اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی ساوه؛

بیش از ۱۰۰۰ کیلو گرم گوشت فاسد در ساوه کشف و ضبط شد/ اهمیت شبکه دامپزشکی هنوز در کشور درک نشده است

بیش از ۱۰۰۰ کیلو گرم گوشت فاسد  در ساوه کشف و ضبط شد/ اهمیت شبکه دامپزشکی هنوز در کشور درک نشده است
رئیس شبکه دامپزشکی ساوه با اشاره به اهمیت پیشگیری در سلامت گفت:در بازدید از مراکز عرضه گوشت در سه ماه اول سال جاری بیش از هزار کیلو گرم گوشت فاسد و غیربهداشتی کشف و ضبط شد که ۵۰ مورد تذکر به متخلفین داده شد و ۱۴ مورد به مراجع قضایی معرفی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، داود سرمدی رئیس شبکه دامپزشکی ساوه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اهمیت پیشگیری در سلامت گفت: در امر پیشگیری ضعیف عمل کردیم، شبکه دامپزشکی در کشورهای پیشرفته به عنوان یک سیستم شناخته شده وهمواره مورد توجه است زیرا با بهداشت و سلامت سروکار دارد وا گر شبکه دامپزشکی که کار پیشگیری را انجام می دهد وجود نداشت حتی بودجه وزارت بهداشت جوابگو هزینه درمان نبود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر،,

وی ادامه داد: حاضر نیستیم در مرحله پیشگیری برای یک واکسن پنج هزار تومان هزینه کنیم این در حالی است که اگر به مرحله درمان برسد باید هزینه های کلان اختصاص داده شود متاسفانه درمان بر پیشگیری ترجیح می دهیم.

,

 

,

رئیس شبکه دامپزشکی ساوه بیان کرد: متاسفانه در کشور ما بودجه مستقل به شبکه دامپزشکی که کار پیشگیری را انجام میدهد،اختصاص داده نمی شود، درحالی که هزینه های میلیاردی به بحث درمان اختصاص داده می شود و هنوز شبکه دامپزشکی با توجه به جایگاه آن برای عموم شناخته نشده است.

,

, ,

50 مورد تذکر به متخلفین عرضه گوشت داده شد/بیش از هزار کیلو گرم گوشت فاسد  در ساوه کشف و ضبط شد

,

این مسئول تامین سلامت گوشت مصرفی مردم بیان کرد: در 1623مورد بازدید از مراکز عرضه گوشت در سه ماه اول سال جاری بیش از هزار کیلو گرم گوشت فاسد و غیربهداشتی کشف و ضبط شد که 50 مورد تذکر به متخلفین داده شد و 14 مورد به مراجع قضایی معرفی شد.

,

وی با اشاره به حجم بالای تولید گوشت در ساوه افزود: یک میلیون و پانصد و چهل و نه هزار و سیصد و نود و هشت قطعه طیور در این مدت تولید شدند که در مجموع سه میلیون و هفتصد و چهارده هزار وسیصد و چهل و سه کیلو گرم گوشت تولید شده است.

,

 

,

سرمدی با اشاره به تعداد دام سبک وسنگین تولیدی شرح داد:  چهار هزار و 578راس نیز دام سبک و سنگین تولید و گوشت آن به بازار عرضه شد که وزن لاشه عرضه شده به بازار  دویست و هفتاد و شش هزار و 980 کیلو گرم بود.

,

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در جلوگیری از شیوع بیماری ادامه داد: در ارتباط با مبارزه با بیماریهای دامی واکسیناسیون تب برفکی دام سبک و سنگین برای چهل و نه هزار و 822 راس، واکسیناسیون آنتروتوکسمی انجام شد و برای  سی و دو هزار و 545راس گوسفند ،واکسیناسیون آگالاکسی گوسفند و برای  پانزده هزارو 720 راس  واکسیناسیون آبله گوسفند  انجام شده است.

,

 

,

رئیس شبکه دامپزشکی ساوه با اشاره به واکسیناسیون جهت جلوگیری از بیماری مشترک اسنان و دام نیز اظهار کرد:  تست سل برای دو هزارو 446راس ، خونگیری جهت آزمایش بروسلوز هزارو 270راس ، تست مائین اسب 107راس  و واکسیناسیون دام سبک و سنگین هفده هزارو 454راس، واکسیناسیون شاربن دام سبک و سنگین بیست و نه هزارو 406راس و واکسیناسیون های هاری 190قلاده سگ  برای مبارزه با بیماریهای مشترک انسان و دام انجام شده است.

,

وی افزود: بیش از 180بیماری عفونی داریم که از این تعداد 832مورد مشترک بین انسان و حیوان است که اگر پیشگیری صورت نگیرد علاوه بر افزایش تلفات جانی، هزینه های میلیاردی برای دولت به دنبال دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه