اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

آمریکا و اسرائیل در نسل کشی میانمار دست دارند / کشورهای اسلامی با وحدت کامل در موضوع میانمار وارد شوند

آمریکا و اسرائیل در نسل کشی میانمار دست دارند / کشورهای اسلامی با وحدت کامل در موضوع میانمار وارد شوند
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی با وحدت کامل در موضوع میانمار وارد شوند، گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها در این کشتار و نسل کشی مردم میانمار دخیل هستند چرا که حاضر نیستند به خاطر منافع خود این اقدامات ضد بشری را محکوم کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار  قم فردا با اشاره به نسل کشی اخیر در میانمار، اظهار داشت: توجه برخی قدرت ها به موقعیت کشور میانمار در سال های اخیر افزایش یافته است به طوری که شاهد یک سری تغییرات جدی در کشور میانمار از جمله فشار بر روی مسلمانان این کشور هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: در سفر هایی که وزیر امور خارجه آمریکا به میانمار داشت یک ماه بعد از آن قتل، جنایت ، کشتار و ویرانی خانه های مسلمانان را شاهد بودیم.

,

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد:  امروز باز هم شاهد این موضوع هستیم علیرغم اینکه رهبر این کشور جایزه صلح نوبل و جایزه ساخاروف را از کشور های غربی و اروپایی می گیرد این نسل کشی ها رخ می دهد.

,

وی افزود: هماهنگی  رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها در این موضوع وجود دارد که حاضر نیستند به خاطر منافع خود این اقدامات ضد بشری را محکوم کنند و شاید خیلی از کشور های اسلامی هم متأسفانه متأثر از این جریان قدرت حاضر نباشند حمایت و یا حتی اعلام حمایت از این مسلمانان مظلوم و بی دفاع را داشته باشند.

,

جوکار بیان داشت: لازمه کار این است که این موضوع را ما به عنوان یک جنگ مذهبی قلمداد نکنیم بلکه در پشت آن یک موضوع سیاسی که آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی در آن دخیل هستند، نهفته است.

,

وی عنوان داشت: عامل اجرای این نسل کشی ها و جنایات رژیم میانمار است و شاید بهانه آن‌ها بر اساس مسائل مذهبی و دینی قرار بگیرد که اصلاً واقعیت ندارد.

,

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: باید کشورهای اسلامی با وحدت کامل در موضوع میانمار وارد شوند و مجامع بین المللی که در این زمینه سکوت کرده اند مانند سازمان ملل ، سازمان های حقوق بشر و یا کشورهای اروپایی که امروز ادعای حقوق بشری دارند را محکوم کنند.

,

وی خاطرنشان شد: حرکت های مردمی شروع شده است که بسیار نوید بخش است ولی باید دولت ها حرکت کنند و نظام جمهوری اسلامی هم بایستی در این زمینه دیپلماسی فعال داشته باشد و این مسلمانان را مورد حمایت قرار دهد و اجازه ندهد بیش از این حقوق مسلمانان در دنیا نادیده گرفته شود آن هم با این توطئه هایی که کشورهای اروپایی و غربی و آمریکایی ها دارند.

,

جوکار با اشاره به این جنایت ها ، گفت: سلسله این جنایت ها از منطقه غرب آسیا شروع می شود تا شمال آفریقا و امروز هم متأسفانه در شرق آسیا شاهد این جنایت ها هستیم؛  این اقدامات یک زنجیره به هم پیوسته است و همه در راستای این است که مسلمانان در داخل مشغول خود باشند و اجازه ندهند که مسلمانان قدرتی در سطح منطقه پیدا کنند.

,

وی بیان داشت:باید کشورهای اسلامی با یکدیگر وحدت و اتحاد داشته باشند و در مواضع قدرتمندی در سطح بین المللی بدست بیاورند تا بتوانند هم به مسلمانان میانمار و هم تحت فشار قرار دادن دولت میانمار استفاده کنند و شرایط رفاهی مسلمانان در دنیا را ایجادکنند.

,

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: امروز بخش عظیمی از مسلمانان میانمار فاقد هویت ملی هستند و این به رسمیت نشناختن آن‌ها باعث این می شود که حقوق آن‌ها تأمین نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه