اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

نگاه الهی و معنوی به زندگی موجب استحکام خانواده می شود

نگاه الهی و معنوی به زندگی موجب استحکام خانواده می شود
استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر نگاه به زندگی تنها نگاهی مادی باشد به مشکل برمی خوریم اما اگر افراد بدانند زندگی فناپذیر نیست و با مرگ تمام نمی شود بلکه در سرای دیگر ادامه می یابد، سختی ها راحت تر تحمل می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم سادات طباطبایی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان ضمن گرامیداشت روز خانواده، با بیان اینکه خانواده کوچکترین نهاد در جامعه و مقدس ترین نهاد در دین مبین اسلام است، گفت: پیامبر اکرم (ص) می فرماید هیچ بنایی نزد خداوند محبوب تر از ازدواج نیست؛ همچنین در روایات داریم هر قدمی که مرد برای خانواده اش برمی دارد جهاد محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان,

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: همچنین آمده است حضور مرد در کنار خانواده مانند معتکف شدن در مسجدالنبی است؛ این سخنان نشان از ارزش خانواده در دین اسلام دارد چرا که اگر خانواده سالم باشد، جامعه خوب و سالمی خواهیم داشت و اگر خانواده آسیب ببیند قطعا جامعه دچار مشکل خواهد شد.

,

وی بیان کرد: لذا مهم ترین رکن جامعه، خانواده است که اسلام برای آن ارزش زیادی قائل شده است؛ پس از کنار هم قرار گرفتن زن و مرد، به فرزندآوری تاکید زیادی شده است چرا که کانون خانواده با فرزندان گرم شود؛ اگر خانواده تشکیل نشود و فرزندآوری در کار نباشد، مشکلات عدیده ای برای کشور ایجاد می شود کمااینکه در بسیاری کشورها شاهد جامعه ای پیر و مشکل دار هستیم چون قشر جوان در آن کم است.

,

طباطبایی با تاکید بر اینکه تشکیل خانواده برای به آرامش رسیدن زن و مرد و تربیت فرزندان بسیار اهمیت دارد، با اشاره به اهمیت نوع نگاه زن و مرد به زندگی عنوان کرد: اگر نگاه به زندگی تنها نگاهی مادی باشد به مشکل برمی خوریم اما اگر افراد بدانند زندگی فناپذیر نیست و با مرگ تمام نمی شود بلکه در سرای دیگر ادامه می یابد، سختی ها راحت تر تحمل می شود.

,

وی اظهار داشت: نگاه به زندگی و دنیا در خانواده اهمیت دارد؛ اگر زن و شوهر برای زندگی معیارهای حقیقی مانند ایمان، اخلاق و رفتار داشته باشند و بدانند فرزندان امانت خداوند هستند، افکار و رفتارها عوض خواهد شد؛ لذا مهم است خانواده با نگاه دینی شکل گیرد و معیارهای الهی مدنظر باشد.

,

این کارشناس مسائل دینی تاکید کرد: برای داشتن خانواده ای سالم و پیشرفت آن باید معیارهای اخلاقی که خداوند قرار داده مدنظر قرار گیرد؛ سخاوت و دریادلی به جای بخل، قناعت به جای حرص و ولع و تلاش و کوشش به جای تنبلی موجب موجب خوشبختی می شود و حفظ ارتباط با خداوند استحکام خانواده را در پی دارد.

,

وی با اشاره به اهمیت کنار هم بودن زن و مرد در سختی ها اذعان داشت: خداوند می فرماید زن و مرد باید برای هم آرامش ایجاد کند؛ زندگی سختی، خوشی، بالا و پایین دارد و در تمام موارد و مراحل آن زن و شوهر باید یکدیگر را درک کرده و کنار هم باشند.

,

طباطبایی با اشاره به اهمیت محبت، عفاف و لقمه حلال در خانواده مطرح کرد: زن و مرد باید در جایگاه خود باشند؛ مرد باید با کار خارج از خانه، مخارج زندگی را تامین کند و زن مدیریت داخل منزل را داشته باشد اما متاسفانه امروز برخی در پی کمرنگ کردن جایگاه زن ها در خانواده هستند.

,

وی افزود: زنان باید مواظب باشند و بدانند بزرگترین جایگاه نزد خداوند، یک همسر و مادر خوب بودن است که باید با تمام وجود برای آن زحمت بکشند؛ زن و مرد در کنار هم و با سعی و تلاش و قناعت می توانند زندگی شیرینی داشته باشند.

,

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: درگیر شدن با مواردی مانند تجمل گرایی، فراموش کردن جایگاه زن ومرد، شبکه های اجتماعی، دوستان ناباب، ماهواره و ... از جمله آسیب هایی است که باید با هوشیاری جلو آن ایستاد و تیزبینی وهوشیاری زن و مرد را می طلبد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه