اخبار داغ

مدرس حوزه علمیه:

زن و مرد زمینه تکامل و کمال یک دیگر را فراهم می آورند

زن و مرد زمینه تکامل و کمال یک دیگر را فراهم می آورند
مدرس حوزه علمیه گفت: در تحلیل قرآنی از همان آغاز آفرینش مرد، جفت و زوجی برای همسری وی از نفس و جانش آفریده شده که افزون بر نیازهای روحی و روانی و جنسی، زمینه تکامل و کمال یک دیگر را فراهم می آورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا صدیقه محمدی، مدرس حوزه علمیه در گفتگو با چشم نیوز اظهار داشت: خانواده واحدی یکپارچه است.برای رسیدن به کارکردهای آن، زن و مرد هر دو نقش هایی را بر دوش دارند.آنان افزون بر آنکه از نظر وجودشناختی مکمل یکدیگرند، نقش هایی را که خانواده بر عهده می گیرند، می بایست کامل کننده ی هم باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشم نیو,

 

,

مدرس حوزه علمیه گفت: در رویکرد دینی، تفکیک نقش ها از یک سوی بر تفاوت های طبیعی و از سوی دیگر، بر پایه ی دستورات فقهی و اخلاقی مبتنی است. و تفکیک نقش ها هم جنبه ی انسان شناختی و هم جنبه ی ارزشی و حقوقی دارد.

,

 

,

وی ادامه داد: تفکیک نقش ها هنگامی با بحث مکملیت مرتبط می شود که ما وحدت خانواده را باور کنیم و بپذیریم دسترسی به کارکردهای آن مرهون ایفای نقش های هردو جنس است.

,

 

,

محمدی خاطرنشان کرد: از بین رفتن  نقش های متمایز موجب فروپاشی نهادهایی می شود که حیات آنها در گرو همفکری و همکاری دو جنس مخالف با اعمال رفتارهای خاص جنسی است.

,

 

,

مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: برای حفظ نظام معقولی از جنسیت که در آن بر پایه جنس به هیچ کس ستم نشود در رویکرد دینی قوانینی تشریع شده که از مردان و زنان، انتظارهای متفاوت و مکمل یکدیگر دارد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: زن و مرد تفاوتهای روانی بارزی دارند که در بسیاری از کتابهای تالیفی و یا ترجمه شده، این تفاوتها به طور کامل و دقیق بیان گردیده است. حتی با نگاه در آیینه و دیدن تصویر زن و مرد می‌توان به سادگی به این تفاوتهای اولیه پی برد.

,

 

,

محمدی افزود: همانطور که خداوند تفاوتهای جنسی زن و مرد را بوجود آورده، امکان ایجاد بستری واحد برای آرامش این دو مخلوق را در کنار یکدیگر نیز فراهم نموده است. البته اگر زن و مرد از تفاوتهای موجود در شخصیتشان به درستی استفاده نکنند، چه از لحاظ انحرافات جنسی و چه از لحاظ انحرافات معنوی، باعث نابودی خود می‌گردند.

,

 

,

مدرس حوزه علمیه گفت: قرآن زندگی خانوادگی را بهترین و کامل ترین نوع زندگی برمی شمارد و آن را براساس فطرت و غریزه طبیعی انسان می داند و هرگونه زندگی در بیرون از چارچوب زندگی خانوادگی را زندگی ناقص و معیوب قلمداد می کند، زیرا در تحلیل قرآنی از همان آغاز آفرینش مرد، جفت و زوجی برای همسری وی از نفس و جانش آفریده شده که افزون بر نیازهای روحی و روانی و جنسی، زمینه تکامل و کمال یک دیگر را فراهم می آورند.

,

 

,

وی بیان داشت: زن و مرد در تحلیل قرآنی موجود مستقل بوده و از روح و روان جداگانه برخوردار هستند، از این رو هر کسی می بایست پاسخ گوی رفتار و کردار و افکار خویش باشد و هرکسی بار خویش بر دوش می کشد و در قیامت زن و مرد هر یک جداگانه دارای اراده و خواسته های مستقل خواهند بود و مجازات و پاداش مستقلی می گیرند اما با این وجود در زندگی دنیوی به گونه ای آفریده شده اند که باید مکمل یک دیگر باشند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه