اخبار داغ

همه چی تقصیر دولت قبله حتی اگر خلافش ثابت بشه!

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی: دولت قبل به بازنشستگان توجهی نکرد اما ما توجه کردیم/ پلاکاردها اعتراضی در رد ادعای شبستری خیابانی

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی: دولت قبل به بازنشستگان توجهی نکرد اما ما توجه کردیم/ پلاکاردها اعتراضی در رد ادعای شبستری خیابانی
شبستری خیابانی از بهبود وضعیت زندگی بازنشستگان پس از استقرار دولت یازدهم در مقایسه با دولت های پیشین و همچنین افزایش حقوق آنان خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه دولت های پیش از دولت یازدهم، با فروش نفت به بیش از ۱۳۰ دلار، کار خاصی انجام نداده و به بازنشستگان نیز بی توجهی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تبریز بیدار ، سعید شبستری خیابانی در دوازدهمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تبریز با اشاره به شان نزول آیه "هل اتی علی الانسان..." در خانواده، شاکله و اساس یک جامعه را تشکیل می دهد و پیشرفت و توسعه جامعه، مدیون افرادی است که در خانواده های سالم و در دامان شما بازنشستگان پرورش یافته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تبریز بیدار ،,


وی با اشاره به فداکاری های اقشار مختلف مردم و جوانان در ایام جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس اظهار کرد: امروز نیز جوانان ایران اسلامی به دلیل پرورش یافتن در دامان پاک و مقدس شما بزرگواران، صدها کیلومتر دورتر از خاک کشور با دشمنان اسلام و انقلاب مبارزه می کنند و به همین دلیل، نظام مقدس جمهوری اسلامی پرصلابت تر و با اقتدار به سمت تحقق آرمان های خود پیش می رود.

وی بخش مهمی از امنیت، آسایش و آرامش ایران اسلامی را مرهون فداکاری های جوانان کشور در قالب مدافعین حرم دانست و ابراز کرد: دورتادور ایران اسلامی، جنگ و درگیری است و خوشبختانه در سایه تلاش تمامی دست اندرکاران حوزه امنیت، جمهوری اسلامی به جزیره امنی در منطقه تبدیل شده است. فرزندان بسیاری از بازنشستگان؛ امروز در حالی از اسلام و انقلاب دفاع می کنند که یک زمانی نیز پدر و مادر و خواهر و برادر آنان در مقابل تجاوز دشمن بعثی، قد علم کرده بودند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به پیشرفت های مختلف کشور در حوزه علمی، فرهنگی، انرژی هسته ای، صنایع هوا و فضا و صنایع موشکی عنوان کرد: همه با هم باید با هر تفکر و نگرشی دست به دست هم داده و برای پیشرفت روزافزون کشور بکوشیم.

شبستری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه از هم پاشیدن کانون خانواده، مهم ترین هدف دشمنان اسلام و انقلاب است گفت: دشمنان با استفاده از تبلیغات گسترده در فضای مجازی و ساخت سریال های ۳۰۰ تا ۵۰۰ قسمتی با محوریت ظاهری خانواده، ترویج ارتباطات نامشروع را دنبال می کنند که با توجه به این موضوع، باید بیش از پیش تلاش کرده و در حوزه فرهنگی، برنامه های کاربردی تری را بر اساس نیازهای جوانان، تدوین کنیم.

وی از بازنشستگان به عنوان ذخایر نظام اسلامی نام برد و افزود: اگر بازنشستگان عزیز به عنوان انسان های دنیا دیده و با تجربه بیش از پیش برای تثبیت و تقویت بنیان خانواده ها تلاش کنند شاهد کاهش بیش از پیش مشکلاتی همچون اعتیاد، خودکشی و سایر معضلات اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

وی بر لزوم انتقال تجارب بازنشستگان به دلیل کاهش فاصله نسل ها تاکید کرد و ادامه داد: بر اساس جدیدترین مطالعات، فاصله نسل های به دو سال کاهش پیدا کرده در حالی که این فاصله در سال های گذشته حدود ۵ سال و در چندین دهه گذشته؛ ۵۰ سال بوده است که این تغیرات، نتیجه گسترش روزافزون دنیای علم و فناوری است.

شبستری با بیان اینکه باید حرمت بازنشسته در جامعه حفظ شود گفت: باید از ظرفیت های اقشار مختلف بازنشستگان دولتی، تامین اجتماعی، مشاغل آزاد و ... بیش از پیش در جامعه استفاده شود.

وی از بهبود وضعیت زندگی بازنشستگان پس از استقرار دولت یازدهم در مقایسه با دولت های پیشین و همچنین افزایش حقوق آنان خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه دولت های پیش از دولت یازدهم، با فروش نفت به بیش از ۱۳۰ دلار، کار خاصی انجام نداده و به بازنشستگان نیز بی توجهی کرد.

شبستری همچنین با اشاره به محدودیت منابع دولت گفت: علی رغم این مشکلات، رفع مشکلات بازنشستگان و تلاش برای افزایش رفاه آنان، یکی از مهم ترین اولویت های دولت دوازدهم است.

وی با بیان اینکه رفع مشکل بازنشستگان با تلاش و همکاری سه قوه، میسرتر می شود گفت: انتظار داریم نمایندگان محترم نیز در مجلس شورای اسلامی با تدوین و تصویب طرح های حمایتی، مشکلات بازنشستگان را روز به روز کاهش دهند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

گفتنی است در خلال سخنان شبستری خیابانی تعدادی از حضار از میان بازنشستگان با در دست گرفتن پلاکاردهایی نسبت به وضع نامناسب معیشتی بازنشستگان در سالهای اخیر اعتراض کردند. این اعتراض ها در حالی بود که سرپرست استاندار به جای پاسخگویی به دلیل آنچه که وی مشغله های جلسه ای از آن خبر داده بود تالار معلم و حضار معترض در این جلسه را ترک کرد.

,

 

,

Image title

, Image title,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه