید بر این که یکی از اصولی که می تواند در تحکیم خانواده نقش اساسی داشته باشد، اصل تقدیر و تشکر است، افزود: قدردانی از زحمات همسر، پدر و مادر و حتی بزرگان خانواده، هم گشایش می آورد و هم روزی را زیاد و هم دعا را مستجاب می کند و نمونه بارز این مهم نحوه رفتار پیامبر اسلام (ص) با حضرت خدیجه است.

,

حجت الاسلام قاسمی تاکید کرد: نقش خانواده در تربیت نسل های حافظ نظام و انقلاب آن قدر مهم است که دشمن با تبلیغات مخرب ماهواره ای و ترویج سنت های غلط در فضای مجازی تلاش می کند تا این نهاد را از بین ببرد.

,

امام جمعه بادرود از اقشار مختلف مردم و مسئولان خواست تا برای رفع موانعی که شادی دانش آموزان بی بضاعت در فصل بازگشایی مدارس را کور کرده است، در جشن عاطفه ها حضور فعال و پررنگی داشته باشند.

,

مردم از شوراها کارِ قوی و جهادی می خواهند/ وظیفه ما در قبال دشمنی آمریکا مقاومت و ابراز انزجار است

, مردم از شوراها کارِ قوی و جهادی می خواهند/ وظیفه ما در قبال دشمنی آمریکا مقاومت و ابراز انزجار است, مردم از شوراها کارِ قوی و جهادی می خواهند/ وظیفه ما در قبال دشمنی آمریکا مقاومت و ابراز انزجار است,

امام جمعه موقت نطنز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به نازل شدن سوره مبارکه هل اتی، اظهار کرد: این آیه بیانگر جود، سخاوت، جوانمردی و بخشش حضرت علی و حضرت فاطمه (س) است که بعد از سه روز روزه داری طعام خود را به مسکین، یتیم و اسیر بخشیدند.

,

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار افزود: مومنان باید از شان نزول این سوره و سبک زندگی امام علی (ع) درس گرفته و شاگردان خوبی در مکتب ایشان باشند تا روح بخشش و ایثار در جامعه زنده بماند.

,

وی با اشاره به ایام بازگشایی مدارس و برپایی پایگاه های جشن عاطفه ها توسط کمیته امداد امام خمینی (ره)، بیان کرد: مردم نطنز در صحنه های کمک به همنوعان هرگز کم نگذاشتند و این بار نیز با حضور پررنگ در جشن عاطفه ها لبخند را بر لبان دانش آموزان بی بضاعت خواهند نشاند.

,

خطیب موقت جمعه نطنز با اشاره به دشمنی های مکرر دولت آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: آمریکا از آن جا که قصد و نیتش با اهداف و آرمان های نظام و انقلاب ۱۸۰ درجه مغایرت دارد، تا قیام قیامت با انقلاب دشمن است و امروز وظیفه ما مقاومت و ابراز انزجار از آمریکا و استکبار جهانی است و فریاد های مرگ بر آمریکای ما نیز تا همیشه باید بلند باشد.

,

وی با تاکید بر این که برجام نتیجه ای برای جمهوری اسلامی نداشته است، تصریح کرد: آمریکا آرامش ما را هدف قرار داده است و هرگز قصد دوستی با ما را ندارد و به طور حتم مذاکره با این کشور و ایجاد برجام های جدید دیگر معنایی نخواهد داشت.

,

امام جمعه موقت نطنز با اشاره به نسل کشی مسلمانان در کشور میانمار، بیان کرد: این فجایع و جنایات ضعف مدعیان انسان دوستی را در جهان نمایان کرد و نشان داد که فقط خود مسلمانان باید به فریاد جهان اسلام برسند.

,

وی با اشاره به آغاز دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: این مجمع باید توصیه های رهبر معظم انقلاب را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده و انقلابی تصمیم بگیرد و عمل کند.

,

حجت الاسلام مجیدی تبار همچنین با اشاره به آغاز فعالیت شوراهای شهرها و روستاها ضمن آرزوی موفقیت برای آن ها، ابراز کرد: مردم تنها از از اعضای شوراها کار قوی و جهادی برای رفع مشکلات خود را می خواهند و در این میان نباید از همکاری مسئولان با آن ها غافل شد.

,

وی خاطر نشان کرد: مردم مومن و ولایتمدار در سطح شهرستان در ایام محرم در کنار شور حسینی باید شعائر دینی و اسلامی را زنده نگه دارند و در کنار غذای جسم به فکر غذای روح نیز باشند.

,

آمریکا دشمن اصلی جهان اسلام/ مجمع تشخصی مصلحت از مهمترین ارکان نظام اسلامی است

, آمریکا دشمن اصلی جهان اسلام/ مجمع تشخصی مصلحت از مهمترین ارکان نظام اسلامی است,

 امام جمعه شهرضا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان شهرضا، که در محل مسجد و حسینیه صدیقه طاهره (س) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به برخی از رویدادهای منطقه خاورمیانه، اظهار کرد: پیروزی مردم و ارتش سوریه به سوی مواضع تحت کنترل داعش و از ان جمله بازپس گیری شهر دیرالزور، نشان دهنده پایان عمر سیاسی و نظامی داعش در منطقه است.

,

حجت الاسلام سیف الله یعقوبی با اشاره به شکست حصر شهر دیرالزور عنوان کرد: این واقعه و شکست محاصره سایر مواضع داعش باوجود همه کارشکنی‌های آمریکا و حمایتهای آشکار و پنهان این کشور انجام شد.

,

وی تصریح کرد: آمریکا مدعی مبارزه با داعش است اما این تنها یک ادعای ظاهری است و این کشور در عمل از این نیروی تروریستی حمایت می‌کند.

,

امام جمعه شهرضا ادامه داد: ائتلاف آمریکایی در منطقه به زیان اسلام و مسلمانان است بطوریکه در همه اقداماتی که بر علیه مسلمانان انجام می‌شود و یا در همه اغتشاشات منطقه، دست پنهان و آشکار آمریکا وجود دارد.

,

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به کشتار مردم مسلمان در کشور میانمار، عنوان کرد: این واقعه نشان داد که دشمن در شرایط فعلی بیشترین تلاش خود را برای سرکوبی اسلام و از بین بردن مسلمانان در همه مناطق جهان به کار برده است.

,

وی بیان کرد: ابتذال اخلاق در جامعه جهانی به جایی رسیده است که افرادی که جایزه صلح نوبل را دریافت کرده‌اند امروز اقدام به نسل کشی و قتل عام انسان‌های بیگناه می‌کنند.

,

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: محکومیت جنایات انسانی واقع شده در میانمار به تنهایی سودی ندارد، کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر باید همانند جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک‌های بشر دوستانه شامل اقلام غذایی و دارویی به این آسیب دیدگان از خشونت اقدام کنند.

,

حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: قتل عام مردم میانمار و سکوت مجامع جهانی در قبال این واقعه نشانه بی توجهی به حقوق انسان‌ها است.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به دیدار اخیر اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید انقلابی فکر کند و انقلابی بماند البته یکی از مهمترین ویژگی‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام، انقلابی بودن آن است.

,

امام جمعه شهرضا اضافه کرد: هیچ مصوبه‌ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام و یا موضع گیری‌های آن نباید با مبانی انقلاب و میراث امام راحل (ره) متفاوت باشد.

,

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب باید تفکرات امام راحل (ره) و انقلاب بر مجمع تشخیص مصلحت نظام حاکم باشد زیرا این نهاد انقلابی در مدیریت کشور تأثیر به سزایی دارد تا جایی که از مهمترین ارکان نظام محسوب می‌شود.

,

مباهله سندی بر حقانیت اسلام/ دنیای اسلام باید «غیرت اسلامی» خود را نشان دهند

, مباهله سندی بر حقانیت اسلام/ دنیای اسلام باید «غیرت اسلامی» خود را نشان دهند,

 امام جمعه محمدآباد در خطبه های امروز نماز جمعه پس از دعوت نماز گزاران به تقوای الهی به ادامه مباحث سازگاری در محیط خانواده پرداخت و گفت: یکی از عوامل مهم در ایجاد سازگاری اخلاق نیکو است.

,

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم تا این روابط نیکو میان همسران ایجاد شود، برای این کار مهارت هایی نیاز است که یکی از آن ها تغافل است.

وی افزود: تغافل آن است که آدمی چیزی را بداند ولی با اراده و عمد خود را غافل نشان دهد، این یکی از مهارت های خوش خلقی با همسر است که رفتارهای نامطلوب همسر که چندان چشمگیر نبوده و در خفا صورت گرفته است را به رخ او نکشیم و خود را از آن غافل نشان دهیم.

خطیب جمعه محمدآباد از دیگر عوامل ایجاد خوش خلقی را سخاوت مندی عنوان و تصریح کرد: خودداری از بذل و بخشش به همسر در موارد زیادی، عامل تندخویی و بد اخلاقی طرف مقابل می شود، از طرف دیگر بذل و بخشش به همسر آن هم بدون درخواست قبلی، از مصداق های خوش اخلاقی همسر شمرده شده است که به رفتار و اخلاق پسندیده طرف مقابل نیز خواهد رسید.

حجت الاسلام هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز ۲۴ ذی الحجه و روز مباهله بیان کرد: حادثه ای که در این روز در صدر اسلام اتفاق افتاد سندی بر حقانیت اسلام، پیامبر اکرم و اهل بیت است.

امام جمعه شهر محمدآباد با توجه در پیش بودن  محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان به نکاتی در این زمینه اشاره کرد.

وی همچنین اظهار کرد: شرط اول در عزاداری امام حسین(ع) اخلاص است، اگر به خاطر خداوند وارد عزاداری امام حسین علیه السلام شویم مثمرثمر خواهد بود.

خطیب جمعه محمدآباد با بیان این که در این عزاداری ها باید فرصتی را به معارف اسلامی اختصاص داد، خاطر نشان کرد: این ماه، ماه امر به معروف و نهی از منکر است و باید در مراسم هایی که برگزار می شود به احیای این فریضه پرداخته شود.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به این موضوع که هیئت های مذهبی باید پایگاه انقلاب اسلامی و حمایت از آن باشد، گفت: امروز انقلاب اسلامی خاری است در چشم دشمنان دین و در این مصاف هیئت ها باید نقش خود را به نحو احسن ایفا کند.

وی اذعان داشت: اینکه امروز ابرقدرت ها حاظر شده اند که با حمایت از جلادان و دولت ها و انسان های گرگ صفت آبروی خود را به خطر بیندازند، به خاطر این است که انقلاب اسلامی روز به روز قدرتمند تر می شود و منافع آن ها را به خطر می اندازد.

امام جمعه شهر محمدآباد  اظهار کرد: امروز جنایاتی که در میانمار، یمن و… صورت می گیرد نشان از عجز و ناتوانی و احساس خطر دشمنان اسلام است، باید در این تقابل بین حق و باطل، فرصت را مغنتم شمرد و از حق دفاع کرد.

,

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم تا این روابط نیکو میان همسران ایجاد شود، برای این کار مهارت هایی نیاز است که یکی از آن ها تغافل است.

,

وی افزود: تغافل آن است که آدمی چیزی را بداند ولی با اراده و عمد خود را غافل نشان دهد، این یکی از مهارت های خوش خلقی با همسر است که رفتارهای نامطلوب همسر که چندان چشمگیر نبوده و در خفا صورت گرفته است را به رخ او نکشیم و خود را از آن غافل نشان دهیم.

,

خطیب جمعه محمدآباد از دیگر عوامل ایجاد خوش خلقی را سخاوت مندی عنوان و تصریح کرد: خودداری از بذل و بخشش به همسر در موارد زیادی، عامل تندخویی و بد اخلاقی طرف مقابل می شود، از طرف دیگر بذل و بخشش به همسر آن هم بدون درخواست قبلی، از مصداق های خوش اخلاقی همسر شمرده شده است که به رفتار و اخلاق پسندیده طرف مقابل نیز خواهد رسید.

,

حجت الاسلام هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز ۲۴ ذی الحجه و روز مباهله بیان کرد: حادثه ای که در این روز در صدر اسلام اتفاق افتاد سندی بر حقانیت اسلام، پیامبر اکرم و اهل بیت است.

,

امام جمعه شهر محمدآباد با توجه در پیش بودن  محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان به نکاتی در این زمینه اشاره کرد.

,

وی همچنین اظهار کرد: شرط اول در عزاداری امام حسین(ع) اخلاص است، اگر به خاطر خداوند وارد عزاداری امام حسین علیه السلام شویم مثمرثمر خواهد بود.

,

خطیب جمعه محمدآباد با بیان این که در این عزاداری ها باید فرصتی را به معارف اسلامی اختصاص داد، خاطر نشان کرد: این ماه، ماه امر به معروف و نهی از منکر است و باید در مراسم هایی که برگزار می شود به احیای این فریضه پرداخته شود.

,

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به این موضوع که هیئت های مذهبی باید پایگاه انقلاب اسلامی و حمایت از آن باشد، گفت: امروز انقلاب اسلامی خاری است در چشم دشمنان دین و در این مصاف هیئت ها باید نقش خود را به نحو احسن ایفا کند.

,

وی اذعان داشت: اینکه امروز ابرقدرت ها حاظر شده اند که با حمایت از جلادان و دولت ها و انسان های گرگ صفت آبروی خود را به خطر بیندازند، به خاطر این است که انقلاب اسلامی روز به روز قدرتمند تر می شود و منافع آن ها را به خطر می اندازد.

,

امام جمعه شهر محمدآباد  اظهار کرد: امروز جنایاتی که در میانمار، یمن و… صورت می گیرد نشان از عجز و ناتوانی و احساس خطر دشمنان اسلام است، باید در این تقابل بین حق و باطل، فرصت را مغنتم شمرد و از حق دفاع کرد.

,

دنیای اسلام باید غیرت اسلامی خود را نشان دهند

, دنیای اسلام باید غیرت اسلامی خود را نشان دهند, دنیای اسلام باید غیرت اسلامی خود را نشان دهند,

امام جمعه ورزنه در جمع نمازگزاران ضمن تبریک روز مباهله و نزول سوره انسان(هل اتی) اظهار کرد: خانواده قرآنی وفای به عهد و نذر دارد و اگر عهدی با خدا بست به آن پایبند خواهد بود.

,

حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی ادامه داد: این پایبندی باعث می شود که به عهد خود نسبت به همسر و فرزندان پایدار باشد، باید در شروع زندگی های مشترک ابتدا جوانان با هم عهد ببنند و بعد عقد ببندند؛ چرا که صیغه عقد با صیغه طلاق باطل می شود ولی عهد هیچگاه شکسته و باطل نخواهد شد.

,

وی افزود: خانواده خوب باید از روزی که خداوند پرده ها را کنار می زند و حقیقت ذات ما برای همگان بر ملا می شود بترسد و دست به هر کاری نزند.

,

خطیب جمعه ورزنه به خانواده خوب از نظر قرآن اشاره و تصریح کرد: خانواده خوب اهل انفاق و دستگیری از مستمندان و نیازمندان است بنابراین وقتی اهل انفاق باشد برای مال دنیا و ارثی که به او می رسد بخل و طمع ندارد.

,

وی به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در ارتباط با مسلمانان میانمار اشاره و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به دنیای اسلام به مسلمانان عالم هشدار می دهد که در جلو یک و نیم میلیارد مسلمان یک ملتی را مظلومانه می کشند و زیر چکمه ظالمین لگد مال می شوند، باید کشورهای اسلامی فشارهای سیاسی خود را نسبت به دولت میانمار بخاطر نسل کشی که صورت می گیرد پیگیری کنند.

,

حجت‌الاسلام شامحمدی تصریح کرد: کشورهای اسلامی در روابط  اقتصادی و سیاسی خود با این کشور تجدید نظر کنند و همچنین دنیای اسلام باید غیرت اسلامی خود را بروز دهند و بیدار شوند و از مظلوم حمایت کنند.

,

 امام جمعه ورزنه تصریح کرد: تمام مسئولان از نماینده مجلس گرفته تا دولت و همه و همه باید از مسلمانان مظلوم میانمارحمایت کنند و دولت باید اقدامی عاجل انجام دهد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه