اخبار داغ

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین:

500 دانشجوی قزوینی به پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند

500 دانشجوی قزوینی به پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین گفت: پیاده روی اربعین امسال برای ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر از دانشجویان استان قزوین درنظر گرفته شده است که از ۱۲ تا ۱۹ آبان ماه به صورت گسترده و با همان روحیه مردمی برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  مهدی برزگر مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از قزوین، در خصوص برگزاری پیاده روی اربعین ویژه دانشجویان بیان کرد: در حوزه دانشجویی چهارمین سال متوالی است که مراسم پیاده روی اربعین برگزار می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۳۹۳ حدود ۴۰ دانشجو، سال ۹۴ حدود ۴۵ نفر و سال 95 هم ۴۰ نفر در قالب یک کاروان اعزام شدند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‎‌های استان قزوین با بیان اینکه در سال جاری پیاده‌روی اربعین برای ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر دانشجو درنظر گرفته شده است  تشریح کرد: پیاده‌روی اربعین امسال از ۱۲ تا ۱۹ آبان ماه  به صورت گسترده و با همان روحیه مردمی برگزار می‌شود.

برزگراظهار کرد: اولین جلسه ستاد قرارگاه پیاده روی اربعین دانشگاهیان استان قزوین هفته گذشته به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و به ریاست دکتر نائینی برگزار شد.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه ای که بین وزات علوم و سازمان بسیج مستضعفین به امضا رسیده است، وزیر علوم به عنوان رئیس قرارگاه، سردار فضلی به عنوان جانشین قرارگاه و گودرزی رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور به عنوان دبیر این قرارگاه تعیین شده‌اند.

این مسئول ابراز کرد: در استان قزوین ابوالحسن نائینی رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی به عنوان رئیس قرارگاه، برزگرابراهیمی جانشین سپاه به عنوان جانشین قرارگاه و بسیج دانشجویی هم به عنوان دبیر اجرایی این قرارگاه معرفی شده‌اند.

برزگر تصریح کرد: صدور مجوز خروج از کشور برای هزار دانشجویی که کارت پایان خدمت ندارند، اعزام حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ دانشجو در قالب کاروان و آماده سازی موکبی به نام "دانشگاهیان استان قزوین" بین مسیر نجف تا کربلا طی سه روز پیاده روی از جمله برنامه‌های این قرارگاه است.

وی اعلام کرد: این موکب با کمک‌های مادی و معنوی دانشجویان، کارمندان، اساتید، هیئت علمی و روسای دانشگاه‌ها بر پا خواهد شد تا علاوه بر اسکان، مکانی برای ارائه خدمات پزشکی، فرهنگی و پخش اطعام برای زائران باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‎‌های استان قزوین عنوان کرد: امسال به دستور رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) محدودیتی برای اعزام قائل نمی‌شویم؛ اما اگر استقبال داوطلبان زیاد باشد ناچارا حدود ۵۰۰ نفر را به قید قرعه کشی اعزام خواهیم کرد.

برزگر گفت: امسال برای اولین بار شرایطی را مهیا کردیم تا خواهران دانشجوی علاقه مند هم بتوانند در این طرح شرکت کنند و اگر استقبال شد یک کاروان خواهر هم اعزام خواهیم داشت.

وی با اشاره به هزینه پیاده روی اربعین اذعان کرد: قرار است یک سوم هزینه را دانشگاه تقبل کند و دو سوم دیگر را دانشجو یا از طریق کمک‌های خیرین تامین اعتبار شود‌.

این مسئول بیان کرد: پیاده روی اربعین حماسه ای عظیم و باشکوهی است که در سطح منطقه و بین کشور‌های اسلامی به ویژه جهان تشییع اتفاق می‌افتد که تاثیر معنوی، فرهنگی و تربیتی بسیار بالایی دارد.

برزگر خاطرنشان کرد: هدف از پیاده روی اربعین این است که دانشجویان بتوانند درس استقامت، ایستادگی، صبر، گذشت و ایثار را با خود به ارمغان آورند و مدیرانی انقلابی، مومن، معتقد و صبور تربیت شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین اظهار کرد: هرساله شاهد استقبال بسیار بالایی از اقشار مختلف در حوزه دانشجویی و آحاد مردم در پیاده روی اربعین هستیم و امیداوریم مسئولین کمک کنند تا اعزام‌های منظم، سازماندهی شده تر و با سهولت بیشتری نسبت به قبل داشته باشیم


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
,
,
,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, ,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه