اخبار داغ

بروجرد قطب تولید سیب لرستان/بیش از 35 هزار تُن سیب برداشت شد

بروجرد قطب تولید سیب لرستان/بیش از 35 هزار تُن سیب برداشت شد
رئیس جهاد کشاوزی بروجرد گفت: امسال 35 هزار و 468 تُن انواع سیب گلاب و پاییزه در شهرستان بروجرد تولید شد که بروجرد به عنوان قطب تولید سیب شناخته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک "رضا امینی" رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: شهرستان بروجرد به عنوان قطب تولید سیب استان لرستان معرفی شده و سطح زیر کشت سیب در این شهرستان 2 هزار و 537 هکتار است که 491 هکتار نهال و 2 هزار و 46 هکتار بارور هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی اضافه کرد: سطح زیر کشت سیب گلاب در این شهرستان 818 هکتار است که از این میزان هفت هزار تن برداشت می شود و سطح زیر کشت سیب پائیزه یکهزار و 719 هکتار است که 28 هزار و 468 تن برداشت می شود.

,

 

,

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: از هر هکتار سطح باغات سیب گلاب 11.2 تن و سیب پائیزه از هر هکتار 22 تن برداشت می شود.

,

 

,

امینی با اشاره به این که سیب تولیدی بروجرد گواهی استاندارد را دریافت کرده افزود: سیب بروجرد کیفیت بالایی دارد و سالم ترین سیب تولیدی است اما با توجه به فراوانی این محصول در تلاش هستیم تا اتاق بازرگانی وارد عمل شود و در راستای صادرات این محصول اقدام نماید.

,

 

,

به گفته وی در بروجرد تنها یک سردخانه با ظرفیت 9 هزار تن وجود دارد و با توجه به این حجم سیب این قابلیت وجود دارد که سیب برخی از استان های همجوار از بروجرد تامین شود که در این راستا پیگیری هایی در حال انجام است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه