اخبار داغ

بازنشستگان مهدیشهری مطرح کردند:

حقوق مستمری بگیران کفاف خرج زندگی بازنشستگی را نمی دهد

حقوق مستمری بگیران کفاف خرج زندگی بازنشستگی را نمی دهد
بازنشستگان مهدیشهری می گویند میزان حقوقی که بازنشستگان بعد از عمری کار و خدمت دریافت می کنند، کفاف دخل و خرج زندگی را نمی دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیزوا، روز تکریم بازنشستگان بهترین بهانه است تا به پای حرف های بازنشستگان بنشینیم تا از اوضاع و وضعیت زندگی بازنشستگی برایمان بگویند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

علی گلرو یکی از بازنشستگان مهدیشهری است که در گفت و گو با خبرنگار نیزوا، گفت: در سال 1361 و در سن 20 سالگی وارد کارخانه کفش بهمن شدم و یک سال بعد از آن نیز به استخدام این شرکت درآمدم و بعد از 11 سال کار در سال 73 به دلیل مشکل بیماری بازنشسته شدم.

,

وی حقوق بازنشستگی خود را  بعد از 35 سال یک میلیون تومان بیان کرد و افزود: این میزان حقوق کفاف زندگی مار ا نمی دهد و در حقیقت در این زمان حقوق زیر سه میلیون تومان کفاف زندگی ساده را هم نمی دهد ولی با این حال خدا را شاکر هستیم.

,

این بازنشسته کارخانه پاکریس در خصوص نحوه و کیفیت خدمات بیمه سلامت به بازنشستگان، اظهار کرد: خدمات بیمه سلامت خوب است ولی کافی نیست باید رسیدگی بیشتر باشد.

,

گلرو با بیان اینکه در صندوق بازنشستگان عضو هستم، تصریح کرد: این صندوق با دو نفر تحت تکفل ماهیانه 60 هزار تومان حق عضویت از ما می گیرند که در سال 12 میلیون تومان می شود که این مبلغ را با این حقوق ودرآمد کم از ما می گیرند ولی خدمات مناسبی در اختیار ما قرار نمی دهند.

,

وی خدمات دولت به بازنشستگان را ضعیف دانست و اضافه کرد: از مسئولین انتظار داریم از پشت میزهای خود بلند شوند و از قشر ضعیف جامعه نیز بازدید داشته باشند و ببینند با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.

,

محمد یمین خواه که 58 سال دارد نیز از بازنشستگان شهرستان مهدیشهر است که در آموزش و پرورش خدمت می کرده است.

,

وی با بیان اینکه 30 سال خدمت کرده ام و در سال 89 بازنشسته شده ام، گفت: استخدام شدن در آن زمان راحت تر از الان بود و یک آزمونی شرکت کردیم و بعد از قبولی هم استخدام شدیم و با سفارش دوستان به سر کار رفتیم ولی اکنون به دلیل بازی های رابطه ای استخدام ها بسیار کم شده است و کسی مستقیم نمی تواند استخدام شود.

,

یمین خواه میزان حقوق بازنشستگی خود را یک میلیون دویست هزار تومان اعلام کرد و افزود: این حقوق برای بازنشسته کافی نیست ولی مجبور هستیم با این حقوق زندگی کنیم و وضع رفاهی هم خدارو شکر راضی هستیم.

,

وی در خصوص نحوه خدمات بیمه سلامت هم بیان کرد: از خدمات بیمه سلامت راضی نیستم چرا که باید در حال مرگ باشی تا یک خدمات جزئی بدهند وگرنه هیچ خدمات مناسبی ندارند.

,

این بازنشسته با بیان اینکه تاکنون رنگ خدمات را در صندوق بازنشستگی در زندگی ندیده ام، تصریح کرد: دولت هم هیچ رسیدگی به باز نشستگان ندارد و وقتی بازنشسته شدی انگار که کسی اصلا تو را نمی شناسد به تو اصلا بها نمی دهند.

,

یمین خواه خاطر نشان کرد: وقتی فرزندانمان ازدواج می کنند و نوه دار می شویم سرمان شلوغ تر می شود و باید به آنها هم توجه کنیم و زندگی پرخرج تری شاید داشته باشیم بنابراین از مسئولین خواهشمندم به بازنشستگان هم توجه کنند.

,

حسین طایی نیز از دیگر بازنشستگان شرکت پاکریس است که در گفتگو با خبرنگار نیزوا، گفت:  30سال کار کردم و6 سال پیش باز نشسته شده ام.

,

وی تصریح کرد: آن استخدام شدن راحت تر بود ما به کارخانه رفتیم وثبت نام کردیم و دقیقا از فردای آن روز استخدام شدیم و به سر کار رفتیم و در سال 90 هم بازنشسته شدیم .

,

این بازنشسته شهرستان مهدیشهر ادامه داد: ولی امروزه با این هزینه ها و مشکلات اقتصادی که وجود دارد و شرکت ها نیز به آن دچار هستند، نیرو ها را استخدام نمی کنند تا هروقت و زمانی که کار نداشتند بتوانند این نیرو ها را اخراج کنند.

,

طایی حقوق دریافتی خود با 30 سال سابقه کار را یک میلیون و چهارصد هزار تومان دانست و افزود: متاسفانه این حقوق کفاف زندگی ما را نمی دهد و اگر شغل دیگری نداشته باشیم با این حقوق به اوایل ماه  هم نمی رسیم و پولمان تمام می شود و بدهکار می شویم.

,

وی با بیان اینکه خدمات بیمه سلامت خوب است و  تقریبا تا الان مشکلی نداشته ام، اظهار کرد: در صندوق بازنشستگان هم عضو هستم و خدماتش هم تقریبا خوب است ولی دولت هم چیزی به آنها نمی دهد که بخواهند به ما خدمات بدهند برای مثال دولت اعلام می کند هر بازنشسته 30 میلیون تومان وام از صندوق باید دریافت کند ولی وقتی پیگیر وام می شویم می گویند وام فقط اسمش اعلام شده ولی عملا وامی در کار نیست.

,

این بازنشسته همچنین گفت: بازنشستگان بعد از این همه کار باید استراحت کنند ولی استراحتی در کار نیست، هیچ رسیدگی مناسبی هم دولت به بازنشستگان نمی دهد چون یک بازنشسته با این همه مشکلات بچه ونوه ها با این همه رفت وآمد نمی تواند خرج زندگی خود را بدهد که ما ازمسئولین کمک می خواهیم  تاکمی رسیدگی عملی بیشتری داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه