اخبار داغ

24 هزار نفر در "سندرک" میناب با یک عابر بانک

24 هزار نفر در "سندرک" میناب با یک عابر بانک
کمبود عابر بانک و کندی ارائه خدمات بانکی در بخش 24 هزار نفری سندرک نگرانی اهالی این بخش را به همراه داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب، از آنجایی که دستیابی به خدمات بانکی یکی از نیازهای ضروری مردم جامعه است اما در این بین مردمان دومین شهر استان هرمزگان از خدمات بانکی قابل ملاحظه ای بر خوردار نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

 " بخش سندرک " در شهرستان میناب ، با داشتن جمعیتی بالغ بر 24 هزار نفر فقط یک عابر بانک دارد، عدم دسترسی مناسب مردم از سیستم های دریافت وجه در  سندرک ترافیک جمعیتی در زمان واریز شدن یارانه ها و پایان هرماه به به همراه داشته است.

,

برای تهیه پول نقد مجبوریم اجناس از مغازه خریداری کنیم

, برای تهیه پول نقد مجبوریم اجناس از مغازه خریداری کنیم,

برای اینکه از کم و کیف این موضوع با خبر شویم به سراغ عل زارعی یکی از ساکنین بخش سندرک رفتیم، وی گفت: تنها یک عابر بانک شایسته بخش 24 هزار نفری نیست، جمعیت زیادی برای گرفتن یارانه ها در جلو این عابر بانک تجمع می کنند، مسئولان باید از حجم ترافیک در پشت این عابر بانک بکاهند.

,

 زارعی افزود: برخی روزها در کنار این عابر بانک صف چنان شلوغه که حتی دستگاه هم قادر به انجام خدمات بانکی نیست و این موضوع انجام فعالیت های اداری در این بخش را با مشکل مواجه کرده است.

,

وی ادامه داد: برای انجام فعالیتهای اداری باید یک مسیر 50 کیلومتری به شهر میناب سفر کنیم تا بتوانیم کار اداری و شخصی خود را به نحو احسن انجام دهیم.

,

این شهروند سندرکی افزود: برای اینکه بخواهیم مقداری پول از مغازه های سطح بخش دریافت کنیم، مجبوریم از مغازه مقداری اجناس خریداری کنیم تا بقیه آن را نقدی بگیریم یا اگر بخواهیم پولی کارت به کارت کنیم یا قبضی پرداخت کنیم باز باید مشتری مغازه باشیم تا بتوانیم کار خود را انجام دهیم.

,

منطقه 3500 نفری چهارده روستا نه بانک دارد نه عابربانک نه دفتر پیشخوان

, منطقه 3500 نفری چهارده روستا نه بانک دارد نه عابربانک نه دفتر پیشخوان,

 برای اینکه از دغدغه های مردمی بخش سندرک راجب این موضوع مطلع شویم باز به سراغ یکی از ساکنین منطقه چهار ده روستا در 50 کیلومتری بخش سندرک رفتیم، علی کریمی یکی از ساکنین این منطقه می گوید: در حال حاضر این منطقه بالای 3500 نفر جمعیت دارد ولی نه بانک دارد و نه عابربانک و نه هم دفتر پیشخوان

,

وی نبود عابر بانک در این منطقه را یکی از مطالبه های مردمی این منطقه عنوان کرد و گفت: قبلا یک عابر بانک سیار بجز عابر بانک کنار بانک ملی در مرکز بخش سندرک فعال بود ولی طی تغییر و تحولاتی، این باجه هم جمع آوری شد.

,

کریمی اذعان داشت: مردم چهارده روستا از لحاظ اقتصادی و توان مالی ضعیف هستند و مبادلات مالی زیادی ندارندلذا نباید از خدمات بانکی در قیاس با شهروندان مناطق دیگر شهرستان میناب محروم باشند.

,

دانش آموز این منطقه از داشتن پول نقد محروم اند

, دانش آموز این منطقه از داشتن پول نقد محروم اند,

یکی دیگر از ساکنین روستای دهیچ بخش سندرک گفت: اهالی منطقه چهارده روستا از خیلی داشته ها محروم اند، چرا روستاهای این منطقه باید برای تهیه پول نقد 50 کیلومتر مسیر صعب العبور و خطرناک طی کنند تا بتوانند برای امرار معاش مایحتاج خریداری کنند؟

,

زارعی گفت: منطقه 3500 نفری آیا واقعا ظرفیت راه اندازی یک دفتر پیشخوان ندارد، چرا باید دانش آموز این منطقه از گرفتن پول نقد از عابر بانک محروم باشند، چرا مسئولین به مردم محروم این روستاها توجهی نمی کنند؟

,

وی تاکید کرد: دهستان در پهن هم که در مرکز اکثر روستاهای همجوار قرار دارد عابر بانک ندارد، دلیل عدم راه اندازی عابر بانک های برای اهالی این منطقه معلوم نیست.

,

دهستان در پهن مجهز به عابر بانک می شود

, دهستان در پهن مجهز به عابر بانک می شود,

علی رستمی بخشدار بخش سندرک در رابطه با این موضوع اظهار داشت: عابر بانک سیاری که قبلا اینجا فعال بود به دلیل عدم سوددهی و استقبال نچندان خوب مشتریان تعطیل جمع آوری شد.

,

بخشدار بخش سندرک افزود: برای اینکه بتوانیم مردم مناطق دور دست این منطقه را از خدمات بانکی بهره مند سازیم، رایزنی برای راه اندازی یک عابر بانک در دهستان در پهن انجام شده، مراحل قانونی و اداری طی شده و امیدواریم در آینده ای نزدیک این اقدام صورت گیرد.

,

 وی خاطر نشان ساخت: هدف از انتخاب دهستان در پهن برای راه اندازی این عابر بانک بخاطر مرکزیت این دهستان بوده و همه تلاش ها برای خدمات رسانی مناسب به مردم این منطقه در حال انجام است.

,

بخش سندرک میناب با جمعیت 24 هزار نفر در 50 کیلومتری میناب و در 140 کیلومتری بندرعباس قرار دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه