اخبار داغ

اولتیماتوم امام جمعه طبس به مسئولان فرهنگی خراسان جنوبی

اولتیماتوم امام جمعه طبس به مسئولان فرهنگی خراسان جنوبی
رقص و شنای مختلط در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی حرکتی وقیح بود که هیچگاه از یاد مردم ولایتمدار خراسان جنوبی و طبس نخواهد رفت و این داغ همیشه در خاطر انها زنده خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان؛  در ماه محرم الحرام سال گذشته بود که سه گروه توریستی 70، 35 و 30 نفره مختلط از مشهد، تهران و خارج از کشور در روز تاسوعا و عاشورا برای خوشگذرانی به روستاهای اطراف شهرستان طبس رفتند و در جاهای مختلفی رقص و پایکوبی به راه انداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان؛ , خاورستان؛ , خاورستان؛ ,

 

,

 یزیدیان مسلکانی که هلهله ها بر سر بریده حسین و اهل بیت اسیرش را تکرار کردند و نه تنها در ایام محرم به عزاداری نپرداختند؛ بلکه همانطور که در عاشورای سال 88 حرمت امام حسین(ع) و عاشورا شکسته شد، در عاشورای سال 95 هم به نحو دیگری حرمت ها شکسته شد و افرادی کیلومترها راه را طی کردند و در دارالمومنین طبس به رقص و پایکوبی و شنای مختلط پرداختند.

,

 

,

این بی حرمتی ها به عاشورای حسینی سبب شد تا مردم مومن و متدین در محکوم کردن این موضع؛ طومار امضا کنند و درخواست خود برای رسیدگی به این بی حیایی ها را اعلام کردند.

,

 

,

 

,

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم مهاجریان مقدم امام جمعه طبس پس از وقوع این حرمت شکنی ها در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ با اشاره به اینکه دشمنانی که آنها را از در خارج کردیم؛ دست بردار نیستند و اکنون از پنجره وارد شده اند و تا فرهنگ منحط خود را در جامعه وارد و گسترش نکنند دست بردار نیستند صریح کرد: برخی از مسئولان بر توسعه صنعت گردشگری برای تامین اقتصاد کشور تاکید دارند. اما اگر قرار باشد رشد اقتصاد کشور در برابر رشد بی حیایی و ولنگاری باشد؛ ما این نوع اقتصاد را که مورد تایید اسلام نیست را نمی پذیریم.  

, خاورستان؛,

وی تاکید کرد: در خصوص این تورها افراد و مسئولینی که مجوز می دهند باید توجه کنند. به هیچ وجه مناسب نیست در ایامی که مردم عزادار امامشان هستند، گردشگران مختلط و زن و مرد رقص و پایکوبی کنند و یا در استخر کوچکی، به صورت مختلط شنا کنند.

,

 

,

حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه تور تبلیغ شده از طرف دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان جنوبی نبوده و هماهنگی در این رابطه با این اداره‌کل صورت نگرفته است خاطرنشان کرد: در صورت هرگونه حرمتشکنی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) این اداره‌کل ضمن محکوم کردن هر اقدامی که سبب خدشهدار شدن حرمت عزاداری این ایام و همچنین تخریب وجهه گردشگری استان شده است، اعلام میکند این اداره‌کل از طریق مجاری قانونی موضوع تخلف دفتر برگزارکننده تور را پیگیری و نتیجه را به اطلاع میرساند.

, , , , , , .,

 

,

اما روز جمعه 24 شهریور و یک هفته مانده به آغاز ماه محرم امام جمعه طبس در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهارکرد: در سال گذشته در روزهای تاسوعا و عاشورا شاهد گروه‌های گردشگری در روستای هدف گردشگری طبس با وضعیت زشت، زننده و خلاف شرع بودیم که تذکر می‌دهم مسئولین مربوطه مواظب باشند این مساله امسال اجرا نشود که اگر خدای نخواسته تکرار شد نیروهای حزب‌اللهی هر کار وظیفه‌شان باشد انجام خواهند داد.

, اما روز جمعه 24 شهریور و یک هفته مانده به آغاز ماه محرم امام جمعه طبس در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهارکرد: در سال گذشته در روزهای تاسوعا و عاشورا شاهد گروه‌های گردشگری در روستای هدف گردشگری طبس با وضعیت زشت، زننده و خلاف شرع بودیم که تذکر می‌دهم مسئولین مربوطه مواظب باشند این مساله امسال اجرا نشود که اگر خدای نخواسته تکرار شد نیروهای حزب‌اللهی هر کار وظیفه‌شان باشد انجام خواهند داد, .,

 

,

مهاجریان مقدم در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ با اشاره به اینکه اگر در این ایام حرکتی از طرف هر نهاد، مجموعه و کسی انجام شود و با عزاداری مردم منافات داشته باشد، موجب جریحه دار شدن عواطف دینی مردم و عکس العمل آنها می شودگفت: اینکه مدیران مربوطه استان و شهرستان از چنین موضوعی اظهار بی اطلاعی کنند، روش و رفتار مدیریت بسیار نارکارآمدی است و علی القاعده هر مجموعه ای که بخواهد برنامه ای داشته باشد باید با اداره مربوطه هماهنگی داشته باشد، چرا که هر شهری از نظر فرهنگی شرایط خاصی دارد که باید در نظر گرفته شود.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه مدیران استان و شهرستان باید حساسیت بیشتر و شرایط فرهنگی منطقه را در نظر داشته باشند تا اینگونه اتفاقات، ولنگاری ها و بی حرمتی ها در عاشورای امسال تکرار نشود بیان کرد: بنده در نماز جمعه اولتیماتوم و تذکر دادم تا مسئولان متوجه و از همین الان آمادگی داشته باشند و هشدار دادم که اگر این موضوع تکرار شود خود مردم و نیروهای حزب اللهی وارد عمل خواهند شد.

,

 

,

امام جمعه طبس اذعان کرد: البته در سال گذشته با اظهارات پرویزی استاندار خراسان جنوبی، برخی افراد تجری پیدا کردند، در حالی که اگر مدیران ارشد استان حساسیت بیشتری داشته باشند این موارد خیلی کمتر اتفاق می افتد.

,

 

,

رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی درخصوص پیگیری این موضوع گفت: این تور توسط دفتر گردشگری در مشهد برگزار شده بود که از سازمان میراث فرهنگی خراسان جنوبی مجوز گرفته اند و با استان ما هماهنگی نمی شود.

,

 

,

وی افزود: این موضوع را به سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی اعلام کردیم و سازمان هم به دفتر گردشگری مربوطه تذکر داده بود.

,

 

,

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی بیان کرد: روند برخورد با اینگونه تخلفات هم به گونه ای است که در مرحله اول تخلف تذکرداده می شود، در مرحله دوم دفتر گردشگری به مدت سه ماه تعطیل و در صورت تکرار دوباره هم مجوز دفتر برای همیشه باطل می شود.

,

 

,

رمضانی ادامه داد: برای اینکه امسال این اتفاقات پیش نیاید، این موضوع در جلسه فرهنگ عمومی مطرح و برنامه ریزی شد تا همه دستگاه ها کمک و نظارت داشته باشند، اگر هم تخلفی پیش آمد قانونگذار برخوردار خواهد کرد.

,

 

,

وی ادامه داد: به هیچ وجه امکان لغو و تعطیلی تورها در این ایام وجود ندارد چرا که تورهایی که برگزار می شود از استان خودشان مجوز می گیرند.

,

 

,

وی تاکید کرد: امیدواریم با نظارت همه دستگاه ها با تخلف ها برخورد شود نه اینکه موضوع گردشگری در استان تعطیل شود.

,

 

,

به گفته مقام معظم رهبری خراسان جنوبی استان علم و ایمان است و فرهنگ دینی مردم ما برگرفته از فرهنگ عظیم عاشورای حسینی است و ایجاد زمینه ها و  تعرض و قبح زدایی از این فرهنگ برای مردم این استان قابل پذیرش نیست، همانطور که آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم در خطبه های نماز جمعه بیرجند تاکید کرد که نباید بگذاریم علم و ایمان از مردم استان گرفته شود. رقص و شنای مختلط در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی حرکتی وقیح بود که هیچگاه از یاد مردم ولایتمدار خراسان جنوبی و طبس نخواهد رفت و این داغ همیشه در خاطر انها زنده خواهد بود، بهتر است که مسئولان از صدر تا ذیل در این خصوص برنامه ریزی درستی داشته باشند تا اینگونه تخلفاتی اتفاق نیفتد و در صورت وقوع اینگونه تخلفات وقیحانه هم مقتدرانه برخورد کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه