اخبار داغ

آیین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان مرکزی برگزار شد+تصاویر

آیین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان مرکزی برگزار شد+تصاویر
بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان مرکزی از ۲۱ تا ۲۴ شهریور ماه به میزبانی ساوه برگزار شد و نمایش «شاه لیرک» به کارگردانی «افق ایرجی» و نمایش «بدن مقدس» به کارگردانی «مهدی محمدی» با نظر هیئت داوران به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان مرکزی از ۲۱ تا ۲۴ شهریور ماه به میزبانی ساوه برگزار شد و نمایش «شاه لیرک» به کارگردانی «افق ایرجی» و نمایش «بدن مقدس» به کارگردانی «مهدی محمدی» با نظر هیئت داوران به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر, نارخبر, نارخبر,

شهرستان های استان با توجه به ظرفیتشان میزبان جشنواره ها می شوند

, شهرستان های استان با توجه به ظرفیتشان میزبان جشنواره ها می شوند, شهرستان های استان با توجه به ظرفیتشان میزبان جشنواره ها می شوند,

محسن شریفی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در  اختتامیه جشنواره تئاتر استان مرکزی در سالن سلمان ساوجی ساوه گفت: سعی داریم با سیاست تمرکز زدایی از مرکز استان، با توجه به ظرفیت های مختلف شهرستان ها، جشنواره‌ها را به شهرستان‌ها ببریم و همه مردم استان از برکات این اقدامات فرهنگی و هنری بهره‌ ببرند.

,

وی افزود: یکی دیگر از سیاستهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در برگزاری جشنواره ها، برون‌سپاری کارها است زیرا معتقدیم رسالت ما تامین زیر ساخت‌ها و  مقدمات برگزاری جشنواره است و اجرای جشنواره‌ باید به انجمن‌ها و موسسات فرهنگی هنری و نهادهای غیر دولتی باتجربه و کارنامه خوب در عرصه برگزاری جشنواره‌ها  سپرده شود.

,

شریفی بیان کرد: در جشنواره بیست و نهم هم تمرکز زدایی شده و در ساوه برگزار شد و هم جشنواره توسط خود فعالان فرهنگی و هنری اجرا شد.

,

هنرمندان خوبی در عرصه نمایش استان مرکزی وجود دارند

, هنرمندان خوبی در عرصه نمایش استان مرکزی وجود دارند, هنرمندان خوبی در عرصه نمایش استان مرکزی وجود دارند,

محمدرضا خاکی عضو هیئت داوران جشنواره تئاتر استان و از اساتید مطرح تئاتر کشور نیز گفت: استعدادهای هنر نمایشی خوبی در استان مرکزی وجود دارد که نیازمند حمایت، آموزش و سرمایه‌گذاری است و سرمایه گذاری در این عرصه موجب بالندگی هنر و فرهنگ می شود و بیهوده نیست.

,

وی افزود: هنر تئاتر بیشتر از هنرهای دیگر بخاطر خصوصیاتش تاثیرگذار و آینه ای از افکار و آرزوهای هر جامعه است.

,

خاکی با اشاره به نقاط ضعف جشنواره تئاتر در استان مرکزی بیان کرد: این هنر نیازمند زیر ساخت های لازم برای برقراری بهتر ارتباط با مخاطبان مانند سالن، نور و دکور است.

,

وی افزود: تئاتر برای ثمره دادن و بارور شدن بیش از همه چیز نیازمند صبر و استقامت است، در استان مرکزی، تئاتر مانند نهال به درستی کاشته شده است و با صبر و حمایت و مراقبت به یک درخت تنومند تبدیل می شود.

,

این داور جشنواره اظهار کرد: هنر بدون آموزش و بدون حمایت مادی و معنوی رشد نمی کند.

,

تئاتر، ابزاری برای انتقال مفاهیم فرهنگی و هنری است

, تئاتر، ابزاری برای انتقال مفاهیم فرهنگی و هنری است, تئاتر، ابزاری برای انتقال مفاهیم فرهنگی و هنری است,

سیدمهدی حسینی معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ساوه نیز گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی با توجه با سابقه فرهنگی و مزیت‌های هنری به میزبانی ساوه ضروری بود.

,

وی افزود: نمایش تئاتر، ابزاری برای انتقال مفاهیم فرهنگی و هنری است که می‌تواند در جهت احیای ارزش‌های اسلامی بکار گرفته شود که  در تئاتر استان مرکزی به خوبی مشاهده می‌شود.

,

حسینی بیان کرد: جشنواره های استانی فرصت خوبی برای حضور جوانان و هنرمندان در این عرصه برای کسب تجربه و آموزش است تا بتوانند مسائل روز جوامع و شهرها را با استفاده از ابزار هنر به نمایش بگذارند.

,

۹ نمایش از ۲۷ نمایش به مرحله نهایی جشنواره تئاتر استان راه یافته بودند

, ۹ نمایش از ۲۷ نمایش به مرحله نهایی جشنواره تئاتر استان راه یافته بودند, ۹ نمایش از ۲۷ نمایش به مرحله نهایی جشنواره تئاتر استان راه یافته بودند,

خداداد خدام  رئیس انجمن نمایش استان مرکزی و دبیر برگزاری جشنواره نیز گفت: ۲۷ گروه نمایشی در مرحله مقدماتی این جشنواره حاضر بودند که پس از اجرای عمومی در شهرهای خود، ۹ نمایش به مرحله نهایی مسابقه راه یافتند.

,

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین اهداف برگزاری جشنواره بیست و نهم به میزبانی ساوه، فعال شدن و پویاتر شدن تئاتر بود.

,

خدام تصریح کرد: ادبیات نمایشی زمانی پیشرفت می کند که کمبودهای آن با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی بررسی و جبران شود.

,

وی ادامه داد: در جشنواره سی‌ام هم امیدواریم ، اجرای عمومی نمایش ها در شهرهای مختلف استان در طول سال ادامه یابد تا منجر به برگزاری یک جشنواره در سطح عالی شود.

,

جشنواره تئاتر استان مرکزی

, جشنواره تئاتر استان مرکزی,

گفتنی است هیئت داران پس از ارزیابی ۹ اثر نمایشی در بخش مسابقه، آراء و نتایج خود را در بخش‌های اقلام گرافیکی، طراحی نور، طراحی لباس، طراحی صحنه، ساخت و تولید موسیقی، بازیگری زن و مرد، کارگردانی و نمایش نامه نویسی نیز اعلام کردند.

,

گروه داوران در بخش کارگردانی با اهدای لوح تقدیر و وجه نقد،نمایش «برزخ تا سپیده دمان» را به کارگردانی « محمود جواد شریفی» حائز رتبه سوم کارگردانی ، «مهدی محمدی» کارگردان نمایش «بدن مقدس» را حائز رتبه دوم دانست و با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و وجه نقد از «افق ایرجی» به عنوان کارگردان رتبه اول در نمایش «شاه لیرک» تقدیر کردند.

,

گروه داوران همچنین لوح تقدیر، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار را برای رتبه نخست بازیگری مرد به بازیگر نمایش های «شاه لیرک» و «این مکان مجهز است به ...» به «پوریا رضایی» اهدا کرد و «رضا یونسی فرد»و «محمد جواد شریفی» نیز به طور مشترک به عنوان رتبه دوم بازیگری مرد و «خشایار فراهانی»  به عنوان رتبه سوم بازیگری مرد معرفی شدند.

,

در بازیگری زن نیز رتبه نخست به «نفیسه مهری» بازیگر نمایش از «برزخ تا سپیده دمان»، رسید و رتبه دوم به «شبنم عالی» بازیگر نمایش «بدن مقدس» و رتبه سوم به «الهه نادری» بازیگر نمایش ساوجی «برادرها می‌میرند» رسید.

,

در اقلام گرافیکی نیز گروه داوران به «روح اله یعقوبی» هنرمند ساوجی در بخش طراحان بروشور نمایش‌ «مشترک مورد نظر در دسترس نیست» و «حامد کاظمی» از اراک برای بروشور نمایش «بدن مقدس» لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا کرد.

,

داوران جشنواره تئاتر استانی مرکزی در ساوه جشنواره تئاتر استان مرکزی در ساوه جشنواره تئاتر استان مرکزی در ساوه جشنواره تئاتر استان مرکزی در ساوه جشنواره تئاتر استان مرکزی در ساوه

, داوران جشنواره تئاتر استانی مرکزی در ساوه,  جشنواره تئاتر استان مرکزی در ساوه,  جشنواره تئاتر استان مرکزی در ساوه,  جشنواره تئاتر استان مرکزی در ساوه,  جشنواره تئاتر استان مرکزی در ساوه,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه