اخبار داغ

وزیر ارتباطات در دولت نهم:

استقلال در فضای مجازی به معنی قطع ارتباط با دنیا نیست

استقلال در فضای مجازی به معنی قطع ارتباط با دنیا نیست
وزیر ارتباطات در دولت نهم گفت: مرسوم است که در تمام کشورهای دنیا شبکه ملی اطلاعات وجود داشته باشد؛ شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع ارتباط با خارج از کشور نیست بلکه موجب می شود اطلاعات از درگاه خارج از کشور عبور نکند که در این صورت بار و ترافیک روی درگاه های کشور کم می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد سلیمانی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان با بیان اینکه ضرورت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را از ابعاد مختلفی می توان بررسی کرد، گفت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات استقلال در فضای مجازی را برای کشور به دنبال دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان,

وزیر ارتباطات در دولت نهم تصریح کرد: از نظر اقتصادی، زمانی که گردش اطلاعات در داخل کشور باشد، با هزینه کمتری صورت می گیرد اما اگر این گردش خارج از کشور انجام شود، همانند مسافری است که برای سفر به مشهد، ابتدا به استانبول و سپس به مشهد برود که هزینه بیشتری دارد؛ لذا شبکه ملی اطلاعات از نظر اقتصادی بسیار به نفع کشور است.

,

وی با اشاره به اینکه با این امر از نظر فنی هم وضعیت بهتری خواهیم داشت، ابراز کرد:  وقتی اطلاعات به خارج از کشور رفته و بازگردد، پهنای باند وسیعی در گیت ها و درگاه های ورودی کشور نیاز دارد و نمی توان پهنای باند وسیعی به افراد اختصاص داد.

,

سلیمانی ادامه داد: اگر گردش اطلاعات در داخل کشور باشد، می توان به تمام خانواده ها پهنای باند نامحدود ارائه داد، ابزارآلات فنی ایجاد کرد و از نظر مدیریتی هم مشکلی به وجود نخواهد آورد؛ این مسئله مانند این است که ارسال کالا از تهران به شهر دیگر به صورت مستقیم به صرفه تر است اما ارسال آن از کشور دیگر، عوارض و مالیات را به وجود می آورد که منجر به بالا رفتن هزینه خواهد شد.

,

وزیر ارتباطات در دولت نهم اظهار داشت: اطلاعات افراد کشور جزو اطلاعات اصلی یک ملت است که نباید در اختیار بیگانگان قرار گیرد چرا که در این صورت می تواند منجر به سواستفاده در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... شود لذا از نظر امنیتی صلاح بر این است که اطلاعات درون کشور بماند و ورود و خروج نداشته باشد تا خیال شهروندان راحت باشد.

,

وی بیان کرد: مرسوم است که در تمام کشورهای دنیا شبکه ملی اطلاعات وجود داشته باشد؛ شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع ارتباط با خارج از کشور نیست بلکه موجب می شود اطلاعات از درگاه خارج از کشور عبور نکند که در این صورت بار و ترافیک روی درگاه های کشور کم می شود.

,

سلیمانی خاطرنشان کرد: کاهش هزینه ها، استقلال و تامین امنیت سیاسی، فرهنگی و ... از مزایای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است که به نفع آحاد ملت ایران، نظام و کشور می باشد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه