اخبار داغ

هانی زاده:

بحران سوریه تا پایان سال میلادی به پایان می‌رسد/ آمریکا به دنبال انتقال داعش به افغانستان است

بحران سوریه تا پایان سال میلادی به پایان می‌رسد/ آمریکا به دنبال انتقال داعش به افغانستان است
کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا درحال انتقل نیروهای زبده و تعلیم دیده داعش از دیرالزور و رقه به افغانستان است تا بتواند بحران را از سوریه به افغانستان منتقل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با صبح توس پیرامون آخرین تحولات سوریه اظهار کرد: پیروزی های اخیر محور مقاومت، شرایط میدانی و سیاسی سوریه و عراق را به نفع آن ها تغییر داده است و پیشروی ارتش سوریه و محور مقاومت در دیرالزور، تدمور، رقه نشان می دهد که گروهک‌های تروریستی در حال تسلیم شدن هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با تأکید بر اینکه بحران سوریه تا پایان سال میلادی به پایان خود نزدیک می شود، خاطر نشان کرد: این امر نشان می دهد که بازیگران بحران سوریه مثل عربستان، آمریکا، ترکیه، انگلیس و فرانسه در سیاست های خود شکست خورده اند.

,

هانی زاده یادآور شد: آمریکا و هم‌پیمانانش با استفاده ابزاری از گروهک های سیاسی به دنبال فشار بر محور مقاومت بودند اما پیروزی های اخیر این محور معادلات آن ها را برهم زد.

,

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال انتقال بحران سوریه به افغانستان است، افزود: آمریکا درحال انتقل نیروهای زبده و تعلیم دیده داعش از دیرالزور و رقه به افغانستان است تا بتواند بحران را از سوریه به افغانستان منتقل کند.

,

وی تصریح کرد: پیروزی های اخیر محور مقاومت انعکاس مثبتی سیاسی بر مذاکرات آستانه 6 داشت و مخالفان سوریه مجبور به پذیرش طرح های ایران و سوریه کرده اند و نشان می دهد که مخالفان مذاکره با دولت سوریه نگران آینده سیاسی خود هستند.

,

هانی زاده ادامه داد: آمریکا در دوران پسا داعش به دنبال آن است تا با ادغام چند گروهک تروریستی در سوریه یک کمربند امنیتی از قنیطره تا درعا در جنوب سوریه برای حفظ امنیت اسرائیل است از این رو با ایجاد بحران جدایی اقلیم کردستان در عراق و سازماندهی گروه های جبهه النصره و جیش الاسلام در ارتفاعات جولان بخش جدیدی از توطئه آمریکا است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه