اخبار داغ

نمایندگان استان کرمان در مجلس مطرح کردند؛

منع فروش هواپیما به ایران مصداق عینی خروج آمریکا از برجام است/ ایران باید در مقابل نقض عهد آمریکا خسارت دریافت کند

منع فروش هواپیما به ایران مصداق عینی خروج آمریکا از برجام است/ ایران باید در مقابل نقض عهد آمریکا خسارت دریافت کند
نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی معتقدند دولت آمریکا خلاف عملکرد بین المللی عمل می کند و اگر آنچه در حوزه منع فروش هواپیما به ایران تصویب کردند، نهایی شود روح و جسم برجام را نقض کرده اند و این امر مصداق عینی وعملی خروج از برجام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان؛ چهارشنبه هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به پیشنهاد پیتر راسکام، نماینده جمهوری خواه کنگره به تصویب رساند که در صورت تصویب در سنا و امضای رئیس جمهور آمریکا پای آن، به قانون منع فروش هواپیمای مسافری تجاری به ایران و ممنوعیت دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک OFAC) از صدور مجوز فروش هواپیما به ایران تبدیل خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان,

ضمن اینکه راسکام در پیشنهاد دیگری برای متمم بودجه سال ۲۰۱۸ آمریکا که آن نیز به تصویب مجلس نمایندگان رسید درخواست کرد تا مشخصا استفاده از منابع مالی نیز برای مجاز کردن فروش هواپیما به ایران ممنوع شود به این ترتیب در صورت تصویب این مصوبه در سنا، حتی تامین مالی برای تسهیل خرید هواپیمای نو مثلا از طریق فاینانس یا ورود فاینانسور واسطه نیز ممنوع می شود.

,

در این گزارش طی گفتگو با دو تن از نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی واکنش آنها را در مقابل اقدام تازه آمریکا جویا شدیم؛

,

ضرورت اقدام کارشناسانه وزارتخانه و دستگاه دیپلماسی در برابر تحریم های هواپیمایی جدید

, ضرورت اقدام کارشناسانه وزارتخانه و دستگاه دیپلماسی در برابر تحریم های هواپیمایی جدید,

احمد محمدی انارکی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان با بیان اینکه ما همیشه با مسائلی از قبیل تحریم مواجه بوده ایم و هیچ اعتمادی به آمریکا نداریم، گفت: دربرابر تحریم های هواپیمایی جدید باید وزارتخانه و دستگاه دیپلماسی اقدامی کارشناسانه انجام دهند.

, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان,

نماینده مردم رفسنجان و انار ابراز کرد: ماهیت اصلی آمریکا همان است که امروز ترامپ نشان می دهد این در حالی است که موضع گیری های قبل به این صراحت نبود.

,

وی عنوان کرد: دشمن همان دشمن است اما ترامپ با رویکرد جدیدی آمده است که با بسیاری از کشورها به همین شکل برخورد می کند و با چنین وضعیتی اروپایی ها با ترامپ درگیر خواهند شد و در معاملات بین المللی به مشکل برمی خورند.

,

منع فروش هواپیما به ایران مصداق عینی خروج آمریکا از برجام است

, منع فروش هواپیما به ایران مصداق عینی خروج آمریکا از برجام است,

یحیی کمالی پور درگفتگو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان با تاکید بر اینکه با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا دشمنی پنهان آنها آشکار شد، اظهار داشت: اصل بر این است هر قرارداد بین المللی که بسته می شود، کشورهای دنیا برای حفظ جایگاهشان خود را پایبند مفاد قراردادها می دانند.

, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان,

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد با بیان اینکه امریکا مدت هاست که با اقدامات خود از برجام خارج شده، تصریح کرد: متاسفانه دولت آمریکا خلاف عملکرد بین المللی عمل می کند و اگر آنچه در حوزه منع فروش هواپیما به ایران تصویب کردند، نهایی شود روح و جسم برجام را نقض کرده اند و این امر مصداق عینی وعملی خروج از برجام است.

,

ایران باید در مقابل نقض عهد آمریکا خسارت دریافت کند

, ایران باید در مقابل نقض عهد آمریکا خسارت دریافت کند,

وی یادآور شد: ما در مقابل کشورهای دنیا خود را ثابت کرده ایم و به مفادی که باید در برجام عمل می کردیم، پایبند بودیم؛ آژانس نیز تایید کرد ایران هیچ انحرافی را حوزه هسته ای و مسائل برجامی نداشته لذا آمریکاست که باید تاوان بدهد.

,

کمالی پور خاطرنشان کرد: ایران می تواند در مقابل این اقدام آمریکا پول خود را پس گرفته و چون نقض عهد از سوی آمریکاست، خسارت خود را هم دریافت کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه