اخبار داغ

در جلسه امروز شورای شهر تبریز مطرح شد؛

بازهم انتخاب شهردار در دستور کار قرار نگرفت/ تشکیل کمیته بررسی اساسنامه شرکت ها و سازمان های تابعه شهرداری تبریز

بازهم انتخاب شهردار در دستور کار قرار نگرفت/ تشکیل کمیته بررسی اساسنامه شرکت ها و سازمان های تابعه شهرداری تبریز
جلسه امروز شورای شهر تبریز با ۱۰ دقیقه تاخیر آغاز شد و دبیری تنها غائب جلسه امروز بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار ، جلسه امروز شورای شهر تبریز با ۱۰ دقیقه تاخیر آغاز شد و دبیری تنها غائب جلسه امروز است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار ،,


اکبرنژاد در ابتدای جلسه با تاکید بر حضور به موقع اعضا در جلسات شورا گفت: امیدواریم از جلسه آینده اعضای شورا طبق قانون دفتر حضور در جلسات را امضا کنند و جلسات نظم بیشتری پیدا کنند. بهتر است همچنین یادی کنیم از مرحوم استاد شهریار که در ۲۶ شهریورماه ۱۳۶۷ به رحمت ایزدی پیوست و روز شعر و ادب فارسی را گرامی می داریم.

,
,

وی افزود: همچنین ۳۱ شهریورماه، روز آغاز جنگ تحمیلی ۸ ساله بر علیه ملت ایران است که در آن، ابرقدرت ها با به راه انداختن جنگ علیه ایران، هزینه زیادی را به کشور وارد کردن و ضروری است از شهدای بزرگ انقلاب یادی کنیم و به روح پاک این شهیدان و سلامتی ایثارگران و رزمندگان آن زمان صلواتی نثار کنیم.

آجودان زاده، دبیر جلسه شورای شهر دستور جلسه امروز را، سخنرانی آقای شعردوست به مناسبت شهریار، تعیین کمیته بازنگری اساسنامه سازمان ها، تصمیم گیری نحوه انتخاب مشاوران شورا، تعیین سیاست گذاری بودجه ریزی شورا و اصلاح برخی مواد تعرفه عوارض محلی اعلام کرد.

به دلیل عدم حضور شعردوست، موضوع بازنگری اساسنامه سازمان ها مطرح گردید که در این باره، بهشتی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر در این باره ابراز داشت:  نظر فرمانداری این است که اعضای شورا نمی توانند عضو ناظر شورا باشند اما در کمیسیون برنامه و بودجه مصوب شد که تعداد اعضای شورای سازمان به ۵ نفر افزایش یابد و عضو شورا در آن سازمان عضو شورای سازمان باشد.فرمانداری بر کاهش اعضای شورای سازمان به ۳ نفر تاکید دارد و در کمیسیون نیز مصوب کردیم که تعداد اعضای هیئت مدیره شرکت ها نیز ۵ نفر باشند که عضو شورا به دلیل مغایرت قانونی نمی توانند عضو هیئت مدیره باشند.

,
,
,
,
,

 

,

قلیزاده نیز درباره بندهای اصلاحی شورای سازمان ها، اظهار داشت: در بندهای این مصوبه، شناسایی و پیرش کودکان خیابانی با همکاری بهزیستی و کمیته امداد که در قانون اصل و وظیفه بر عهده بهزیستی است.

فرج قلیزاده، با اشاره به ماده ۹ وظایف و اختیارات هیئت مدیره، گفت: در این مصوبه اختیاری برای هیئت مدیره ذکر شده است و تصمیم خود هیچ ارزشی ندارد و باید تصمیم نهایی به شورای سازمان انتقال داده شود که این جلسه نیز هر ۶ ماه یک بار تشکیل میشود و پیشنهاد بنده این است که کمیته ای جداگانه تشکیل یابد تا در مورد قوانینی مطروحه آقای بهشتی و اصل قانون تطابق داده شده و در نهایت به صحن شورا انتقال یابد

اندیش نیز هیئت مدیره ها را انتصابی و نه انتخابی دانست و گفت: انتصابات در هییت مدیره ها را مبهم دانست و بهتر است مصوبات مجلس شورای اسلامی در این باره لحاظ گردد.

پورخردمند، معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری با اشاره به اصلاح مصوبات جدید درباره سازمان ها، ۱۸ سازمان به ۱۲ سازمان تقلیل یافت و کلیات این لایحه در شورای چهارم تصویب شد و تاکید اعضای شورای چهارم بر عضویت اعضای شورا به عنوان عضو اصلی در شورای سازمان ها مطرح است، اما اتفاقی در این میان افتاده که سازمان ها به شکل قدیم پیشین نیست و اختیارات شهردار در انتصاب مدیران به شکل پیشین نیست.

تقی پور نیز با تاکید بر اینکه ناکارآمدی سازمان ها در دوره قبل با این اساسنامه ناکارآمدتر می شود، یادآور شد: بازنگری این اساسنامه ها یکی از الزامات حال حاضر در شهرداری است و باید توجه کنیم که افزایش تعداد اعضای هیئت مدیره ها اجتناب ناپذیر است و اینگونه که مثلا معاون فنی عمرانی شهرداری ریاست هیئت مدیره سازمان عمران را به عهده می گیرد که این مسئله سبب می شود این سازمان، به سازمانی اختصاصی تحت نظر معاونت عمرانی قرار گیرد.سازمان توسعه عون بن علی به دلیل اهمیت این سازمان به عنوان یک سازمان باقی بماند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

اشرف نیا خاطرنشان کرد که وزیر کشور قائم مقام شورای شهر است ولی شورای شهر قائم مقام وزیر کشور نیست و اگر شورای شهر نباشد وزیر کشور می تواند اقدام و مصوبه ای انجام دهد، این مسئله شورای سازمان ها مغایرت کلی با قانون دارد و به هیچ وجه قابلیت اجرا برای شهرداری تبریز را ندارد.

,

 

,

بهشتی این چارت را مصوب و قابل اجرا دانست و گفت که اگر اساسنانه سازمان ها و شرکت ها اینگونه نباشد چه باید کرد، گفت: تا زمان نهایی شدن اساسنانه ها و ارائه به وزارت کشور باید تدبیری در این رابطه اندیشید و شهرداری بر مبنای چارت سازمانی جدید اداره شود.تشکیل کمیته بازنگری اساسنانه سازمان ها و شرکت ها با حضور مسعودی ریحان، قلیزاده و تقی پور از شورای شهر با حضور مدیران شهرداری مصوب شد تا منتج نتیجه شدن این مصوبه، طبق اساسنامه پیشین اقدام شود.

,

 

,

در ادامه جلسه علی اصغر شعردوست قرار بود ۱۵_۲۰ دقیقه درباره جایگاه و شخصیت استاد محمدحسین شهریار صحبت کند که بخش عمده سخنان وی به اتفاقات فرهنگی در تبریز و اولویت های فرهنگی از نگاه خودش  بود.

,

 

,

 

,

در ادامه جلسه، نامه شهرداری تبریز به شورای شهر در رابطه با رای دیوان مبنی بر اینکه بعد از اخذ عوارض توسط شهرداری، جرائم ماده صد از شهروندان اخذ نشود، مطرح شد که شهرداری تاکید داشت علاوه بر عوارض، جرائم نیز از متخلفان ساختمانی اخذ شود که با رای اکثریت اعضا تصویب شد.

,



بابایی اقدم نیز با تشکر از قلیزاده درباره بررسی موشکافانه لوایح و موضعات، گفت: پیشنهاد می کنم لوایح ابتدا توسط دبیر جلسه قرائت شود و از سرپرست شهرداری خواهش می کنم حتما در جلسات شورای شهر حضور پیدا کنند.

,
,
,



امیدوارم به سرعت وضعیت روستاهای الحاقی مشخص شود و درباره انتخاب شهردار در دستور جلسه روز سه شنبه قرار گیرد چراکه عملا در حوزه عمرانی سال ۹۶ سوخته است، چراکه مثلا از ۱۰ میلیارد تومانی که امسال به محله چهل متری اختصاص یافته بود، یک میلیون هم پرداخت نشده است و یا در حوزه مترو، نسبت به سال های قبل کاملا در رکود قرار داریم.

,
,
,


بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران در شرکت خانه سازی آذربایجان دو ماه حقوق نگرفته اند و مدیرعامل این سازمان نیز گفته است که ۲۳ میلیارد از مناطق و سازمان ها طلب داریم و به این دلیل نمی توانیم حقوق کارگران را به موقع پرداخت کنیم. از مناطق و سازمان های شهرداری می خواهم که نسبت به پرداخت دیون خود اقدام کنیم.

,
,



درباره سیاست های کلی شورای شهر، خواهش می کنم سیاست شورای پنجم درباره هبه ها مشخص شود که رای می دهیم یا نه و همکاران شهرداری نیز مراجعه کنندگان را به شورای شهر احاله ندهند.

,
,
,



اکبرنژاد نیز در رابطه با انتخاب شهردار توضیح داد که به احترام آقای دکتر دبیری که در مسافرت هستند، جلسه امروز شورای شهر به انتخاب شهردار اختصاص نیافت.

,
,
,



اندیش نیز در تذکری اعلام داشت که ۶_۷ نفر در جلسه سوم شورای شهر وضعیت دهیاران را تعیین و تکلیف نمایند ولی متاسفانه تاکنون این لایحه ارائه نشده است.

,
,
,



همچنین شب فرهنگی تبریز که هفته گذشته در برج میلاد برگزار شد، متاسفانه هیچ کدام از اعضای شورای شهر اطلاعی از این برنامه ندارند و نشان دهنده بی برنامگی در این حوزه است و خواهش میکنم کمیسیون فرهنگی در این رابطه گزارشی درخواست کنند.

,
,
,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه