اخبار داغ

آیت الله حسینی بوشهری:

هویت مذهبی قم در عمران و آبادانی شهر کمرنگ نشود/تاکید امام جمعه قم بر رفع آسیب های اجتماعی پردیسان

هویت مذهبی قم در عمران و آبادانی شهر کمرنگ نشود/تاکید امام جمعه قم بر رفع آسیب های اجتماعی پردیسان
امام جمعه قم با تاکید بر رفع آسیب های اجتماعی پردیسان، گفت: هویت مذهبی قم در عمران و آبادانی شهر کمرنگ نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،  آیت الله حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای پنجم با اشاره به سخنی از امام جواد(ع)، اظهار داشت: مؤمنان به سه خصلت و ویژگی نیازمند هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا،  , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: اولین مطلب توفیق از ناحیه خداوند و دومین اینکه انسان خود مراقب خود باشد و نکته سوم این که سخن خیرخواهان را از جان و دل بپذیرد.

,

امام جمعه قم با اشاره به اینکه این وحدت در انتخاب شما نشان از درایت اعضا می باشد، گفت: اولین توفیق شما این است که در شهر کریمه اهلبیت ، شهر علما و فضلا و شهر نخبگان در حال خدمت هستید و اداره شهر را بر عهده دارید.

,

وی اضافه کرد: همه ما این امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را در این شرایط امنیتی و این لطفی که مردم نسبت به نظام دارند را شکر و سپاس می کنیم.

,

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه این مسائلی که شما فرمودید نشان از امید دارد ، بیان داشت: امیدواریم که بعد از چهار سال شاهد یک تحول در قم باشیم البته نه اینکه ضعف نداریم ولی به تناسب در حال تلاش هستیم.

,

وی با تاکید براینکه هر کاری که دارای برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نباشد و درواقع دچار روزمرگی شود، توفیق چندانی نخواهد داشت، افزود: لازم است در برنامه های بلندمدت که نیاز به فکر و طراحی دارد، تجدید نظر کرد و از همه ظرفیت ها، افراد صاحب فکر، اندیشه و طراح و دلسوز برای تحول در شهر سازی و شهرداری بهره برد.

,

عضو خبرگان رهبری افزود: در اجرای کارها حوصله کنید و اتاق فکر تشکیل دهید اگر ازهمه دلسوزان و صاحبان نظر و فکردرموضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی برای تحول در شهر قم بهره بگیریم، قطعاً می توانیم امید به آینده  بهتری داشته باشیم

,

وی با تاکید براینکه قم، شهر فرهنگی است و این بعُد ممتاز و ویژه است و لازم است توجه ها به سمت فرهنگ برود و درکنار مسائل دیگر به این نقطه قوت ببخشیم، اظهار داشت: اگر کارها با مطالعات و برنامه باشد مطمئناً شاهد پیشرفت خواهیم بود.

,

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: برای پروژه ها اگر چند ماه زمان بگذارید ، نقطه نظر ها را بشنوید و مشکلات و نقاط ضعف را دریابید وقتی کار را شروع می کند هر مرحله ای که جلو بروید روی اصول می باشد و آینده برای شما روشن می باشد.

,

وی ادامه داد: معتقدم هر پیشرفتی که در شهرهای دیگر انجام می‌شود در قم هم باید انجام شود یعنی مردم را به بهانه مذهب و دینی داری از پیشرفت‌ها دور نکنیم؛ یک جامعه پیشرفته و متعالی هم دین و هم فرهنگ و هم رفاهیات خود را حفظ و طراحی می کند اما با همه این مسائل باید آن ملاحظات دینی را داشته باشد تا سبق و سیاق قم به شهر دیگر تبدیل نشود.

,

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به پروژه ها استان، گفت: پروژه مترو را شتاب دهید تا به آسایش مردم کمک بیشتری کند؛ عرض خیابان های قم خیلی مناسب این شهر نیست و برای سال های گذشته است و باید خیابان های جدید را برای آیندگان بسازید.

,

وی بیان داشت: یکی از مشکلات مهم شهر آسیب های اجتماعی می باشد که باید با دستگاه های زی ربط جلسه بگذارید و در حل این مشکلات هم گام های موثری بردارید.

,

امام جمعه قم یکی از دلایل آسیب های اجتماعی را مهاجر پذیر بودن قم اعلام کرد و گفت: باید در رفع مشکلات اجتماعی همه دغدغه مند باشیم در شرایطی قرار داریم  که مردم در مسائل مختلف اقتصادی و معیشت مشکل دارند

,

وی تاکید کرد: مسئولین خود راخادم مردم بدانند و برای از بین رفتن مشکلات مردم  تلاش کنند، برقیمت ها نظارت کنند، در گرفتن عوارض از مردم منصفانه برخورد نمایند، شورا ها در وضع برخی قوانین شهری رعایت حال مردم را نیز بکنند.

,

عضو خبرگان رهبری با تاکید براینکه در آبادانی شهر همه آحاد مردم لازم است دخیل باشند و به مسئولین یاری کنند، افزود:اگر این نوع فعالیت باشد قطعاً شاهد دگرگونی خواهیم بود.

,

وی بابیان اینکه قم، شهری بین المللی است و ضرورت دارد خدمت رسانی در شان این شهر باشد به بافت های فرسوده، ساخت و سازهای و آسیب های جدی در منطقه پردیسان اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه خبرهایی از آسیب های اجتماعی شهرک پردیسان می رسد و بسیار نگران کننده است ولازم است بیشتر به این مسئله توجه کرد.

,

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: چند بار درخصوص بلند مرتبه سازی صحبت کرده ام ، شکل غیر متعارف آپارتمان سازی و بلند مرتبه سازی چهره خوبی برای شهر ندارد.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه