اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبرداد

بدهی بیش از یک میلیارد تومانی آب و فاضلاب به آبرسانان روستایی/ معوقاتی که بعد از 9 ماه پرداخت نشد

بدهی بیش از یک میلیارد تومانی آب و فاضلاب به آبرسانان روستایی/ معوقاتی که بعد از 9 ماه پرداخت نشد
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: علی رغم اینکه بیش از یکسال از بدهی آبرسانانان سیار به روستاها می‌گذرد و آب و فاضلاب روستایی قول داده که یک ماهه مطالبات بدهکاران را بدهند اما متاسفانه بعد از گذشت نه ماه هنوز آب و فاضلاب روستایی بدهی ها را نداده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمد زهرایی، مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری بسیج سازندگی در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک پیشاپیش آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: متاسفانه بیرق محرومیت زدایی را خیلی بلند کرده و شعار می‌دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , , خاورستان،, خاورستان،, خاورستان,

 

,

وی افزود: اخیرا بحث محرومیت زدایی خیلی باب شده است و هرکسی که بخواهد به نوعی معرفی و شناخته شود به سراغ محرومان می‌رود اما این اصلا خوب نبوده و به یک نماد تبدیل شده که به عمق و محتوا محرومیت زدایی توجهی نمی‌شود.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: محرومیت زدایی باید درست و با نظر خود مردم آن منطقه، دهستان و روستا باشد و مشکلات مناطق روستایی بر اساس اولویت برطرف شود.

,

 

,

زهرایی تصریح کرد: متاسفانه الان فعالیت ها به اسم محرومیت زدایی و نسخه پیچی برای محرومین است.

,

 

,

وی عنوان کرد: جهاد سازندگی در اوایل انقلاب موفق بود چرا که با مشارکت مردم کارها انجام می‌شد و مردم با شناخت نسبت به روستا و مشکلات خود در جهت رفع مشکلات روستا تلاش می‌کردند که الان این شرایط نیست و یکی از دلایلی که مشکلات در روستاها همچنان ادامه دارد اولویت بندی نبودن مشکلات برای برطرف شدن است.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اذعان کرد: در حال حاضر جهاد سازندگی سابق به جهادهایی بدون سازندگی تبدیل شده است.

,

 

,

زهرایی گفت: بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای هفته دفاع مقدس دو برنامه کشوری خواهد داشت که مهمترین برنامه، همایش شبانان و گله داران خواهد بود.

,

 

,

وی با بیان اینکه قشر چوپان در انقلاب اسلامی و پیروزی کشور نقش بسیار زیادی داشته و مغفول مانده اند، خاطر نشان کرد: برای معرفی و ارج نهادن به این قشر همایشی سوم مهرماه در مرکز استان برگزار خواهد شد.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: قشر چوپان و شبان در استان ما بسیار زیاد هستند و  حدود 400 نفر از چوپانان سطح استان توسط بسیج عشایری شناسایی و به بسیج سازندگی معرفی شده اند و سوم مهرماه از این بزرگواران تجلیل خواهیم کرد.

,

 

,

زهرایی اظهار کرد: برای این همایش مسئولان استانی دعوت شده اند که چوپانان با مسئولانی که با شغلشان در ارتباط هستند از جمله رئیس سازمان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و... دیدار و گفتگو خواهند کرد.

,

 

,

وی ادامه داد: قرار است در این همایش به مشکلات و وضعیت چوپانان رسیدگی شود.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: در همایش تجلیل از چوپانان سه مهمان کشوری دعوت شده اند که در خدمت سردار حزنی فرمانده قرارگاه قرب کوثر، سردارغلامی مسئول بسیج سازندگی کشور و سردار محمدی مسئول بسیج عشایری کشور خواهیم بود.

,

 

,

زهرایی اذعان کرد: دومین برنامه هفته دفاع مقدس افتتاح خانه عالم روستای چاهک موسویه به نمایندگی از 50 خانه عالم سطح استان خواهد بود که این برنامه هم سوم مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: از 50 پروژه خانه عالم سطح استان، 25 پروژه مربوط به قرارگاه قرب کوثر و 25 پروژه مربوط به قرارگاه پیشرفت و آبادانی است که اعتبار این 50 پروژه دو میلیارد و 500 میلیون تومان بوده و هر کدام از این دو قرارگاه ها 50 درصد اعتبار را داده است.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: قرارگاه پیشرفت آبادانی از اول سال جاری وارد فازعملیاتی شده و در اولین مرحله هسته های جهادی و اندیشه ورز تشکیل داده و نقشه راه دهستان ها برای اولین بار به صورت عملیاتی و عمیق برای اولین بار انجام شده است.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: در هر دهستان برنامه ریزی شده که  طی سه سال کارهای برنامه ریزی شده در جهت رفع محرومیت انجام شود و هر روستا در دهستان ها متشکل از پنج هسته شناسایی مشکلات است که جهت اولویت بندی مشکلات با تیم محرومیت زدایی همکاری می‌کنند.

,

 

,

زهرایی گفت: تاکنون 128 روستا در سطح استان شناسایی شده و در هر روستا پنج هسته شناسایی وجود دارد که مجموعا بیش از 600 نفر نیروی انسانی  در این شبکه همکاری دارند.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: در زمینه قرارگاه پیشرفت و آبادانی 81 پروژه با پنج میلیارد و 500 میلیون تومان در خراسان جنوبی قرارداد دارد که بیش از 60 پروژه مربوط به جهاد کشاورزی در زمینه آبرسانی است و تاکنون 50 پروژه تمام شده و مابقی در حال اجرا است.

,

 

,

وی اظهار کرد: در بخش فرهنگی هم قرار شده که 36 روحانی برای روستاهایی که روحانی ندارند شناسایی و مستقر شوند که تاکنون 22 روحانی شناسایی و دوره را گذرانده که به زودی مستقر خواهند شد و در نظر داریم این تعداد روحانی را به 40 نفر برسانیم.

,

 

,

زهرایی بیان کرد: در زمینه سلامتی هم به دنبال طب اسلامی هستیم و تاکنون کلاس هایی در زمینه سبک زندگی در 30 درصد روستاها برگزار شده است.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: یکی دیگر از طرح هایی که با همکاری بسیج سازندگی است؛ طرح کرامت با هدف شناسایی محله های آسیب پذیر و ساکنین این محلات است که عمده کار برعهده معاونت فرهنگی سپاه انصار الرضا علیه السلام خراسان جنوبی است.

,

 

,

وی ادامه داد: برای این کار، کمیته هایی تعریف شده است که کمیته صیانت در طرح کرامت مربوط به بسیج سازندگی است و بسیج سازندگی زیر ساخت ها و کارهای عمرانی این محلات را برعهده داشته و به مشکلات این محلات رسیدگی می‌کند.

,

 

,

زهرایی خاطر نشان کرد: تاکنون 11 محله آسیب پذیر در سطح استان شناسایی شده که یک محله به عنوان الگو در شهرستان بشرویه در آن طرح کرامت انجام شده است.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: درخواستی که از مسئولان داریم این است که مسئولان دستگاه های اجرایی مثل راه و شهرسازی و سایرین محله های حاشیه شهر بیرجند مانند مهرشهر و کاظمیه و ... را در طرح خود بیاورند چرا که منابع ملی برای این طرح ها تعریف می‌شود و به توسعه شهرکمک خواهد کرد.

,

 

,

وی عنوان کرد: بسیج سازندگی با آستان قدس هم در سه زمینه همکاری دارد و ماهیانه کارگروهی مشترک برای همکاری مدون بسیج و سپاه با آستان قدس برگزار می‌کنیم.

,

 

,

زهرایی گفت: اردوهای جهادی که عملکرد بهتری داشته باشند برای کمک گرفتن به آستان قدس معرفی می‌شوند و کمک های دریافت شده برای کارهای فرهنگی اردوهای جهادی هزینه خواهد شد.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: از بین شش دهستانی که در جهت رفع محرومیت زدایی شناسایی شده اند، سه دهستان را آستان قدس برای کمک و در جهت رفع محرومیت زدایی بر عهده گرفته است.

,

 

,

وی اذعان کرد: تفاهم نامه سه جانبه ای بین آستان قدس، جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی در جهت رفع محرومیت زدایی بسته شده و با هم همکاری دارند که در گام اول تفاهم نامه اعتباری نزدیک به سه میلیارد تومان برای مرمت 29 قنات درنظر گرفته شد که تاکنون 10 قنات مرمت و 50 درصد اعتباراز طرف آستان قدس بوده و 50 درصد دیگر را جهاد کشاورزی تقبل کرده است.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: یکی دیگر از همکاری بین بسیج سازندگی با آستان قدس در زمینه کارهای کوچک در روستاها است که در این زمینه 40 پروژه تعریف شده اما هنوز اجرایی نشده و اعتبار این 40 پروژه یک میلیارد و 500 میلیون تومان است که 50 درصد اعتبار را بسیج سازندگی تقبل کرده و 50 درصد دیگر را آستان قدس خواهد داد.

,

 

,

زهرایی بیان کرد: بسیج سازندگی، چهار مدرسه در مناطق محروم را در دست ساخت دارد که بانک انصار قول همکاری داده و 60 درصد اعتبار از طرف بانک انصار و 40 درصد دیگر از طرف نوسازی مدارس است و در راین راستا بین بسیج سازندگی، بانک انصار و نوسازی مدارس همکاری سه جانبه ای برقرار است.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه حدود نه ماه است که آب و فاضلاب روستایی آبرسانی به روستاها را از بسیج سازندگی گرفته است، تاکید کرد: علی رغم اینکه بیش از یکسال از بدهی آبرسانانان سیار به روستاها می‌گذرد و آب و فاضلاب روستایی قول داده که یک ماهه مطالبات بدهکاران را بدهند اما متاسفانه بعد از گذشت نه ماه هنوز آب و فاضلاب روستایی بدهی ها را نداده است.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: بدهی آبرسانی سیار یک میلیارد و 400 میلیون تومان است و قول داده بودند که تا پایان شهریور ماه بدهی را پرداخت کنند اما الان هم که آخر شهریور ماه است و از پرداختی بدهی ها خبری نیست.

,

 

,

زهرایی یادآور شد: در زمینه گروه های جهادی مهمان با جانشین دانشگاه امام حسین (ع) مذاکره کرده ایم که بعد از این گروه های جهادی پاسدار دانشجو هم در خراسان‌جنوبی خواهیم داشت که پاسدار دانشجوهایی که قرار است از این کشور پاسداری کنند نقاط محروم کشور را ببینند و محرومیت مردم را درک کنند.

,

 

,

وی بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر گروه های جهادی دانش آموزی و دانشجویی داخل استان و محلات استان هم خیل خوب عمل کرده و امیدواریم  درخراسان جنوبی شاهد محرومیت نبوده و از خراسان جنوبی برای سایر استانها گروه جهادی اعزام کنیم.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته تعداد  29 هزار و 135 نفر در قالب یک هزار و 104 گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام شدند.

,

 

,

زهرایی خاطر نشان کرد: در ایام نوروز سال 96 تعداد 893 نفر در قالب 43 گروه به مناطق محروم استان اعزام، در سه ماهه اول سال دو هزار و 704 نفر در قالب 167 گروه جهادی ودر تابستان سال جاری تعداد 167 گروه جهادی به تعداد دو هزار و 493 نفر به مناطق محروم خراسان جنوبی اعزام شدند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه