اخبار داغ

امام جمعه بندر چارک:

سفره های صیادان هرمزگانی خالی تر می شود/ هندی ها با هدایت مسئولان وارد آب های خلیج فارس شده اند

سفره های صیادان هرمزگانی خالی تر می شود/ هندی ها با هدایت مسئولان وارد آب های خلیج فارس شده اند
امام جمعه بندر چارک با تاکید بر اینکه صیادان هندی زندگی آبزیان خلیج فارس را نابود کرده اند، گفت: سفره های صیادان هرمزگانی در اثر حجم بالای صید با استفاده از تورهای صنعتی و غیرمجاز خالی تر می شوند تا جایی که اقتصاد خانواده های آنان به تدریج فلج می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین عباس کثیر، امام جمعه بندرچارک در گفتگو با خبرنگار  هرمز؛ با اشاره به ورود صیادان هندی در آب های خلیج فارس اظهار کرد: متاسفانه با هدایت مسئولان کشتی های خارجی بویژه صیادان هندی به آب های خلیج فارس ورود پیدا کرده اند و زندگی صیادان بومی این منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار داده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

وی افزود: از آنجایی که اشتغال بومیان هر منطقه یکی از اولویت های بخش اقتصادی است لذا مسئولان استانی باید به این مساله مهم و معیشت مردم واقف باشند و برنامه جدی برای امرارمعاش مردم داشته باشند.

,

امام جمعه بندرچارک با تاکید بر اینکه شغل اکثر بومیان غرب هرمزگان صیادی است، بیان کرد: صیادن بومی این منطقه برای کسب روزی خود حدود صدها کیلومتر وارد آب دریا می شدند و پس از صید مورد نیاز به ساحل باز می گشتنند اما اکنون باید صدها مایل را طی کنند بلکه بتوانند چند کیلو ماهی برای امرار معاش خود صید کنند و گاهی هم دست خالی باز می گردند.

,

کثیر با اشاره به عدم رعایت استانداردهای صیادی از سوی صیادان خارجی  تصریح کرد: صیادان هندی با استفاده از تورهای صنعتی تمام آبزیان خلیج فارس را صید می کنند و از ظرفیت دریا کاسته می شود حتی گاهی آبزیان از بین می برند به گونه ای که پس از گذشت دوسال، جوابگوی نیازهای بومیان منطقه نیست.

,

, ,

 سفره های صیادان هرمزگانی خالی تر می شود

,  سفره های صیادان هرمزگانی خالی تر می شود,  سفره های صیادان هرمزگانی خالی تر می شود,

وی افزود: سفره های ایرانی با گذشت زمان در اثر حجم بالای صید با استفاده از تورهای خاص و غیرمجاز خالی تر می شوند و اقتصاد خانواده های صیادان غرب هرمزگان را فلج می کند.

,

امام جمعه بندرچارک با تاکید بر اینکه صیادان هندی با پشتوانه مسئولان وارد آب های ایران شده اند، اظهار کرد: مایه تاسف بسیار است که مسئولان شیلات گاهی به لنج های صیادی ما اجازه ورود به دریا را نمی دهند و مانع امرار معاش صیادان می شوند در حالی که صیادان هندی با خیال راحت در حریم دریایی ما مشغول صیادی هستند.

,

کثیر یادآور شد:  مدتی پیش امام جمعه جاسک به دلیل ورود بی حد وحصر کشتی های چینی به آب های خلیج فارس موضع خود را اعلام کردند  اما از آنجایی که این مساله به طور جدی از سوی مسئولان پیگیری نشد متاسفانه الان شاهد ورود صیادان هندی هستیم.

,

وی افزود: علاوه بر ورود هندی ها با کشتی های خارجی بیشتر اوقات شاهد حضور صیادان هندی در کشتی ها و لنج های ایرانی هستیم در صورتی که صیادان ایرانی با حفظ ذخایر آبزیان به نحو شایسته ای می توانند این کار را انجام دهند.

,

امام جمعه بندرچارک تاکید کرد: بیکاری صیادان هرمزگانی در اثر ورود صیادان هندی به هرمزگان بویژه در غرب استان عامل گرایش جوانان به قاچاق مشروبات الکلی، موادمخدر،قرص های روان گردان و.. است لذا مسئولان باید توجه ویژه ای به بحث اشتغال جوانان داشته باشند.

,

, ,

 صیادان هرمزگانی قادر به امر و معاش از طریق دریا نیستند

,  صیادان هرمزگانی قادر به امر و معاش از طریق دریا نیستند,  صیادان هرمزگانی قادر به امر و معاش از طریق دریا نیستند,

کثیر ادامه داد: از آنجایی که زندگی بیش از 90درصد مردم غرب هرمزگان به دریا واسطه است و با وجود مشکلات دریا قادر نیستند از طریق آن امرارمعاش کنند بنابراین مسئولان باید اشتغال و تامین نیازهای مردم را به سمت دیگر از جمله احداث شهرک های صنعتی، شرکت های تولیدی و صنعتی سوق دهند.

,

وی با انتقاد از کم کاری مسئولان در انجام وظایفشان و کم لطفی نسبت به مردم گفت: مسئولان باید از اتفاقات موجود در کشور، استان و شهرستان ها آگاه باشند  و قبل از اینکه اتفاق خاصی بیفتد دغدغه مشکلات را داشته باشند و از وقوع آنها جلوگیری کنند نه اینکه تا زمانی که امام جمعه درخواست نکند و مردم مطالبه گری نکنند مسئولان از هیج اتفاقی مطلع نشوند.

,

امام جمعه بندرچارک با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و درمانی هرمزگان یادآور شد: طبق صحبت های جادری، استاندار فعلی، هرمزگان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است به گونه ای که معادل 8استان کشور به دولت بودجه تزریق می کند  اما وقتی به استان نگاه می کنیم جای بسی تاسف دارد که از این سرمایه عظیم و امتیازات آن به درستی استفاده نمی شود.

,

, ,

دولت دوازدهم به شعارهای خود عمل کند

, دولت دوازدهم به شعارهای خود عمل کند, دولت دوازدهم به شعارهای خود عمل کند,

کثیر با اشاره به عملکرد دولت یازدهم  و شعار تدبیر و امید اظهار کرد: تمام وقت دولت قبل در دوران پیش از برجام، برجام و پسابرجام سپری شد که هیچ چیزی از آن عاید مردم نشد و جز ضرر نفعی برای مردم نداشت اما انتظار داریم در دولت جدید به شعار خود جامعه عمل بپوشانند.

,

وی افزود: شعار تدبیر و امید دولت محتوای ویژه ای دارد چون طبق تدبیر تمام برنامه ها و حرکات باید مدبرانه باشد و شخص مدیر پشتکار داشته باشد که بتواند روحیه امید را در مردم زنده نگه ندارد نه اینکه باعث ناامیدی شود و حرف هایشان در حد شعار و تبلیغات باقی بماند.

,

امام جمعه بندرچارک با اشاره به انتخاب استاندار جدید از سوی هیئت وزیران بیان کرد: انتظار داریم استاندار جدید نسبت به مشکلات مردم دغدغه داشته باشند و وضعیت مردم را درک کنند همانطور که مردم در صحنه های مختلف وظیفه خود را انجام می دهند و با نظام و دولت همگام بوده و هستند و آن را همراهی می کنند هم اکنون نوبت مسئولان هست که وظیفه خود را در برابر مردم انجام دهند.

,

کثیر با بیان اینکه تمام ضرر و زیان ناشی از وضعیت بد اقتصادی، سیاسی و.. متوجه مردم می شود، خاطرنشان کرد: انتظار داریم استاندار جدید با انتخاب مدیران اجرایی جدید و اجرای استانداردهای مناسب این استان، اتفاقات خوشایندی را برای مردم رقم بزند و قبل از اینکه ضرر و زیانی متوجه وضعیت اقتصادی و زندگی آنها شود از وقوع ان جلوگیری کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه