اخبار داغ

رئیس آموزش و پرورش خمین بیان کرد؛

آغازسال تحصیلی جدید در خمین با حضوربیش از هفده هزار دانش‌آموز/کمبود فضای آموزشی در شهرک‌های تازه تأسیس

آغازسال تحصیلی جدید در خمین با حضوربیش از هفده هزار دانش‌آموز/کمبود فضای آموزشی در شهرک‌های تازه تأسیس
رئیس آموزش و پرورش شهرستان خمین گفت: بیش از هفده هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۲۵۰ مدرسه شهری و روستایی شهرستان خمین سال تحصیلی جدید را شروع می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی محمدی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خمین در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: بیش از هفده هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۲۵۰ مدرسه شهری و روستایی شهرستان خمین سال تحصیلی جدید را شروع می‌کنند و بیش از یک هزار و ۵۰۰ معلم در اداره آموزش و پرورش خمین مشغول تدریس هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خمین نیوز,

وی اظهار کرد: کمبود فضای آموزشی در سطح شهر و شهرک‌های تازه تاسیس، باعث تراکم دانش آموزان در برخی مدارس شده که با توجه به این امر افزایش فضاهای آموزش در این مناطق از نیازهای ضروری است.

,

محمدی افزود: در سال جاری یک مدرسه خیر ساز ۶ کلاسه با زیربنای آموزشی ۷۳۹ مترمربع با اعتبار یک میلیارد و یکصد هزارتومان، آماده بهره برداری است و همچنین دو مدرسه که یکی در شهر و دیگری در روستای شهابیه در حال احداث هستند، در طول سال آماده بهره برداری می‌شوند.

,

وی گفت: با توجه به این که با فضای آموزش مناسب، انگیزه دانش آموزان برای تحصیل علم و مهارت افزایش می‌یابد، امسال بیش از ۱۰ مدرسه در نقاط شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر دویست میلیون تومان بازسازی، بهسازی و تجهیز شدند.

,

محمدی تصریح کرد: در روستاهای شهرستان کمبود فضای آموزشی وجود ندارد و بیشتر مکان‌های آموزشی در روستاها نیاز به بازسازی و بهسازی دارند. 

,

رئیس آموزش و پرورش خمین به فضاهای ورزشی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا با مشکل کمتری روبرو هستیم و فضاهای ورزشی در مدارس تامین است ولی مشکل اساسی کمبود تجهیزات ورزشی و اعتبارات مالی است.

,

محمدی در ادامه بیان کرد: جشن بازگشایی مدارس و زنگ مدرسه با عنوان زنگ مهر و تجلیل از خیرین مدرسه ساز در خمین، همزمان با مدارس سراسر کشور نواخته می‌شود.

,

وی افزود: آیین نمادین آغاز سال تحصیلی در آموزشگاه خیرساز شهید سید حسن بهشتی واقع در شهرک معلم با حضور برخی مسئولین شهری برگزار می‌شود و همچنین زنگ شکوفه‌ها و غنچه‌ها ویژه دانش آموزان پیش دبستانی و پایه اول ابتدایی ساعت ۹ صبح بیست و نهم شهریور ماه همزمان با سراسر کشور در مدارس خمین نیز نواخته می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه