اخبار داغ

جشنواره تئاتر صحنه ای استان به ایستگاه آخر رسید

جشنواره تئاتر صحنه ای استان به ایستگاه آخر رسید
بیست و هشتمین جشنواره تئاتر صحنه ای استان و اولین جشنواره تئاتر خیابانی با معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره به کار خود در گرمسار پایان داد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گرمسارآنلاین  بیست و هشتمین جشنواره تئاتر صحنه ای و اولین دوره جشنواره تئاتر خیابانی استان  از 21 شهریور تا 24 شهریور ماه  با حضور  بیش از 130 هنرمند از5 شهرستان استان  به میزبانی گرمسار برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گرمسارآنلاین,

در این دوره از جشنواره  هر گروه  شرکت کننده هشت اثر در بخش صحنه ای و خیابانی اجرا کردند .

,

در این دوره نیز 42 اثر به مرحله داوری  رسید که 17 اثر با هم رقابت طی سه روز  به رقابت پرداختند .

,

 در پایان  این جشنواره در بخش کار گردانی نمایش خیابانی هیچ اثری نتوانست نظر هیئت داوران به خود جلب کند  اما نمایش  " مجلس سهراب کشون " به کارگردانی حسین سلطانعلیان  به مقام دوم  رسید و ضامن نیز به کار گردانی  پدارم خویی  با لوح سپاس سومی این دوره از جشنواره اذعان خود نمود .

,  " ,

 در بخش کار گدانی تئاتر صحنه ای نیز داوران  هیچ اثری به عنوان مقام اول  حائز مقام ندانستند و   نمایش های صحنه ای  " جوجه اردک زشت " به کارگردانی فرزاد صبوری از گرمسار و " شرتل " به کارگردانی علیرضا خطیب زاده  از دامغان به صورت جایگاه دوم قرار گرفتند  همچنین  علیرضا مویدی از مهدیشهر با نمایش آخرین نامه سومی این بخش را بدست اورد .

,  " ,

 در بخش بازیگری بانوان  بهاره ذوالفقاری از نمایش " من و مین " و سحر روانبخش از نمایش " دو جفت پوتین " و خانم سمیه خیر آبادی از نمایش " ضامن " و سادنا صبوری از نمایش "عتیقه " نفرات برتر بازیگری نمایش خیابانی شدند .

, .,

و در بخش آقایان نیز علی عبدالشاد از نمایش " ضامن "، جواد رفیعیان " نمایش مجلس سهراب کشون " و علیرضا علیرضایی از نمایش " عتیقه " عنوان برترین ها را بدست آوردند.

,

 در  تئاتر صحنه ای نیز بهترین بازیگر مرد  به حسین احسان نجات  از نمایش شرتل رسید .

,

 و بهترین  بازیگر  بانو این جشنواره  رد مقام نخست قرار نگرفتند و مریم امیری از نمایش " جوجه اردک زشت  مقام دوم  را  بدست آورد .

,

در بخش بازیگری بانوان در نمایش صحنه ای جایزه سوم به طور مشترک  به سولماز فدایی در نمایش " همیشگی " ،فریبا خجسته و سمانه نجار  در نمایش " اگری شبی از شب های طهران مسافری" اختصاص یافت.

, .,

جایزه سوم نویسندگی  این جشنواره به نمایش " شرم " به عادل سعد الدین و جایزه دوم به نمایش " همیشگی  به حسین ناظمیان پور اختصاص یافت.

, .,

گفتنی است :داوران در بخش نویسندگی جایزه ای را برای هیچ یک از نویسندگان در رتبه اول اختصاص ندادند.

, .,

جایزه طراحی پوستر  این  جشنواره به اثر جوجه اردک زشت سر الهه جعفری تعلق گرفت.

, .,

جایزه بهترین طراحی پوستر و بروشور به نمایش "شرم " و جایزه بهترین طراحی گریم به الهام شهاب ملک اختصاص یافت.

, .,

در  مراسم اختتامیه  جشنواره تئاتر استان محمدرضا سوقندی؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به کیفیفت بخشی در عرصه تئاتر  تاکید کردو افزود: صحنه  نمایش  در صحنه باید از حالت رقابتی  خارج شود و به اکران عمومی برسد و بسیاری از کار های موفق این جشنواره رد شهر های مختلف استان در آینده نزدیک اکران عمومی   می شود .

,

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به ظرفیت های گرمسار در حوزه تئاتر تصریح کرد: هنر را باید به وسیله حامیان آن عمومی و همگانی کنیم؛ در واقع فضای عمومی گرمسار برای فعالیت های فرهنگی و هنری مناسب است.

, .,

 سوقندی گفت: به شدت در حوزه فرهنگ و هنر دچار سیاست زدگی هستیم و باید ادبیات انتقادی جایگزین ادبیات اعتراضی شود.

, .,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه