اخبار داغ

حجت‌‌الاسلام آل‌‌هاشم در مراسم تجلیل از حافظان قرآنی کجوار؛

در نماز جمعه تبریز از شور قرآنی اهالی کجوار سخن خواهم گفت/ می‌‌خواهند چادر و حجاب را از زنان ما بگیرند

در نماز جمعه تبریز از شور قرآنی اهالی کجوار سخن خواهم گفت/ می‌‌خواهند چادر و حجاب را از زنان ما بگیرند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی با تمجید از شور و نشاط قرآنی حاکم بر خانه‌‌های مردم کجوار گفت: حفظ، یادگیری و درک قرآن پیش زمینه‌‌ای برای عمل کردن به آن است و تنها خواندن قرآن فایده ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در مراسم تجلیل از حافظان قرآن کجوار با بیان اینکه بایستی در هر زمان روح پرفتوح امام خمینی (ره) را یاد کنیم که جامعه ما را از کجا به کجا رسانده‌‌اند، اظهار داشت: زمانی بود که صدای قرآن شب جمعه تنها در قبرستان‌‌ها شنیده و یا یک جلد قرآن کریم در جهیزیه نو عروسان به همراه دیگر وسایل گذاشته می‌شد اما امروز قرآن در جامعه ما حاکم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی اضافه کرد: هر هفته از حافظین قرآن در نماز جمعه تجلیل می‌کنیم که این مساله برای فرهنگ سازی است زیرا اگر سال‌های سال از این حافظان تجلیل کنیم نیز تمام نخواهند شد و تنها می‌خواهیم بر ضرورت این مساله تاکید کنیم.

,

امام جمعه تبریز با اشاره به شور و شوق قرآنی مردم کجوار در این مراسم، خاطرنشان ساخت: در نماز جمعه این هفته قطعا به این شور و نشاط قرآنی مردم کجوار اشاره خواهم کرد.

,

وی خاطرنشان ساخت: مطلب دیگر عنایت ویژه مقام معظم رهبری به قرآن است همانطور که می‌بینیم در ماه مبارک رمضان ایشان چندین ساعت در محفل انس با قرآن شرکت می‌کنند، زیرا هدفشان فرهنگ سازی است در غیر این صورت این همه زمان ندارند که بخواهند در محفل انس قرآن شرکت کنند.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی وظیفه امروز همه را یادگیری قرآن دانست و تصریح کرد: مردم با معانی و مفاهیم قرآن بایستی آشنا شوند و در راه قرآن تدبر و تفکر انجام دهند و به حفظ قرآن بپردازند، رهبرانقلاب نیز بارها تاکید کرده‌‌اند که بایستی در کشور ده میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم.

,

وی یادآور شد: به تمامی ارگان‌‌های مسئول گفته‌‌ام که محاسبه کنند سهم استان آذربایجان‌‌شرقی از این ده میلیون حافظ قرآن چند هزار نفر است تا برنامه ریزی شود و سهم خودمان در استان از حفظ قرآن را به ثمر بنشانیم و بعد از اینکه قرآن را حفظ و درک کردیم به آن عمل کنیم زیرا حفظ و خواندن به تنهایی فایده‌‌ای ندارد؛ حفظ، یادگیری و درک قرآن پیش زمینه‌‌‌ای برای عمل کردن به آن است.

,

حجت الاسلام آل هاشم در خصوص روز خانواده و تکریم خانواده نیز خطاب به بانوان، تاکید کرد: هرکس که مسئولیت و یا سرپرستی خانواده را برعهده دارد بایستی به امر خانواده توجه کند،حق مادران در تربیت قرآنی فرزندان بیشتر از پدران است، امروز خانواده مورد هجمه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران می‌‌باشد، می‌خواهند این حجاب و چادر را از ما بگیرند و هجمه شدیدی هم برای این کار دارند.

,

وی متذکر شد: مردان برای خانواده‌‌‌هایشان وقت بگذارند، کسانی که اهل کار هستند تنها به کارشان فکر نکنند بلکه به خانواده و تربیت کودکان نیز توجه کنند؛ اکثر مشکلاتی که در جامعه نیز به وجود می‌‌‌آید در اثر بی‌‌توجهی به خانواده و فرزندان است، با خانواده خودتان مهربان باشید و این مهربانی را اقرار کنید زیرا خانه پادگان نیست.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه