اخبار داغ

آیا مرزن‌آباد جزو مازندران نیست؟

یک بام و دو هوای اجرای طرح تنفس جنگل در مازندران

یک بام و دو هوای اجرای طرح تنفس جنگل در مازندران
طرح تنفس جنگل در حالی در مازندران در حال پیگیری است که عده‌ای دارای نفوذ در منطقه مرزن‌آباد چالوس بدون توجه به این مصوبه اقدام به غارت جنگل می‌کنند و ظاهرا هیچ ارگانی را هم جلوی این اقدام خلاف واقع خویش نمی‌بییند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، طرح تنفس جنگل با هدف بهسازی و خودپالایی جنگل توسط محیط زیست در کشور مصوب شد و قرار است در استان مازندران هم اجرایی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

این طرح در حالی روی کاغذ از سوی متولیان در حال اجرا است که برخی از جنگل‌خواران داری نفوذ بدون توجه به این مصوبه قانون در حال تخریب و غارت جنگل در منطقه مرزن‌آباد چالوس هستند.

اهالی منطقه آشیر از توابع مرزن‌آباد چالوس با در اختیار قرار دادن خبر برداشت غیرقانونی جنگل خواستار پیگیری رسانه‌ای این موضوع شدند تا شاید مسئولان بومی و محلی نسبت به این تخلف آشکار اقدام کنند.

سید محمود حسینی رئیس شورای روستای آشیر با اعلام اینکه بارها و بارها بحث برداشت بی‌رویه از جنگل را در اختیار متولیان منابع طبیعی و محیط زیست در شهرستان چالوس و حتی نمایندگان مجلس اطلاع دادیم اما اقدامی نشد، افزود: به نظر می‌رسد افراد دارای نفوذ پشت این جریان هستند و افراد بومی نمی‌توانند در این زمینه اقدام مناسبی انجام دهند.

وی با اعلام اینکه همه مسئولان چالوس در جریان این موضوع قرار دارند، گفت: مسئولان بومی پس از عدم موفقیت در جلوگیری از جنگل‌خواری در این منطقه به ما اعلام کردند که آنها مجوزهای لازم برای برداشت جنگل را در اختیار دارند.

در همین ارتباط معاون فنی مدیرکل محیط زیست مازندران بیان کرد: طرح تنفس جنگل در استان مازندران و دیگر استان‌های شمالی کشور ایجاد شده است.

علی‌اکبر یداللهی خاطرنشان کرد: علاوه بر ممنوعیت برداشت از جنگل، مجریان طرح‌های جنگل‌کاری باید در حفظ و نگهداری اراضی جنگلی کمک کار محیط زیست و منابع طبیعی باشند.

وی اضافه کرد: ممنوعیت برداشت از جنگل در حال حاضر طی 10 سال باید پیگیری شود و هیچ پیمانکاری اجازه برداشت از جنگل را ندارد.

به گزارش بلاغ، به نظر می‌رسد که اجرای این طرح برای افراد دارای نفوذ بلامانع است و افرادی که داری ژن خوب هستند می‌توانند مصوبات از این دست را نادیده بگیرند و به راحتی نسبت به اراضی ملی و جنگلی دستدرازی کنند.

انتظار است که پس از پیگیری‌های قانونی توسط محیط زیست و طرح دعوی علیه این افراد به زودی شاهد اعلام تخلف علیه این افراد باشیم تا به همگان ثابت شود که تیغ تیز قانون ژن خوب و بد نمی‌شناسد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بلاغ, بلاغ, ,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه