اخبار داغ

تولید کننده قارچ در یزد:

تجاری سازی پرورش قارچ در یزد نیازمند چشمانی باز و تخصص است

تجاری سازی پرورش قارچ در یزد نیازمند چشمانی باز و تخصص است
تولید کننده قارچ در توصیه به کسانی که تصمیم دارند در این حرفه فعالیت کنند گفت: در این زمینه سعی کنید ابتدا با هدایت و آموزش تئوری و عملی به این شغل ورود پیدا کنید زیرا زوایای تخصصی بسیاری دارد و بدون دانستن آن ادامه فعالیت و رسیدن به مرحله تجاری و فروش محصول ممکن نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا هاتفی  یکی از افراد برتر ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان اردکان در گفت وگو با خبرنگار یزد آوا، مهمترین عامل موفقیت خود را دررسیدن به  خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج می داند و می گوید: لازم است که با وجود تحریم های ظالمانه غرب و حکومت های استکباری اهمیت بیشتری به پروژه های داخلی جهت رونق اقتصادی خانواده و کشورتوسط مسئولان و مردم  داده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد آوا,

هاتفی پرورش دهنده قارچ دکمه ای از حرفه خود چنین گفت: با حمایت بسیج سازندگی وبعد از فراگرفتن آموزش های لازم دراین زمینه، پرورش قارچ دکمه ای را از حدود یک سال پیش آغاز کردم.در ابتدا فعالیت خود را از یک سوله آغاز کردیم ودراین راستا با مشکلات بسیاری مواجه بودیم که با تحمل مشقات فراوان و آزمون و خطا توانستیم آموزش های پرورش قارچ دکمه ای را در عمل به نتیجه برسانیم اکنون تا بالاترین سطح برداشت هنوز کمی فاصله داریم ولی طی دو مرحله ای که برداشت کردیم حدود 200تا 300کیلو گرم تولید قارچ دکمه ای داشتیم.
هاتفی با اشاره به هزینه‌های راه‌اندازی یک سالن پرورش قارچ گفت، برای راه‌اندازی یک سالن جهت تهیه تأسیسات زیربنایی، مواد اولیه و هزینه‌های نیروی انسانی و‌به طورکلی از تجهیز تا برداشت به حدود 20 میلیون تومان نیاز است.
این تولید کننده اظهار داشت: به لحاظ اینکه کار تولید و پرورش قارچ نیازمند یک فضای ارگانیک است قاعدتا باید از محیطی پاک برخوردار باشد. هرکس وارد فضای تولید قارچ شود علیرغم تمام زحمات و سختی های کار ، روز به روز به آن علاقمند تر خواهد شد.
وی عمده مشکلات در این زمینه را زیرساختی دانست و گفت: نیروی برق تک فاز موجود در کارگاه و مشخص نبودن تعرفه برق برای کاهش هزینه ها (مخصوصا  در استانی مثل یزد و شهرستان اردکان که به دلیل گرم بودن هوا در تابستان اصلا نمیتوان تولید داشت) مهمترین مشکل تولیدکنندگان قارچ است.
وی در توصیه به کسانی که تصمیم دارند در این حرفه فعالیت کنند گفت: در این زمینه سعی کنید ابتدا با هدایت و آموزش تئوری و عملی به این شغل ورود پیدا کنید زیرا زوایای تخصصی بسیاری دارد و بدون دانستن آن ادامه فعالیت و رسیدن به مرحله تجاری و فروش محصول ممکن نیست.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه