اخبار داغ

امام جمعه رودبارجنوب:

مشکلات اقتصادی؛ زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی است

مشکلات اقتصادی؛ زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی است
امام جمعه رودبار جنوب گفت: یکی از عواملی که افراد دست به تضاد های فرهنگی می زنند مشکلات اقتصادی است لذا باید در زمینه حل مشکلات اقتصادی و خرید محصولات کشاورزی مردم چاره اندیشی جدّی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، همایش بررسی راهکارهای ارتقای فرهنگ عمومی جنوب استان کرمان روزگذشته با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی این منطقه در جیرفت برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما, رودبار ما,

حجت الاسلام عباس گروهی امام جمعه شهرستان رودبار جنوب در این همایش فرهنگ را بیان کننده هویت و شخصیت هر جامعه دانست و گفت:  باید در تبیین این هویت همه افراد تلاش خود را انجام دهند.

,

وی افزود: امروز در دنیا جمهوری اسلامی ایران عزیز است و از جایگاه خاصی برخوردار است چراکه این کشور دارای غنای فرهنگی است و البته فرهنگی که مورد تایید قرآن کریم است.

,

امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به مهم ترین معضلات فرهنگی جنوب کرمان، عنوان داشت: وجود اختلاف سنی در امر ازدواج یکی از معضلاتی است که باید در اولویت همه برنامه های فرهنگی باشد در غیر این صورت عوارض خطرناکی در سطح فردی و اجتماعی خواهد داشت لذا باید با نگاه کارشناسی نسبت به این مسائل فعالیت کرد.

,

به گفته وی وجود خشم و خشونت نیز یکی دیگر از معضلات فرهنگی جنوب کرمان است که موجب نگرانی مردم و مسئولین شده است که باید توجه ویژه ای به آن شود و با یک آسیب شناسی دقیق دلایل آن شناسایی و بر روی آنها برنامه ریزی کرد.

,

مشکلات اقتصادی؛ زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی است

, مشکلات اقتصادی؛ زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی است, مشکلات اقتصادی؛ زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی است,

امام جمعه رودبار جنوب هم در این همایش با بیان گوشه‌ای از آسیب‌های اجتماعی که در جنوب کرمان رخ داده است، افزود: با توجه به وضعیت موجود و عدم برخورداری از حداقل‌ها نمی‌توان توقع پیشرفت و کاهش آسیب‌ها را داشت.

,

حجت الاسلام گروهی خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که افراد دست به تضاد های فرهنگی می زنند مشکلات اقتصادی است لذا باید در زمینه حل مشکلات اقتصادی چاره اندیشی جدّی شود.

,

 گروهی بیان کرد: امروز مشکلات کشاورزان و فعالان این حوزه سبب شده که این مشکلات زمینه‌ساز مشکلات فرهنگی هم بشود.

,

وی گفت: توجه به بازار محصولات کشاورزی و برنامه‌ریزی‌های درست برای بازار این محصولات در داخل و خارج از منطقه می‌تواند آسیب‌هابی اجتماعی را در خانواده‌های کشاورزان تا حد زیادی کاهش دهد.

,

رودبارجنوب با 120 هزار نفر جمعیت فقط هفت خانه عالم دارد

, رودبارجنوب با 120 هزار نفر جمعیت فقط هفت خانه عالم دارد, رودبارجنوب با 120 هزار نفر جمعیت فقط هفت خانه عالم دارد,

نماینده ولی فقیه در رودبار جنوب اظهار داشت: وجود زیارتگاه ها نیز از دیگر معضلات جنوب کرمان است که باید با بصیرت افزایی به مردم و همچنین انجام کار فرهنگی این موضوع را مرتفع کرد.

,

وی ادامه داد: تقویت حوزه علمیه و ساخت خانه عالم از جمله مولفه هایی است که موجب تقویت فرهنگ عمومی  می شود اما متاسفانه در این زمینه رضایت نسبی وجود ندارد.

,

امام جمعه رودبار جنوب عنوان کرد: این شهرستان با 120 هزار نفر جمعیت فقط هفت خانه عالم دارد که این کمبود یکی از دلایل عدم حضور روحانی مقیم در مناطق محروم و کم برخودار جنوب استان است.

,

وی فعالیت 24 روحانی طرح هجرت را در این شهرستان یادآور شد و گفت: روحانیان اعزامی و مقیم در مناطق محروم نیاز به توجه ویژه دارند تا با فراغت نسبت به انجام کارهای فرهنگی اقدام کنند.

,

پایان پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه