اخبار داغ

بعد از استقبال ضعیف کشتی‌گیران از مسابقات انتخابی

گارد ورزشکاران مقابل کشتی زنجان/ وضعیت نگران کننده ورزش اول کشور در شهرستان زنجان

گارد ورزشکاران مقابل کشتی زنجان/ وضعیت نگران کننده ورزش اول کشور در شهرستان زنجان
در حالی حضور میثم نصیری و حسین نوری در مسابقات جهانی دل ورزش دوستان زنجانی را شاد کرد اما واقعیت‌های امروز کشتی زنجان نگرانی‌هایی را در بین اهالی این ورزش ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش موج رسا; کشتی در زنجان همیشه به تک ستاره‌ها دلخوش بوده، ستاره‌هایی که از سالهای دور تا به امروز با افتخارآفرینی‌های خود بار کشتی استان را به دوش کشیده‌اند اما اینکه چرا کشتی زنجان نتوانسته با توجه به وجود استعدادهای خوب موفقیت‌هایش را همیشگی کند جای بررسی و تحلیل دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

مقایسه کشتی زنجان با استانهایی همچون مازندران شاید بی‌انصافی باشد اما اینکه چرا قهرمانان زنجانی بعد از دوران قهرمانی در نونهالان، نوجوانان و حتی جوانان به حال خود رها می‌شوند جای بسی بحث دارد، اگر سخت‌کوشی میثم نصیری نبود شاید این آزادکار نیز اکنون در این جایگاه نبود.

,

گذشته از اینکه چرا ورزش زنجان نتوانسته حمایت‌های لازم را از ورزشکاران استان داشته باشد باید گفت نگرانی اصلی در مورد کشتی زنجان این است که در مسابقات انتخابی شهرستان زنجان در جوانان و بزرگسالان و در دو بخش آزاد و فرنگی تنها 23 کشتی‌گیر حضور داشتند.

,

در مسابقات آزاد رده جوانان در وزن 57 کیلوگرم تنها یک کشی‌گیر و در وزنهای 70، 79، 92 و 125 هیچ کشتی‌گیری حضور نداشته است.

,

در آزاد بزرگسالان نیز در 57، 61، 74، 79، 86 و 92 هیچ آزادکاری حضور نداشته و در وزنهای 92 و 125 تنها یک کشتی‌گیر و در وزرن 65 نیز دو نفر حضور داشتند.

,

, ,

در کشتی فرنگی اما وضعیت به مراتب بدتر از کشتی آزاد است چرا که در جوانان تنها یک نفر در وزن 55 حضور داشته و بقیه وزنها خالی از کشتی گیر بوده است و در بزرگسالان نیز تنها در وزنهای 67، 82 و 130 تنها یک کشتی‌گیر حضور داشته‌اند.

,

, ,

با این وضعیت مشخص نیست کشتی زنجان به کجا می‌رود، آیا توان کشتی زنجان همین است و یا اینکه این ورزش با عدم پشتوانه سازی به این وضعیت دچار شده است.

,

سعید شاهین‌فر رئیس هیئت کشتی شهرستان زنجان در این زمینه به موج رسا گفت: دلیل تعداد کم کشتی‌گیران در مسابقات انتخابی شهرستان زنجان دلایل مختلفی دارد، یکی از دلایل این بود که بیشتر کشتی‌گیران کارت ملی کشتی ندارند و این سبب شد تا با توجه به ابلاغ بخشنامه مبنی بر اینکه در مسابقات شهرستانی نیز این کارت نیاز است تعدادی از ورزشکاران نتوانستند در مسابقات شرکت کنند.

,

وی با بیان اینکه 40 نفر برای مسابقات جوانان وزن کشی کرده بودند ابراز کرد: 10 نفر به دلیل نداشتن ثبت نام اینترنتی حذف شدند و 15 نفر نیز به دلیل اینکه یک سال کوچکتر بودند و باید رضایت نامه می‌آوردند نتوانستند در مسابقات حاضر شوند.

,

رئیس هیئت کشتی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه مسابقات جوانان در چند وزن محدود بود، خاطرنشان کرد: مسابقات انتخابی چند وزن جوانان در جام رمضان انجام شده بود و به دلیل تغییر اوزان جوانان قرار بر این شد تا انتخابی این وزرنها را نیز برگزار کنیم.

,

وی در مورد کشتی بزرگسالان نیز گفت: در مورد کشتی بزرگسالان باید گفت که استقبال رضایت بخش نبود و ما نیز این را قبول داریم.

,

شاهین‌فر با بیان اینکه در کشتی فرنگی تنها دو کلاس در شهرستان داریم، عنوان کرد: استقبال از کشتی فرنگی نسبت به کشتی آزاد پایین تر است اما دو مربی فعال استان به تربیت ورزشکاران می‌پردازند.

,

وی به تخریب سالن کشتی 17 شهریور اشاره کرد و یادآور شد: این سالن قهرمان پرور بود اما متاسفانه شهرداری زنجان این سالن را تخریب کرد و اداره کل ورزش و جوانان نیز جلوی آن را نگرفت یعنی بعد از 20 سال به دلیل عدم توجه به موافقت‌نامه‌ها این سالن پس گرفته شد.

,

رئیس هیئت شهرستان زنجان با اشاره به اینکه هیئت کشتی شهرستان زنجان دو سالن کوی فرهنگ و تختی را در اختیار دارد، بیان کرد: سالن تختی نیز وضعیت مناسبی نداشت که تنها سکوها 50 میلیون هزینه دربرداشته که تمامی آن را هیئت پرداخت کرده است و انجام برخی تعمیرات به تعطیلی بیش از دو ماهه این سالن انجامید.

,

وی با بیان اینکه وضعیت بهداشتی سالن تختی سبب شده بود تا والدین از حضور فرزندانشان مخالفت کنند، ابراز کرد: در این مدت بیش از دو ماهه سعی کردیم این مشکلات را برطرف کنیم، البته سالنهای کشتی آموزش و پرورش را نیز داریم اما سالنهای تختی و کوی فرهنگ برای هیئت کشتی است.

,

شاهین‌فر با انتقاد از اینکه کسی برای کشتی هزینه نمی‌کند به بحث اجاره نکردن سالنهای کشتی نیز اشاره کرد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان باید در این زمینه به ما کمک کند.

,

وی با بیان اینکه اینکه بیش از دو ماه تمرینات کشتی سالن تختی به صورت منظم انجام نمی‌شد، خاطرنشان کرد:  متاسفانه یکی از دلایل استقبال کم از کشتی عدم حمایت است گویا صرف نمی‌کند برای کشتی هزینه کنند.

,

رئیس هیئت شهرستان زنجان بیان کرد: با این حال ما قهرمانان خوبی در رده‌های پایه و مسابقات آموزشگاهی داریم اما امید است حمایت‌ها از این رشته ورزشی در استان بیشتر باشد.

,

روزی زورخانه‌های این شهر تبدیل به سفره خانه شد اما کسی صدایش درنیامد، تیمهای فوتبال، بسکتبال و واترپلو از هم پاشید و کسی باز صدایش درنیامد اما اینکه ورزش اول کشور در شهرستان زنجان با چنین وضعیتی روبرو شده شاید زنگ خطری برای کشتی زنجان باشد که مبادا روزی سالن تختی نیز فقط تصاویر مرحوم تختی را در خود ببیند همانطور که از زورخانه پوریای ولی چند میل و کباده باقی مانده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه