اخبار داغ

امام‌جمعه ابرکوه:

طلاب مربیان حفظ ایمان، اخلاق و تقوا در جامعه هستند

طلاب مربیان حفظ ایمان، اخلاق و تقوا در جامعه هستند
امام‌جمعه ابرکوه در مراسم بازگشایی مدرسه علمیه کوثر گفت: طلاب علاوه بر تحصیل در مدارس علمیه معلمانی هستند که حفظ ایمان، اخلاق، تقوا و عفاف را به‌صورت عملی آموزش می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرو ابرکوه، مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه کوثر با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه و 80 طلبه سطح 2 برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرو ابرکوه,

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام حسینی حضور در مدارس علمیه را فرصتی مغتنم برای ترویج شعائر دینی عنوان کرد و گفت: طلاب جدیدالورود باید بدانند که در این مدرسه نه‌تنها به‌عنوان محصل، بلکه به‌عنوان معلمی که عملاً به دیگران درس حفظ ایمان، اخلاق، عفاف و تقوا می‌آموزد، حضور خواهند داشت. لذا باید در این مسیر عزت‌نفس را در گفتار و رفتار خود معیار اصلی قرار دهند.

,

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: مدرسه علمیه به علت اینکه جایگاه رشد، تعالی و شکوفایی علمی و معنوی برای طلبه بوده و همچنین کانون پرورش اعتقادات دینی و مذهبی مردم است، نسبت به سایر مراکز علمی و آموزشی از اهمیت برخوردار است.

,

وی با تأکید برداشتن روحیه تحصیل و تهذیب توسط حوزویان، خاطرنشان کرد: طلاب باید خودسازی معنوی داشته و از دل بستن به مظاهر و مطاع دنیا اجتناب کنند؛ چراکه تجمل‌گرایی یکی از آسیب‌های جدی برای طلاب و زخمی بر جان و روح روحانیت است که موجب بی‌اعتمادی مردم به عالمان دینی می‌شود.

,

امام‌جمعه ابرکوه بابیان اینکه طلاب زیر ذره‌بین جامعه قرار دارند، افزود: طلبه‌ها باید شایستگی‌های اخلاقی و عملی خود را بروز دهند تا از این طریق امید را در دل مردم زنده نگه‌دارند.

,

حسینی در ادامه ضمن اشاره به اینکه مدرسه علمیه کوثر هنوز نیازمندی‌هایی دارد تا کاملاً تجهیز و تکمیل شود، از مردم خواست تا کمک‌های خود را در این امر خداپسندانه صرف کنند.

,

انتهای پیام/م.ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه