اخبار داغ

بعد از سالها چشم‌انتظاری

پای بطحایی و آخوندی به پروژه فرهنگیان زنجان باز می‌شود/ پیمانکار پروژه به تعهدات پای‌بند نیست

پای بطحایی و آخوندی به پروژه فرهنگیان زنجان باز می‌شود/ پیمانکار پروژه به تعهدات پای‌بند نیست
بیش از یک دهه از ساخت پروژه پرماجرای فرهنگیان زنجان می‌گذرد و با فرارسیدن مهر باز هم خبری از عمل به تعهدات نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش موج رسا; شاید بهتر بود که برای اثبات مظلومیت فرهنگیان پروژه یک هزار و 196 واحدی مسکن فرهنگیان زنجان که با بیش از یک دهه خون دل خوردن هنوز بخش اعظمی از واحدهایش تحویل متقاضیان نشده در کتابهای درسی امسال می‌آمد، فرزندان این فرهنگیان که روزی در همین کلاسها رویای خانه‌دار شدن را در سر داشتند اینک خود برای تشکیل خانواده به دنبال چهار دیواری می‌گردند اما باز پدر در همان رویای به سر می‌برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

نیمه سال ۹۶ هم رو به اتمام است اما باز  خبری از عمل به تعهدات نیست، گذشته از اینکه قرار بود کلید واحدهای این پروژه کی به متقاضیان تحویل داده شود امسال نیز وعده‌ها عملی نشد، امسال سال ۸۸، ۹۲، ۹۴ و ۹۵ نیست بلکه سال ۹۶ نیز به نیمه راه رسیده و با فرا رسیدن فصل سرما گویا گرمای این خانه‌ها باز نصیب متقاضیان نخواهد شد.

,

بعد از اعتراضات و تجمعات که فرهنگیان و متقاضیان این مسکن‌ها در برهه‌های مختلف داشتند تحویل واحدهای تک خواب امسال آغاز شده بود اما پیمانکار باز به تعهداتش عمل نکرد و تنها بلوکهای ۸ و ۹ تحویل متقاضیان شده و بلوک ۷ نیز در حال واگذاری است، در شرایطی که قرار بود تا آخر شهریور ماه تحویل این واحدها به اتمام برسد.

,

از وقتی که فشارها به مسئولان استانی در عدم تحویل واحدهای مسکن فرهنگیان در ماه‌های گذشته بیشتر شد با تعیین نمایندگان بلوک‌ها کار تحویل واحدها به صورت لاک پشتی آغاز شده، با این وضع هم مسئولان خود  را تا حدودی کنار کشیده‌اند و هم پیمانکار با وعده سرخرمن متقاضیان را هم چنان چشم انتظار نگه داشته است.

,

فضایل خاتمی رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش استان زنجان در خصوص پروژه فرهنگیان زنجان به موج رسا گفت: بعد از تجمعات نمایندگان بلوکها تعیین شد و قرار بر این شد تا این نمایندگان تحویل واحدها را از پیمانکار پروژه طلب کنند که متاسفانه پیمانکار به تعهداتش عمل نکرده است.

,

وی با بیان اینکه اینکه پیمانکار به برنامه تحویل واحدها عمل نکرده است، افزود: از بلوکهای تکخواب تنها بلوکهای ۸ و ۹ تحویل متقاضیان شده و بلوک ۷ نیز در حال تحویل است در حالی که قرار بر این نبود.

,

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش استان زنجان بیان کرد: آن چیزی که نمایندگان بلوک‌ها به ما گفته‌اند پیمانکار در حالی که پروژه را تعطیل نکرده از طرفی کار کردنش نیز فایده‌ای ندارد و تحویل واحدها بسیار کند پیش می‌رود.

,

وی با بیان اینکه برنامه تحویل واحدها را خود پیمانکار ارائه کرده بود، ابراز کرد: متاسفانه پیمانکار به برنامه‌ای که خودش ارائه کرده نیز پای بند نیست.

,

خاتمی در پاسخ به این سوال که در قبال این بدقولیها آموزش و پرورش چه اقداماتی را انجام داده تا متقاضیان از سرگردانی خلاص شوند، اظهار کرد: ما در حد توان تلاش‌مان را انجام می‌دهیم و  برخی از امورات را از طریق استانداری و اداره کل راه و شهرسازی پیگیریم.

,

وی با بیان اینکه نامه‌ای تنظیم شده تا به بطحایی وزیر آموزش و پرورش ارسال کنیم، گفت: در این نامه تاکید و درخواست شده تا وزیر آموزش و پرورش شخصا برای برطرف شدن مشکلات این پروژه با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی مذاکراتی داشته باشد تا بلکه مشکلات این پروژه را برای همیشه خاتمه دهیم.

,

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد: در این  نامه درخواست شده تا پیمانکار و مدیرعامل شرکت مجبور به انجام تعهدات شوند.

,

وی با بیان اینکه مشکلات مالی که پیمانکار مطرح می‌کند ربطی به اعضا ندارد، خاطرنشان کرد: اعضا فقط باید حق انشعابات را پرداخت کنند تا شرکت‌های خدمات رسان کارهای مربوط به انشعابات را انجام دهند.

,

خاتمی با تاکید بر اینکه متاسفانه بارها بدقولی پیمانکار را شاهد بودیم، گفت: جلسات مختلفی با مدیرکل امنیتی استانداری زنجان و دفتر ارزیابی و عملکرد و رسیدگی  به شکایات داشتیم.

,

وی با اشاره به اینکه این پروژه قرار بود سال ۹۴ تحویل متقاضیان شود، بیان کرد: با  اینکه سال ۹۶ نیز به نیمه‌های راه رسیده باز خبری از اتمام تحویل این واحدها نیست.

,

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: ما در گذشته در زمانی که محمد بطحایی معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بودند نامه‌ای را به ایشان در این خصوص نوشتیم که در جریان این پروژه هستند که امیدواریم این بار نامه ما نتیجه دهد و متقاضیان هم به حق‌شان برسند.

,

حال اینکه قرار است پای وزرای آموزش و پرورش و راه به پروژه مسکن فرهنگیان زنجان باز شود امید این وجود دارد که با دخالت دو وزیر پرونده این پروژه پرماجرا بسته شود به شرط اینکه آخوندی در جواب بطحایی کلمه مزخرف را برای پروژه فرهنگیان نیز تکرار نکرده و هزاران نفری که امید گرفتن کلید این واحدها را دارند را ناامید نکند.

,

انتنهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه