اخبار داغ

وقتی خلأهای روحی سگ گردانی را مد می کند؛

افزایش روز افزون سگ گردانی در شهر زنجان / سگ گردانی تهدیدی علیه بهداشت عمومی

افزایش روز افزون سگ گردانی در شهر زنجان / سگ گردانی تهدیدی علیه بهداشت عمومی
خلأ های روحی و روابط اجتماعی موجب شده تا برخی افراد به تقلید از غرب به سگ گردانی روی آورند که این امر به عنوان یکی از معضلات اجتماعی شهر زنجان محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; سگ گردانی یکی از معضلات اجتماعی است که متاسفانه برخی از جوانان آن را نوعی پرستیژ و مُد می دانند و پا به پا قدم زدن در خیابان با سگ های پا کوتاه و پشمالو را تفریح تصور می کنند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

این معضل در برخی از شهرها بیشتر و در برخی از شهرها کمتر است اما در شهر زنجان نیز این پدیده دیده می شود و کافی است سری به برخی خیابان های بالا شهر بزنید تا شاهد جوانانی از جمله دختران و پسران باشید که با پوشش نامناسب دارای سگ هستند.

,

همه به خوبی می دانیم که سگ یکی از حیوانات نجس است اما متاسفانه برخی از خانواده ها اقدام به نگهداری این سگ های پشمالو و پا کوتاه می کنند و با انتخاب نامی برای آنها و صرف هزینه های میلیونی در واقع تقلیدی از فرهنگ غرب می کنند.

,

 این در حالی است که سگ ها برای محافظت از گله ها و خانه ها بیشتر به کار می روند اما واضح است افرادی که این حیوانات نجس را در کنار خود نگهداری می کنند در واقع می خواهند خودنمایی کنند و به نوعی نشان دهند که با بقیه فرق دارند.

,

البته گاهی هم در هنگام تردد از خیابان شاهد خودروهایی هستیم که این سگ ها، سرهای خود را از شیشه ماشین بیرون آورده و این سو و آن سو را تماشا می کنند و همه این موارد ترویج فرهنگ غرب است که برخی تمایل دارند به عنوان نوعی از تجمل گرایی به آن نگاه کنند و دیده شده گاهی سلامتی این افراد به خطر می افتد.

,

کمرنگ شدن روابط اجتماعی و عاطفی گاهی سبب می شود تا برخی از افراد نگهداری از سگ ها و زیستن در کنار آنها را در زندگی خود قرار دهند.

,

افزایش روز افزون سگ گردانی در شهر زنجان موجب شده تا دادستان زنجان نیز نسبت به این موضوع عکس العمل نشان داده و از فرمانده نیروی انتظامی زنجان برای برخورد با این معضل اجتماعی کمک می خواهد.

,

در واقع به نظر می رسد یکی از عواملی که سبب می شده تا برخی از افراد به سمت نگه داری از حیوانات در منزل بروند، الگوبرداری سطحی از زندگی غربی است.

,

 در کشورهای دیگر به دلیل خلاء های روحی و روابط اجتماعی بسیار کمرنگ، نگهداری حیوانات در منزل امری عادی است که سعی می کنند با نگهداری حیوانات در منزل به آنها محبت کنند اما در کشور ما با توجه به فرهنگ و دین، نگهداری از حیواناتی مانند سگ امری غیر طبیعی است چرا که سگ حیوانی نجس است.

,

این افراد با سگ گردانی در خیابان ها تمایل دارند تا نشان دهند که نسبت به بقیه متفاوت تر بوده و با کلاس تر هستند و دوست دارند با رفتارشان این تفاوت را نشان دهند.

,

 متاسفانه افرادی که این حیوانات را در منزل نگهداری می کنند ممکن است برخی از فامیل و آشنایان با آنها قطع ارتباط کنند و همین امر سبب کمرنگ شدن روابط می شود.

,

*سگ گردانی تقلید کورکورانه از غرب

, *سگ گردانی تقلید کورکورانه از غرب, *سگ گردانی تقلید کورکورانه از غرب,

حجت‌الاسلام حسن مظفری دادستان عمومی و انقلاب زنجان معتقد است،از جمله مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی که در چند سال اخیر بروز پیدا کرده و تقلید کورکورانه از فرهنگ مبتذل غرب بوده و هیچ تناسب و سنخیتی نیز با فرهنگ اصیل اسلامی –ایرانی ندارد که همان روی آوردن برخی افراد به سگ گردانی یا به همراه داشتن سگ در معابر عمومی و شوارع آن هم در مناطق مسکونی و زندگی شهری است.

,

وی گفت: توجه به اعتقادات موجود مایه ایذاء و اذیت مردم می شود و این که با مشاهده این گونه حیوانات مردم نمی توانند از پارک ها و فضای سبز استفاده بهینه کنند و از طرفی مضرات بسیار زیاد بهداشتی داشته و سلامت خانواده ها و جامعه را نیز تهدید می کند چرا که بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت از میان 1709 عامل بیماری زا ، 832 عامل از طریق حیوانات به انسان منتقل می شود و همه حیوانات از جمله سگ ، گربه و میمون به صورت بالقوه توانایی انتقال بیماری و تهدید بهداشت عمومی را دارند.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: حسب تبصره ماده 3 آئین نامه اجرایی قانون آپارتمان ها، نگهداری از حیوانات اعم از اهلی و وحشی در قسمت های مشاع اماکن ممنوع بوده و در قسمت های اختصاصی نیز چنانچه از نظر قوانین بهداشتی احتمال ایجاد بیماری از طریق حیوان وجود داشته باشد و یا نگهداری حیوانات  به هر دلیلی نسبت به همسایه ها ایجاد مزاحمت کند موضوع قابلیت پیگیری و مجازات قانونی خواهد داشت.

,

دادستان استان زنجان یادآور شد: برابر ماده 3 آئین نامه امور خلافی مصوب 22/5/1324 که همچنان دارای اعتبار قانون است اشخاصی که در پیاده روها و معابر از طریق نگهداری حیوان در عبور و مرور مردم و عابرین مزاحمت ایجاد می کند و هم چنین بر اساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود، تخلف قانونی محسوب شده و موضوع می تواند از کانال مراجع قانونی پیگیری شود.

,

وی گفت: در همین زمینه بازخوردهای مردمی نیز نشانگر این است که شهروندان با عنایت به آموزه های اخلاقی و دینی خود و اعتقادات و باورهای مذهبی و درونی خویش مبنی بر نجس العین دانستن سگ و عدم تجانس این موضوع با سبک زندگی ایرانی-اسلامی خواستار مقابله با عوامل ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ناپسند و غرب گرایانه سگ گردانی در معابر و اماکن عمومی و یا حمل آن با وسایط نقلیه شده و این نوع حرکات و رفتارهای ناهنجار را عامل ایجاد مزاحمت و ایذاء دیگر همشهریان دانسته و خواستار برخورد با عاملین اینگونه ناهنجاریها است. 

,

*جریمه 20 هزار تومانی برای سگ کردان ها

, *جریمه 20 هزار تومانی برای سگ کردان ها, *جریمه 20 هزار تومانی برای سگ کردان ها,

"حسین مولایی" رئیس اداره آموزش و فرهنگ راهنمایی و رانندگی استان زنجان نیز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: حمل حیوانات در خودروی شخصی و معابر برگرفته از فرهنگ غربی بوده و در بین برخی از افراد نیز جا افتاده است.

,

وی با بیان اینکه حمل حیوانات نجس از نظر شرعی و احکام یک نوع ضد ارزش است،افزود:افرادی که دارای تقید کمتری نسبت به دین دارند،اقدام به این کار می کنند.

,

رئیس اداره آموزش و فرهنگ راهنمایی و رانندگی استان زنجان خاطرنشان کرد: سگ‌گردانی و حمل حیوانات علاوه بر اینکه مشکلاتی را در بحث رانندگی ایجاد می‌کند،برای مردم نیز مشکل آفرین است.

,

وی با اشاره به اینکه پلیس اکنون با کشف حجاب و حمل حیوانات برابر قانون در طرح امنیت اجتماعی برخورد می‌کند، افزود: به غیر از اعمال قانون برای این افراد به مقام قضایی معرفی  و تعهداتی از آنها گرفته می‌شود که در سوابق آنها ثبت خواهد شد.

,

رئیس اداره آموزش و فرهنگ راهنمایی و رانندگی استان زنجان ادامه داد: افرادی که اقدام به سگ‌گردانی و یا حمل حیوانات در خودروهای خود کنند، 20 هزار تومان جریمه می‌شوند.//ن

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه