اخبار داغ

سفره دل ورزشکاران قاینی باز شد/ مسئولان برای حل مشکلات وارد گود شوند!

سفره دل ورزشکاران قاینی باز شد/ مسئولان برای حل مشکلات وارد گود شوند!
ورزشکاران شهرستان قاینات در رشته های مختلف ورزشی حرف هایی رابرای گفتن داشته ودارند اما برخی مشکلات پیش روی ورزشکاران باعث شده است تا دریچه گلایه های آنها به سمت مدیر کل ورزش وجوانان استان گشوده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم قائن، ورزشکاران شهرستان قاینات در رشته های مختلف ورزشی  حرف هایی رابرای گفتن داشته ودارند اما برخی مشکلات پیش روی ورزشکاران باعث شده است تا دریچه گلایه های آنها به سمت مدیر کل ورزش وجوانان استان گشوده شود

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

در جلسه ای که با حضور مدیرکل ورزش وجوانان استان واعضای شورای شهر قاین وجمعی از ورزشکاران برگزار شد  مسئولین هیئت های مختلف ورزشی به بیان مشکلات خود پرداختند.

,

ورزشکاران از نداشتن هزینه اعزام تیم های ورزشی شهرستان به عنوان نماینده خراسان جنوبی به مسابقات مختلف گلایه مند بودند واظهارداشتند به جای این که مربی وسرپرست دغدغه حضور در مسابقه راداشته باشد دغدغه لباس ووسیله نقلیه رادارند.

,

کشتی گیران از جابه جایی  رئیس هیئت کشتی شهرستان بدون اطلاع ومشورت با کشتی گیران گفتند واین که شخصی بر مسند گذاشته می شود که امروزه در قاین نیست.

,

از تخصیص فقط 500هزارتومان به هیئت کشتی در طول 4سال وبی اهمیتی به این رشته ورزشی که در کشور حرفی برای گفتن دارد از دیگر گلایه های کشتی گیران شهرستان بود.

,

, ,

فوتبالیست ها از وضعیت نابسامان فوتبال شهرستان وکمبود امکانات در میدان چمن مصنوعی سخن گفتند از این که میدان چمنی با اعتباری بالغ بر 2میلیارد تومان ساخته می شود وحال صحبت از جانمایی اشتباه آن است که این جانمایی درست نبوده است .

,

آنهامی گویند مسئولین به جای حل مشکلات فعلی یعنی آب که مهم ترین درخواست ورزشکاران است ،اظهارمیکننداین ورزشگاه در مجاورت زندان قراردارد ودرست جانمایی نشده است درحالی که تمام استعلامات در زمان ساخت گرفته شده است .

,

هیئت بدمینتون از نداشتن سالن استاندارد سخن می گوید واین که در زمان طاغوت قاینات سالن پینگ پنگ داشته است واکنون این سالن در اختیار هیئت نیست در حالی که ورزشکاران این رشته نیز دارای رتبه های برتر در سطح شهرستان واستان وحتی کشوری هستند.

,

والیبالیست ها هم  نداشتن سالن استاندارد وخطاهایی که داوران در مسابقات به دلیل کوتاه بودن سقف واصابت توپ به سقف ورزشگاه گرفته می شود را مطرح می کنند.

,

از نداشتن مجموعه اسکان در شهرستان تا داشتن ساختمان پایگاه قهرمانی بدون تجهیزات سخن گفته شد.

,

دل پردرد اکثر هیئت های ورزشی شهرستان از بی عدالتی هیئت های ورزشی استان ونگاه تبعیض آمیز به قاینات است .

,

از فوتبال که روزگاری حرف اول را در خراسان بزرگ می زد واکنون تنها میدان چمن طبیعی قاین یارای ورزشکاران نیست وبا وجود هزینه های زیادی که برای آن شده است اما چمن نای  بازی کردن ندارد وعلی رغم هزینه بالا میدان چمن طبیعی قاین هم ناخوش است.

,

, ,

از استخری شنای امیدقاینات سخن به میان آمد که باوجود دوبار افتتاح اما امیدی به شنا دراین استخر دردولت تدبیر وامید هنوز وجود ندارد واما ها واگرهایی برای تعمیرآن در میان است.

,

هیئت ورزش های همگانی با وجود 4سال فعالیت در شهرستان اما تاکنون یک ریال هم  نصیبش نشده است اما همچنان پای کار است وخواستار پیگیری مدیران استانی در خصوص پیاده روی بزرگ  در شهرستان وحضورعوامل برنامه صبح ونشاط در قاین هستند.

,

هیئت بیلیارد از گرانی تجهیزات این ورزش می گوید اما باز هم تهیه وسایل را به جان می خرند وبه دنبال مکان مناسبی برای این ورزش هستند.

,

از بی احترامی در مرکز استان  به ورزشکاران گفت واین که در مسابقات استانی با وجودی که دیگر تیم ها ژتون داشته اند اما قاینات را در این آمار نیاورده اند وهزینه توسط مربی پرداخت شده است.

,

مسئولین هیئت های ورزشی از مدیر کل می خواهند که دیدگاهشان  یک دیدگاه استانی باشدچراکه تمام هیئت های ورزشی فقط در هیئت بیرجند خلاصه می شود وبه شهرستانها اهمیت داده نمی شود.

,

, ,

قرائی رئیس شورای شهر قاین در این جلسه اظهارداشت:قاینات بعد از بیرجند دومین شهربزرگ استان است وظرفیت و پتانسیل های ورزشی خاصی دارد.

,

وی افزود:زمانی قاینات زبانزد خاص وعام در موضوعات مختلف ورزشی بوده است اما اکنون مشکلات عدیده باعث شده است بسیاری از هیئت های ورزشی ما به رکود برسند.

,

قرائی می گوید هیئت های ورزشی قاینات را دریابید چراکه موفقیت ورزشکاران قاینات افتخارش برای استان است ومسئولین.

,

وی با اشاره به موضوعات میدان چمن مصنوعی قاین،میدان چمن طبیعی قاین،استخر شنا و... خواستار حل مشکلات عدیده ای که پس از بهره برداری برای این سالنها به وجود آمده است شد.

,

وی می گوید:میلیاردها تومان پول بیت المال در این سالنها هزینه شده است اما استفاده بهینه ای هم از آنها نمی شود

,

قرائی ادامه داد با آقای جانباز مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب کشور صحبت هایی در خصوص حل مشکل آب میدان چمن قاین وهم چنین فاضلاب شهر ستان شده است اما نیاز به یک پیگیری جدی از سوی مسئولین استانی است.

,

 

,

قرائی ادامه داد:تابستان به پایان رسید وفوتبالیست های ما نتوانستند از میدان چمن طبیعی ومصنوعی قاین نهایت بهره را ببرند.

,

استخر شنای شهرستان  با دوبار افتتاح اما هنوز برون دادی نداشته است ومردم هم از دولت طلبکار هستند والبته این حقشان است که مطالبه گر باشند.

,

وی افزود:با وجود این که صحبت هایی هم شده است وقول هایی داده اند اما هنوز کاری انجام نشده است.

,

رئیس شورای شهر قاین  در خصوص تجاری کردن زمین ورزشگاه آزادی قاین گفت:مدیر کل قبلی جناب آقای عزیز زاده قول هایی دادند وصورت جلسه هم امضا شد اما بعد از گذشت دوسال هیچ اقدامی صورت نگرفت در صورتی که با ساخت این مجتمع تجاری هزینه ای برای هیئت های ورزشی قاین هم برقرار می شودوبرای ساخت آن سرمایه گذار هم آماده سرمایه گذاری است.

,

, ,

فلاحتی نماینده مردم قاینات وزیرکوه دراین جلسه اظهارداشت: فعالیت های دولت در بخش ورزش بسیار امیدوارکننده است وارتباطات خوبی  نیزبا وزیر ورزش داشته ایم.

,

وی افزود:مجلس نیزکمک های خوبی دراین زمینه به ورزش ارائه کرد وهزارو400میلیاردتومان علاوه بر بودجه های وزارت ورزش با نظر مجلس اضافه شد.

,

فلاحتی درادامه گفت:ورزش یک بحث همگانی است وورزشکاران هم آماده فعالیت هستند  وحلقه مفقوده  شده ورزش کشور ما نیروی انسانی مدیر مستعد است  که دراین زمینه ضعف داریم.

,

وی افزود:در برخی زمینه ها :فعالیت دولت را  به دست خودمان زیر سوال می بریم.

,

فلا حتی با اشاره به قول وزیر ورزش به شهرستان قاینات گفت:باید یک گزارش از پتانسیل های ورزش قاین  برای سفر وزیرورزش به شهرستان آماده  شود.

,

وی از همکاری دولت در ساخت سالن ورزشی چند منظوره خبرداد وگفت: خیرین ورزشی باید پای کار باشند تا هرچه زودتر این پروژه کلنگ زنی وبه نتیجه برسد .

,

افضل پور مدیرکل ورزش وجوانان استان نیز پس از شنیدن مشکلات ورزشکاران گفت:در طول مدت تصدی بیشترین بازدید های ما از شهرستان قاینات بوده است واین که می گویید بین شهرها وهیئت های ورزشی تبعیض قایئل هستید را قبول ندارم واز همان اول هم عنوان کرده ام که باید توازنی در سطح استان داشته باشیم وجلساتی که با روسای هیئت های ورزشی داریم تاکید ما این است که به شهرستانها توجه داشته باشد.

,

, ,

وی در خصوص موضوعی که مطرح می شود برای چمن طبیعی بیرجند هزینه نگهداری ماهانه گذاشته می شود  صحت ندارد وتا کنون یک ریال هم برای نگهداری هزینه نکرده ایم ولذاتا اطمینان پیدا نکرده اید بحثی را پیش نکشید .

,

افضل پورگفت:در مورد میدان چمن مصنوعی باید نهادهای داخلی شهرستان از جمله فرماندار وسایر نهادها کمک کنند ولذا یک برآورد قیمت بشودوماهم  سعی می کنیم در موافقت نامه های امسال هزینه آن گنجانده می شود اما انجام این کارهمکاری نهادهای داخلی شهرستان هم را می طلبد.

,

 

,

وی در خصوص سالن های استاندارد گفت: نه تنها که در قاینات بلکه در مرکز استان وسایر شهرستانها هم سالن استاندارد نداریم وپروژه جدیدی را نمی توانیم شروع کنیم اما نماینده شهرستان از وزیر ورزش برای ساخت سالن چند منظوره قول گرفته است  و35درصد آن باید تامین شود وباید حدود 1میلیارد و300گذاشته شود تا بقیه رادولت تامین کند.

,

فعلا مجمع خیرین به تنهایی نمی تواند کاری بکند وباید با بخش های خصوصی وارد بحث شد ویک فکر اساسی برداشته شود وقاین قطعا اولین شهرستانی خواهد بود که سالن ورزشی استاندارد داشته باشد.

,

کم بود خوابگاه هم یک مشکل فراگیر است ودر اکثر شهرهای استان وجود دارد اما در خصوص پایگاه قهرمانی اگردر قاین مکان دارید از اعتبارات وزراتخانه برای تجهیز پایگاه قهرمانی اعتبار خواهیم داد.

,

مدیر کل ورزش و جوانان استان در خصوص اعتبارات هیئت های ورزشی نیز گفت: در سال گذشته در مجموع 28میلیون تومان به هیئت های ورزشی قاین کمک شده است و امسال تا 21مرداد سال جاری نیز 28میلیون کمک شده و13/5میلیون هم ظرف چند روز آینده کمک می شود وتا پایان سال بیشتر هم خواهد شد.

,

وی افزود:نحوه کمک به هیئت های ورزشی هم از طریق رئیس اداره ورز ش وجوانان است وبراساس جمعیت وهیئت های شهرستان است ورئیس اداره هم توزیع کننده اعتبارات است.

,

افضل پور از کمک هزینه 10میلیون تومانی به هیئت های ورزشی قاین علاوه بر اعتباری که تاکنون واریز شده است نیز خبر داد.وگفت:کمک ویژه ای هم به خاطر میزبانی به هیئت هندبال خواهیم داشت.

,

وی با بیان این که هیئت های استانی زیر نظر فدراسیون ها کار می کنند واگر اشکالاتی هست به ما مربوط نمی شودگفت: مافقط بر هیئت ها نظارت داریم.

,

افضل پوردرادامه گفت:1میلیاردو580میلیون تومان اعتبار از محل 27صدم درصدبرای شهرستان قاینات در پروژه های عمرانی گذاشته شده است که 300میلیون برای تکمیل مجموعه امین زاده ،مجموعه آزادی وزمین چمن خضری است.

,

150میلیون برای زمین ورزشی آفریز،550میلیون برای سالن ورزشی زول،580میلیون تومان برای  سالن ورزشی نوغاب وقطعااعتبارات ملی واستانی هم به غیر این داریم.

,

 

,

افضل پور در خصوص مجتمع تجاری سازی آزادی نیز گفت: براساس ماده 6تفاهم نامه بسته شده است وباید این تفاهم نامه دوباره زنده شود وتغییر کاربری داده وبه بخش خصوصی واگذار شود

,

وی در باره  استخرشنای قاین نیز گفت:قرارداد با پیمانکارجدید  بسته شد تا رفع نقص کند وهزینه از ضمانت نامه وپیمانکار قبلی برداشت می شود واین قرارداد به زودی اجرا واز زمان اجرا ظرف مدت 20روز طول خواهد کشید تانقص آن برطرف شود.

,

, ,

قطبی رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان قاینات نیز در پایان جلسه ضمن تقدیر وتشکر از مسئولین استانی وشهرستانی گفت: اداره شهرستان قاین در بخش اداری با کمبود نیرو مواجه است وهر همکار ما کار 4تا 5نیروی اداری را انجام میدهند.

,

وی افزود: پست نیروی اداری ما در بخش جوانان 8ماهه است  که خالی است وهنوز نیرویی جایگزین نشده است .

,

قطبی افزود:دومجموعه  بزرگ ورزشی شهرستان سرایدار ونگهبان ندارد .سالن ورزشی چمن طبیعی ما نیاز به یک نیرو دارد ونه پول داریم ونه نیرویش را داریم.

,

 سالن آزادی با 4سالن ورزشی نیروی خدماتی ندارد ودر خواست ما افزایش نیروهای اداری شهرستان است.

,

 

,
,
,
,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه