اخبار داغ

طلاب خارجی جامعه المصطفی آشتیان بیان کردند؛

فریاد مسلمانان مظلوم میانمار را لبیک بگوییم/ تکلیف الهی را بر دوش خویش احساس کنیم

فریاد مسلمانان مظلوم میانمار را لبیک بگوییم/ تکلیف الهی را بر دوش خویش احساس کنیم
موج جدید خشونت‌ها علیه مسلمانان میانمار توسط ارتش و افراطیون بودایى دل مسلمانان جهان را به درد آورده است، طلاب خارجی جامعه المصطفی آشتیان هم این جنایات را محکوم و خواستار قیام مسلمانان جهان در دفاع از مظلومان میانمار شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سفیرآشتیان؛ در روزهای اخیر جنایاتی که علیه مسلمانان ‌بى‌گناه میانمار توسط بوداییان و با حمایت رژیم صهیونیستى و آمریکا صورت پذیرد، قلب مسلمانان جهان را به درد آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرآشتیان,

رفتارهاى ضد انسانى دولت،ارتش میانمار و بودائیان متعصب، هزاران نفر از مسلمانان میانماری را در دریا و کوهستان سرگردان و از خانه و کاشانه خود آواره کرده است.

,

موج جدید خشونت‌ها علیه مسلمانان میانمار توسط ارتش و افراطیون بودایى در رفتارى‌ بى‌رحمانه با آتش کشیدن منازل، سر بریدن کودکان، زنده به آتش افکندن و نسل‌ کشى مردم ستمدیده و از طرفى مسدود کردن کمک‌هاى بشردوستانه بین‌المللى براى مسلمانان روهینگیا توسط دولت میانمار و هم‌چنین سانسور رسانه‌اى فجایع صورت‌گرفته توسط رسانه‌هاى جهانى، نشان از اوج مظلومیت و بى‌پناهى آوارگان روهینگیایى دارد.

,

این مظلومان که در معرض وحشیانه‌ترین کشتارها قرار مى‌گیرند، قربانیان توطئه بین‌المللى علیه مسلمانان سرتاسر جهان هستند.

,

طلاب خارجی جامعه المصطفی آشتیان هم همانند سایر مسلمانان جهان این جنایات را محکوم کردند.

,

, ,

طلبه خارجی از کشور افغانستان:

,

مسلمانان با اتحاد یکدیگر علیه دولت ظالم میانمار قیام کنند 

,

سید محمد جواد علوی، طلبه کشور افغانستان در جامعه المصطفی آشتیان در گفتگو با خبرنگار سفیرآشتیان گفت: اعتقاد ما مسلمانان پایبندی به اصول و مبانی است و باید اصول و مبانی اسلام محفوظ بماند.

, سفیرآشتیان,

وی افزود: یکی از اصول ما «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» است؛ یعنی ما با دشمنان و استکبار و ظالمان سر آشتی نداریم و با برادران مسلمان بنای دوستی و رفاقت داریم.

,

علوی اظهار کرد: ما معتقدیم باید در کشتار مسلمانان میانمار «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» بود و حمایت از مسلمانان میانمار، مسئله ی اصول اسلام است.

,

این طلبه افغانستانی بیان کرد: مولای ما امیرالمومنین(ع) می فرماید؛ «کونو للظالم خصما و للمظلوم عونا»، با ظالمان دشمن و با مظلومان یار و یاور باشیم، این دستور اسلام راه و خط ما است.

,

وی گفت: این که هر جای کره زمین مظلومی بود مسلمانان باید اگر می توانند نجاتشان بدهند، خداوند متعال می فرماید؛ «و مالکم لاتقاتلون» چرا بلند نمی شوید و مستضعفین را از شر مستکبرین نجات نمی دهید؟ این که میانمار به ما چه و ربطی به ماندارد و فلسطین و افغانستان و ... به ما ربطی ندارد، صحیح نیست، در اسلام به من ربطی ندارد، نداریم.

,

علوی با اشاره به شعر پر محتوای«بنی آدم اعضای یکدیگرند» افزود:از لحاظ انسانیت هم برای ما اقتضاء می شود که نسبت به مظلومان بی تفاوت نباشیم.

,

طلبه افغانی تصریح کرد: بر ما واجب است که به مسلمانان مظلوم کمک کنیم و آنچه که در احادیث و آیات قرآن کریم بر ما وارد شده است، کمک به مسلمانان مظلوم است.

,

وی افزود: ما مسلمانان و کشور های اسلامی باید بپاخیزیم و قیام کنیم که زمینه این قیام، اتحاد ما مسلمانان با هم است.

,

علوی اظهار کرد: ما باید در مسئله عراق، سوریه ، فلسطین ،افغانستان ، کشمیر و بقیه مسلمانان مظلوم دنیا از جمله مسئله مهم امروز جهان اسلام ،میانمار که نسل کشی عظیمی درحال اتفاق است، تکلیف الهی را بر دوش خویش احساس کنیم و باهم متحد باشیم و این اتحاد نه علیه ادیان و ملت ها بلکه برای مقابله با ظالمان و متجاوزان باشد.

,

 طلبه کشور بورکینافاسو

,

جهان اسلام نسبت به جنایات علیه مسلمانان میانمار سکوت نکند

,

, ,

حسن ویدارغو، طلبه خارجی از کشور بورکینافاسو در گفتگو با خبرنگار سفیرآشتیان ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان میانمار گفت: مسلمانان از اول رسالت تا امروز زیر ظلم و ستم ستمکاران بودند اما این ظلم و ستمگری ها باید پایان یابد.

, سفیرآشتیان,

وی افزود: برخی از این نسل کشی ها و رفتارهای وحشیانه علیه مسلمانان جهان به میل برخی از کشورهای به ظاهر مسلمان و بی دین از جمله عربستان سعودی صورت می گیرد.

,

ویدارغو اظهار کرد: همه ی مسلمانان موظفند فریاد اعتراض و ناراحتی خود را از این رفتارهای ضد انسانیت و ددمنشانه ابراز کنند و در برابر این ستمگری ها سکوت نکنند.

,

این طلبه خارجی بیان کرد: امیر المومنین (ع)می فرماید؛ وقتی که اهل حق سکوت کرده اند، اهل باطل گمان می کنند که آنها بر حق هستند.

,

وی گفت: باید همه مسلمانان متحد و یکسان باشند، همان طور که پیامبر (ص) آنها را توصیف کرده اند که آنها مانند یک جسم هستند که اگر عضوی به درد دچار شود همه ی اعضای بدن  این درد را احساس می کنند.

,

ویدارغو افزود: مسلمانان باید همیار باشند و ارزش دینشان را بدانند و به این توصیه های پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) درباره ی دفاع از مظلوم و مخالفت با ظالم عمل کنند.

,

این طلبه خارجی گفت: پیامبر(ص) می فرماید؛« کسی که فریاد مظلومیت مسلمان را بشنود و کاری نکند مسلمان نیست»، بنا بر این روایت،ما مسلمانان وظیفه داریم به فریاد استنصار مسلمانان مظلوم میانمار، لبیک بگوییم، چرا که دین اسلام همانگونه که یگانه پرستی را ترویج می دهد یکسان بودن مسلمانان را از هرجایی که باشند تایید و تصدیق می کند.

,

انتهای پیام/ش

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه