اخبار داغ

معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد:

تجهیزات شهرداری در مواقع بحرانی جوابگوی تمام شهر نیست

تجهیزات شهرداری در مواقع بحرانی جوابگوی تمام شهر نیست
معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد گفت: در مواقع بحرانی ازنظر نیروی انسانی مشکلی نداریم اما تجهیزات محدود است و در مواقع بحرانی تنها می توان2 الی سه نقطه از شهر را به‌صورت هم‌زمان پوشش داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک علی محمدخانی،معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای شهر خرم‌آباد که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر خرم‌آباد برگزار شد گفت: با توجه به ابلاغیه‌ای که در سال 94 توسط وزیر کشور به استانداران و درنهایت به شهرداران ابلاغ شد مقرر شد ستاد بحران در شهرداری‌ها تشکیل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

 وی افزود: کارگروه های ایمنی و آتش‌نشانی، تدفین، کنترل سیلاب شهری و هشدار و اطلاع‌رسانی در این راستا تشکیل شد.

,

 

,

محمدخانی با اشاره به گریبانگیر شدن شهر به موانع  و چالش‌های ناخواسته به وجود آمده در سطح شهر خرم‌آباد،گفت: شهرک‌هایی در گوشه و کنار شهر خرم‌آباد مانند فاز یک و دو کوی ارتش، بسیجیان، مسکن مهر، گلدشت غربی و شرقی بدون مطالعه طرح آب سطحی اضافه‌شده و ساخت‌وسازهایی صورت گرفته و تمام آبرفت‌ها رهاشده است.

,

 

,

معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد تصریح کرد: کانال‌ها و جداول آب‌های سطحی موجود در سطح شهر با توجه به ظرفیت و گنجایش ساخت‌وسازهای سنوات گذشته طراحی‌شده و این سیلاب‌هایی که از دامنه کوه‌ها و شهرک‌های تازه احداث‌شده به جداول و کانال‌ها ورود می‌کند که جوابگو نیست وخسارات جانی، مالی، ضرر و زیان به زیرساخت‌های شهری وارد می کند.

,

 

,

محمدخانی پل‌های موقت  در سطح شهر را یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مهم حوزه مدیریت شهری دانست و گفت: به شهرداران مناطق در ارتباط با لایروبی رودخانه و کانال‌های دفع آب سطحی و جداول دستور ابلاغ‌شده است.

,

 

,

وی با اشاره به کمبود ماشین‌آلات و تجهیزات در شهرداری خرم‌آباد  گفت: در مواقع بحرانی ازنظر نیروی انسانی مشکلی نداریم اما تجهیزات محدود است و در مواقع بحرانی تنها می توان2 الی سه نقطه از شهر را به‌صورت هم‌زمان پوشش داد.

,

 

,

معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد اظهار داشت: پل‌های ورودی کوچه‌ها و خیابان‌ها باید به‌صورت ویژه توسط شهرداری مناطق پاک‌سازی شود چون که در مواقع بارندگی سبب جاری شدن سیلاب در سطح آسفالت می‌شوند.

,

 

,

 محمدخانی تصریح کرد: سازمان پسماند باید با مغازه‌دارانی که زباله خود را به جداول می‌ریزند به‌صورت جدی برخورد کند.

,

 

,

وی با تأکید بر این که کلیه مدیران دستگاه‌های عضو کارگروه پدافند غیرعامل باید در مواقع ضروری پای‌کار و کمک‌حال مجموعه باشند،گفت: سازمان میادین در مواقع بحرانی گشت میدانی داشته باشد و سازمان حمل‌ونقل و ترافیک در مواقع بارندگی ایاب و ذهاب مسافران را پوشش دهد.

,

 

,

محمدخانی با اشاره به این که تجهیزات جوابگوی خدمات‌رسانی هم‌زمان به‌کل شهر نیست،گفت: باتوجه به عدم توانایی مالی شهرداری، عدم مشارکت مردم در پرداخت عوارض و عدم تخصیص اعتبار لازم برای بحث پیشگیری مشکلاتی گریبانگیر مجموعه شهرداری است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه