اخبار داغ

همرزم شهید مدافع حرم :

شهید غلامی انقلابی بودنش را از دفاع مقدس تا دفاع از حرم حفظ کرد / کارآمدی حاج احمد در روز شهادتش

شهید غلامی انقلابی بودنش را از دفاع مقدس تا دفاع از حرم حفظ کرد / کارآمدی حاج احمد در روز شهادتش
دوست و همرزم شهید غلامی به انقلابی بودن و انقلابی ماندن وی اشاره کرد و گفت: حاج احمد تفکر و ایمانی قوی داشت و انقلابی بودنش را از دفاع مقدس تا دفاع از حرم حفظ کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  نوری از همرزمان شهید احمد غلامی در دفاع مقدس و دفاع از حرم در گفت‌وگو با تهران نیوز اظهار داشت: همان‌طور که در عکس‌های این شهید هم ملاحظه می‌کنید و مشهود است، انسانی متکی به خود و قوی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

وی عنوان کرد: حاج احمد هم در دفاع مقدس و هم در سوریه خودش را نشان داد و همه به او ایمان داشتند. همه حاج احمد را فردی مصمم و بااراده می‌دانستند و او را به عنوان فرمانده قبول داشتند.

,

همرزم شهید غلامی ادامه داد: در جنگ، اگر نیروها متوجه درک بالای نظامی و عملیاتی و شجاعت فرمانده‌شان بشوند، نیرو و قوت قلب می‌گیرند و به حرف‌های او گوش می‌کنند. در قانون‌های دافوس دنیا هم آمده که ۵۰ درصد قدرت در دست فرمانده است و فرمانده حکم مربی یک تیم را دارد.

,

نوری به یک قانون نظامی دیگر اشاره کرد و بیان داشت: یک لشکر ترسو با یک فرمانده شجاع از یک لشکر شجاع با یک فرمانده ترسو است و حاج احمد کسی بود که واقعا شجاع، مدیر و مدبر بود.

,

وی مطرح کرد: روزی که می‌خواست شهید بشود، یک مشکلی برای پیشروی در یک منطقه به وجود آمد و ایشان با حضور مشکل ما را حل کرد. باور کنید که حتی در سوریه هم مثل دوران دفاع مقدس خیلی بااراده و نترس بود و مانند جوانان عمل می‌کرد.

,

همرزم شهید غلامی تکلیف الهی را اصلی‌ترین دلیل ادامه خدمت به نظام حتی پس از بازنشستگی دانست و یادآور شد: این تکلیف الهی به گردن همه است. ما برای انقلاب زحمت کشیده‌ایم و در واقع بهتر است بگویم که انجام وظیفه‌ کرده‌ایم.

,

نوری افزود: شهیدغلامی با آن سن و سالی که داشت، همانند جوانان در سوریه فعالیت می‌کرد. به او گفتم تغییری احساس نکرده‌ای؟ حاج احمد پاسخ داد: از وقتی به این‌جا آمده‌ام جوان‌تر شده‌ام.

,

وی در پایان به انقلابی ماندن شهیدغلامی از دفاع مقدس تا دفاع از حرم اشاره و خاطرنشان کرد: برخی از انسان‌ها افکار و ایمانی قوی دارند و ایشان از جمله افرادی بود که هیچ تغییری در انقلابی بودنش ایجاد نشد و همواره در خط ولایت فقیه بود.

,

مروری کوتاه بر زندگانی شهید مدافع حرم، حاج احمد غلامی

, مروری کوتاه بر زندگانی شهید مدافع حرم، حاج احمد غلامی,

سردار احمد غلامی در روز ۹ شهریور ماه ۹۵ در حلب توسط تروریست‌های تکفیری مورد اصابت ترکش قرار گرفت و از ناحیه سر به شدت مجروح شد و به علت این مجروحیت به کما رفت. و چند روزی به علت همین عارضه در بیمارستانی در شهر حلب توسط دستگاه نفس می‌کشید. اما بعد از گذشت چند روز علی رغم بالا رفتن سطح هوشیاری، به درجه رفیع شهادت نائل شد و به همرزمان شهیدش پیوست. سردار غلامی جانشین لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) و از موسسان این لشکر در دوران دفاع مقدس بود.

,

احمد غلامی از فعالان مبارزه با اشرار قبل از دوران دفاع مقدس در کردستان و غرب کشور بود. وقتی جنگ تحمیلی آغاز شد در عملیات‌های مختلف حضور فعال داشت و از فرماندهان حاضر در عملیات های فتح المبین و بیت المقدس بود بعد از آن به همراه شهید علیرضا موحد دانش و کاظم رستگار به تاسیس لشکر ۱۰ سید الشهدا(ع) همت گمارد و در این لشکر جانشین حاج کاظم رستگار فرمانده این لشکر بود. تا زمانیکه او به شهادت رسید در این سمت فعالیت می‌کرد و بعد از آن تیپ ۱۱۰ خاتم الانبیا را راه اندازی کرد و فرمانده این تیپ شد.

,

بعد از اتمام ۸ سال دفاع مقدس نیز یکی از معاونین عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران شد و تا زمان بازنشستگی در همین سمت ماند. او حتی بعد از دوران بازنشستگی نیز در زمینه مقاومت و نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌کوشید. عضو هیأت امنای مجمع رزمندگان لشکر ۱۰ سید الشهدا(ع) شد و در این مجمع فعال بود. وقتی بحث تجاوز تکفیری‌ها به کشورهای اسلامی و مردم مظلوم عراق و سوریه پیش آمد، به دلیل تجربه فراوانی که در امور رزم و فنون نظامی داشت به عنوان مستشار نظامی به سوریه و عراق رفت و مسئولیت آموزش بخشی از نیروهای مقاومت را بر عهده گرفت. در روز ۹ شهریور ماه ۹۵ بر اثر اصابت ترکش به سرش به کما رفت. او چند روزی به علت همین عارضه در بیمارستان حلب در کما بود. تا سرانجام به مقام رفیع شهادت نائل شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه