اخبار داغ

استاندار چهارمحال و بختیاری:

بیش از ۳۳ هزار نفر متقاضی شغل در چهارمحال و بختیاری هستند

بیش از ۳۳ هزار نفر  متقاضی شغل در چهارمحال و بختیاری هستند
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته ۱۴ هزار و ۳۰۰ شغل و در دولت یازدهم ۴۱ هزار و ۹۰۰ شغل در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد این در حالی است که سال گذشته ۳۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی شغل در این استان وجود داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بام ایران خبر؛ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سال گذشته نیز سهمیه تسهیلات اقتصاد مقاومتی استان سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود که با تلاش های صورت گرفته مسئولان این استان چهار هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال جذب شد.

وی افزود: امسال برای اجرای طرح اشتغال فراگیر و پرداخت یارانه و مشوق های سرمایه گذاری در کشور ۲۵۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: از این مبلغ ۴/۲۱ درصد برای کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در چهارمحال و بختیاری اختصاص می یابد.

وی عنوان داشت: در سال ۱۳۹۵ نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری به ۲۰/۲ درصد و نرخ مشارکت استان به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: افزایش دانش آموختگان دانشگاهی، ورود متولدان دهه های ۶۰ و ۷۰ به بازار کار، رشد نرخ مشارکت و بازگشت نیروی کار از کشورهای حاشیه خلیج فارس و استان های دیگر به چهارمحال و بختیاری از مهمترین علت های افزایش نرخ بیکاری در استان محسوب می شود.

وی ادامه داد: برای کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال چهارمحال و بختیاری در سال جاری قرداردادی با انجمن صنفی پوشاک ایران به ارزش ۷۲۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و ۵۰۰ نفر امضاء شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: براساس این قرارداد در ۲۰ نقطه روستایی استان کارگاه های تولید پوشاک راه اندازی می شود.

وی با اشاره برخی ایرادات سیستم دریافت مالیات بر ارزش افزوده یادآور شد: به عنوان نمونه، اخذ مالیات در ابتدای فعالیت واحدهای تولیدی از مهمترین ایرادات در این بخش است.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: برای رفع مشکلات این بخش گروه یک کارشناسی از اداره کل امور اقتصادی و دارایی، اداره کل امور مالیاتی و اتاق اصناف چهارمحال و بختیاری تشکیل و پیش نویسی برای ارائه به کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تهیه و تنظیم کند.

وی اظهار داشت: راه اندازی سریع تر پنجره واحد اقتصادی چهارمحال و بختیاری با هدف کاهش روند بروکراسی اداری و تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری ضرورت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه