اخبار داغ

مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان سمنان خبر داد:

افتتاح بزرگترین پارک موزه دفاع مقدس شرق کشور در سمنان/ برگزاری 1500 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در استان سمنان

افتتاح بزرگترین پارک موزه دفاع مقدس شرق کشور در سمنان/ برگزاری 1500 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در استان سمنان
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان از افتتاح بزرگترین پارک موزه دفاع مقدس منطقه شرق کشور در سمنان همزمان با دهه فجر امسال خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سرهنگ محمدحسن سلامی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه دفاع مقدس بزرگترین واقعه تاریخی اسلام بعد از وقایع صدر اسلام بود، گفت: دفاع مقدس یک جنگ کوچک جهانی بود که در آن 46 کشور دنیا به همراه نظام سلطه علیه ایران جنگیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، ایمان و توکل به خدا، روحیه و منش انقلابی، کار و مدیریت جهادی، روحیه ایثار و شهادت و مقاومت و پیروی محض از ولایت را از مهمترین عوامل در پیروزی کشور ایران در این سال ها برشمرد.

,

وی با اشاره به اینکه بین دفاع مقدس و قیام عاشورا یک پیوند دینی و عاطفی برقرار است، افزود: رزمندگان در طول سالهای دفاع مقدس به عشق امام حسین (ع) جنگیدند و توانستند  پیروز شوند.

,

سلامی در ادامه اظهار کرد: رزمندگان همه روزه زیارت عاشورا می خواندند چراکه به آنها انرژی مضاعفی در مقابله با دشمنان می داد.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه دفاع مقدس میل به جهاد را درکشور نهادینه کرد، گفت: بر مسئولین لازم است که با جدیت در ترویج و نشر ارزش ها و آرمان های امام (ره)، شهدا و منویانت رهبری حرکت کنند.

,

وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس از 31 شهریور آغاز و تا 7 مهر ادامه خواهد داشت، بیان کرد: ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در 8 شهرستان استان به ریاست فرمانداران و در مرکز استان نیز به ریاست استاندار سمنان تشکیل‌ شده است.

,

سلامی، شعار هفته دفاع مقدس سال 96  را "من انقلابی‌ام" عنوان کرد و گفت: برنامه های متنوعی در این هفته در سراسر استان برگزار خواهد شد.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه تاکنون 1500 عنوان برنامه از سوی دستگاه های اجرایی برای هفته دفاع مقدس به دبیرخانه اعلام‌شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود قریب به 2 هزار عنوان برنامه دفاع مقدس در سطح استان برگزار شود.

,

وی با اشاره به اینکه رژه نیروهای مسلح در شهرستان شاهرود و سمنان همزمان با اولین روز دفاع مقدس برگزار خواهد شد، بیان کرد: این رژه با حضور کلیه یگانهای استان سمنان در شهرستان ها انجام خواهد شد.

,

سلامی،  همایش ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی مختلف، همایش ورزشکاران، برگزاری همایش مدیران مهد های کودک استان، همایش رزمندگان، ایثارگران و پیشکسوتان، میهمانی لاله‌ها، سرکشی از رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، برگزاری شب شعر و خاطره، اعزام افراد به سرزمین راهیان نور و ...  را از جمله  برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در سطح استان عنوان کرد.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه زنگ مهر و مقاومت در بیش از 1000 مدرسه استان نواخته می شود، گفت: بیش از 200 راوی دفاع مقدس نیز به راهیان نور اعزام می شود و روایتگری برای جوانان خواهند داشت.

,

وی در ادامه افزود: معنویت، اقتدارنیروهای مسلح، وحدت ملی، سلامت- علم وفناوری، جوانان، سربازان- ولایتمداری، همبستگی ملی، دفاع همه جانبه-  اقتصاد مقاومتی، خودباوری، پشتیبانی مردمی واصناف- بصیرت افزایی، دشمن شناسی، بیداری اسلامی، استکبارستیزی- رزمندگان،پیشکسوتان، زنان اسوه های صبرومقاومت- شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و فرماندهان، عزتمداران، حماسه آفرینان از عناوین ایام هفته دفاع مقدس سالجاری است.

,

سلامی همچنین تصریح کرد: کلیه یگان های استان سمنان در روز سرباز برنامه های متنوعی خواهند داشت.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز سمنان بیش از 50 برنامه تلویزیونی در هفته دفاع مقدس اجرا می کند، گفت: اجرا و پخش 48 برنامه رادیویی در این هفته از سوی این مرکز پیش بینی شده است.

,

وی با اشاره به اینکه سپاه و بسیج بیش از 750 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار خواهند کرد، اظهار کرد: قریب به 100 برنامه شاخص است که در سطح استان برگزار می شود.

,

سلامی با بیان اینکه معارف دفاع مقدس یکی از کارهای بزرگی که در حوزه دفاع مقدس انجام می شود، تصریح کرد: معارف دفاع مقدس در قالب دو واحد درسی در دانشگاهها تدریس می شود که تاکنون بیش از 40 هزار دانشجو، این درس را فراگرفته اند.

,

وی با اشاره به اینکه ثبت موضوع دانشنامه و دایره المعارف دفاع مقدس یکی از کارهای بزرگ علمی و تحقیقی این اداره است، گفت: تاکنون 50 هزار سند دفاع مقدس و 120 هزار عکس در سطح استان جمع آوری شده است.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان از افتتاح بزرگترین پارک موزه دفاع مقدس منطقه شرق کشور همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این پارک موزه همزمان با پنج استان دیگر کشور، در سمنان به بهره برداری می رسد.

,

وی در ادامه افزود: این پروژه در زمینی به مساحت 12 هکتار و با هدف نشان دادن ارزش‌های هویتی ومعنوی آثار شهدا و ایثارگران دفاع مقدس بنا شده است.

,

سلامی با بیان اینکه تا کنون اعتباری بالغ بر 180 میلیارد ریال برای ساخت این پارک موزه هزینه شده است، اظهار کرد: اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال برای تکمیل آن نیاز است.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به اینکه فاز نخست پارک موزه شامل فرهنگسرای دفاع مقدس، موزه و صحن انقلاب است، گفت: فاز دوم پارک موزه در صورت تامین 200 میلیارد ریال اعتبار در آینده به بهره برداری خواهد رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه