اخبار داغ

کیفیت پایین جاده های ارتباطی در بشاگرد/ هزینه های بالای جانی و مالی برای رانندگان

کیفیت پایین جاده های ارتباطی در بشاگرد/ هزینه های بالای جانی و مالی برای رانندگان
جاده هایی با عرض کم که فقط دو لاین رفت و برگشت دارد، کیفیت پایین مواد به کار رفته در ساخت آسفالت و گردنه های پر پیچ و خطرزا، عمده مسیر ارتباطی شهرستان بشاگرد با سایر شهرهای اطراف را تشکیل می دهد که هزینه های هنگفتی را برای رانندگان این محور ها ایجاد می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نفل از بشاگرد نیوز، جاده و راه های ارتباطی عامل اصلی پیشرفت جوامع و به عنوان اصلی ترین زیر ساخت های هر کشوری محسوب می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بشاگرد نیوز,

برای پیشرفت و آبادانی هر جامعه ای قبل از هر چیز باید مسیر ارتباطی مناسبی جهت رفت و آمد و حمل ونقل ایجاد شود که کیفیت نا مناسب جاده های شهرستان بشاگرد ارتباط مستقیمی با ضعف زیر ساخت های این منطقه دارد.

,

ضعف در اجرای اصلی ترین زیرساخت در بشاگرد!

, ضعف در اجرای اصلی ترین زیرساخت در بشاگرد!, ضعف در اجرای اصلی ترین زیرساخت در بشاگرد!,

جاده هایی با عرض کم که فقط  دو لاین رفت و برگشت دارد، کیفیت پایین مواد به کار رفته در ساخت آسفالت و گردنه های پر پیچ و خطرزا، عمده مسیر ارتباطی شهرستان بشاگرد با سایر شهرهای اطراف را تشکیل می دهد.

,

, ,

جاده اصلی بخش مرکزی شهرستان بشاگرد یکی از مسیر های بسیار خطرناک این شهرتان است که با وجود گردنه و پیچ های تند، مشکلات  فراوانی را برای مسافران به وجود می آورد.

,

بشاگرد به دلیل موقعیت کوهستانی دارای دره ها و تپه فراوانی می باشد که کار را برای پیمان کاران جهت احداث خیابان سخت و تبدیل به توجیهی برای کم کاری آن ها کرده است.

,

باران های موسمی بشاگرد و شرایط کوهستانی باعث روانه شدن آب و خاک به حریم خیابان شده که به دلیل بافت خاص خاک این منطقه ، شرایط خطرناکی را برای راننده های وسایل نقلیه در مسیر ایجاد می کند.

,

بافت خاکی این منطقه نوعی شن است که به آن در گویش محلی «بیر» گفته می شود که در صورت پخش شدن این نوع خاک در خیابان به ویژه در پیچ های باعث سُر خوردگی خودرو ها و به ویژه متور سوران و ایجاد حادثه می شود.

,

, ,

این نوع خاک با هر بارندگی یا وزش باد به راحتی ریزش کرده و به دلیل نبود نور کافی در شب و نداشتن چراغ در خیابان ها  به سختی قابل دیدن هستند که برای راننده گان بسیار خطرناک است.

,

اقدامات کم هزینه اما عملی و تأثیر گزار برای بهبود کیفیت جاده ای در بشاگرد

, اقدامات کم هزینه اما عملی و تأثیر گزار برای بهبود کیفیت جاده ای در بشاگرد, اقدامات کم هزینه اما عملی و تأثیر گزار برای بهبود کیفیت جاده ای در بشاگرد,

یکی از راه های جلوگیری از ورود بیر به حریم خیابان احداث دیوار های حائل در مرز بین جاده ها و تپه در مناطق خطر زا است که باعث توقف خاک پشت دیواره می شود.

,

احداث کانال آب برای هدایت روان آب ها به خارج از حریم جاده ، با توجه به میزان قابل توجه  بارندگی ها در این مناطق، اقدامی دیگر در جهت کاهش تصادفات ناشی ورود این خاک به حریم جاده است.

,

, ,

یکی دیگر از اقدامات کم هزینه احداث شانه راه در کناره خیابان برای افزایش عرض جاده است که باعث ورود کمتر این نوع خاک خطر زا به خیابان می شود.

,

اداره راه و ترابری و شهرداری شهرستان می توانند با بازدید مستمر از مسیر ها در مناطق خطرناک پس از بارندگی و ورود خاک به خیابان، با خارج کردن و صاف کردن خیابان و به کار بردن علائم هشدار دهنده از ایجاد سوانح احتمالی جلوگیری کنند.

,

انتظار می رود مسئولان مربوطه با اجرای این چنین پروژه های کم هزینه اما تأثیر گزار از بروز حوادث بیشتر جلوگیری کنند و امنیت و آرامش خاطر را برای رانندگان به خصوص موتور سیکلت سواران بشاگردی به وجود آورند.
احمد محبی شهروند و راننده بشاگردی در خصوص کیفیت جاده بخش مرکزی شهرستان بشاگرد، اظهار کرد: اکثر نقاط جاده شهرستان به دلیل مواد نامناسب به کار گرفته شده در ساخت آسفالت از بین رفته یا چاله و فرو رفتگی دارد .

,
,

ایجاد هزینه های بالا برای رانندگان در جاده ها

, ایجاد هزینه های بالا برای رانندگان در جاده ها, ایجاد هزینه های بالا برای رانندگان در جاده ها,

این راننده بشاگردی ادامه داد: این چاله ها و خرابی های خیابان باعث ایجاد هزینه های هنگفت تعمیرات و استهلاکی برای ما می شود که به دلایل شرایط کاری و  رفت و آمد در این محور، هر سه ماه یک بار حدود 300 الی 400 هزار تومان برای تعمیرات خودرو هزینه می کنیم.

,

محبی در ادامه با اشاره به عرض کم جاده ها، گفت: جاده های این مسیر یک باند رفت و یک برگشت دارد که برای عبور دو خودرو از کنار هم مناسب نیست و با توجه به خرابی قسمتی از جاده مجبور به اشغال هر دو لاین خیابان می شویم که بسیار حادثه ساز است.

,

وی تصریح کرد: به دلیل نبود چراغ خیابان در مسیر و نبود نور کافی، ورود ناگهانی حیوانات سر گردان به مسیر جاده باعث ایجاد تصادف و به بار آمدن خسارت هم به محیط زیست و دامداران و همچنین راننده می شود.

,

این شهروند بشاگردی با اشاره به ورود بیر به سطح جاده، بیان کرد: به دلیل وجود بارندگی های متعدد و حرکت روان آب و خاک به سمت جاده ، مسیر لغزنده شده و عبور را برای رانندگان سخت تر می کند.

,

, ,

محبی خاطر نشان کرد: از مسئولان تقاضا داریم با بهبود وضعیت جاده ارتباطی بشاگرد با وجود جمعیت بالا و رفت و آمد زیاد در این محور باعث تسهیل کار رانندگان وکاهش تصادفات شوند.

,

انتهای پیام/ح

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه