اخبار داغ

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو مطرح کرد:

برجام توان ایجاد اختلاف بین اروپا و آمریکا را ندارد/ برجام به سمت معاهده‌ای بلااثر پیش می‌رود

برجام توان ایجاد اختلاف بین اروپا و آمریکا را ندارد/ برجام به سمت معاهده‌ای بلااثر پیش می‌رود
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مانع از تحقق انتظارات ایران از فضای پسابرجام می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار ، احمد علیرضا بیگی در خصوص اظهارات موگرینی مربوط به اینکه برجام توافقی خوب بین ایران و جامعه جهانی است و تنها دو کشور آن را منعقد نساخته‌اند، اظهار داشت: اساسا منافع مشترکی که بین آمریکا و اروپا وجود دارد، به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد که در واقع اختلاف قابل توجهی بین آن‌ها بروز پیدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار ،,


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها قطعا وقتی که بخواهند چنین رویارویی داشته باشند، حتما هزینه و فایده آن را می‌سنجند و رویارویی بین آمریکا و اروپا معنی نمی‌دهد، اگر کسی خود را به این موضوعات سرگرم کند، حتما اشتباه می‌کند.

وی با بیان اینکه برجام نتوانسته اختلافی بین آمریکا و اروپا ایجاد کند، افزود: ممکن است در تاکتیک‌ها و شیوه تغییری داده باشند ولی در استراتژی و راهبرد اصلی، به هیچ عنوان امکان بروز و ظهور اختلاف بین اروپا و آمریکا وجود ندارد.

علیرضابیگی با بیان اینکه من معتقدم برجام به سمت معاهده‌ای بلااثر پیش می‌رود که طرف‌های غربی برجام ترجیح می‌دهند که برجام وجود داشته باشد ولی هیچ تاثیر آشکاری نداشته باشد، متذکر شد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مانع از تحقق انتظارات ایران از فضای پسابرجام می‌شوند.

وی با بیان اینکه اروپا در زمینه برجام نمی تواند با آمریکا اختلاف نظر داشته باشد، ادامه داد: با توجه به اهرم‌های فشاری که آمریکا از آن‌ها بهره می‌گیرد و پس از برجام از اعمال آن‌ها نیز مضایقه نکرده است و تحریم‌های جدیدی برای افراد، شرکت‌ها و موسسه‌های مختلف وضع شده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپا تن به چنین ریسکی نخواهد داد، گفت: هر چند بازار ایران برای اروپا جذاب است ولی در هزنیه و فایده سنجیدن، قطعا اروپایی‌ها حاضر به رویایی و اختلاف با آمریکا نخواهند شد و به این سمت پیش می‌روند که برجام را در جایی منجمد کنند تا در فرصتی دیگر از آن استفاده کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه