اخبار داغ

سال گذشته در قزوین رقم خورد؛

اشتغال473 نفر مددجوی کمیته امداد از طریق کاریابی

اشتغال473 نفر مددجوی کمیته امداد از طریق کاریابی
سال گذشته بیش از 473 نفر مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین از طریق کاریابی دارای شغل و درآمد شدند که بخش قابل توجهی از آن با همکاری موسسات کاریابی و مشاوره شغلی انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ احمد اکبری، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در این نشست راهبردهای توانمند سازی مددجویان از طریق برنامه‌های کاریابی و تعامل با کارفرمایان را محوری اساسی در خدمات کمیته امداد دانست و بیان کرد: ارتباط مستقیم با کارفرما، اجرای طرح های خودکفایی اعضای خانوار مددجو،خوداظهاری مددجو، شرکت‌های خدماتی و طرح های کارآفرینی از انواع اقدامات و فعالیت های اشتغال در طرح های کاریابی است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی ادامه داد: اجرای طرح‌های خود اشتغالی و ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای خانواده‌های نیازمند با برنامه های موثر و کارآمد، در رأس اهداف و سیاست های کمیته امداد قرار دارد از این رو با توجه به شرایط مددجویان مورد حمایت کمیته امداد، زمینه های اشتغال این افراد در شرکت ها، بنگاه های خصوصی و دولتی فراهم می شود. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین افزود: کمیته امداد در اجرای توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان، نیاز کارفرمایان به نیروی کار را احصا و با ارائه آموزش های لازم در مراکز فنی و حرفه ای به مددجویان، اشتغال آموزش دیدگان را از طریق معرفی مستقیم به کارفرمایان و موسسات کاریابی و شرکت های خدماتی پیگیری می کند. 

وی با اشاره به ارائه بسته‌های تشویقی کاریابی برای مددجویان اعلام کرد: بسته‌های تشویقی شامل پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و حق الزحمه کاریابی است که علاوه بر آموزش‌های مهارتی به متقاضیان ارائه می شود. 

اکبری خاطرنشان کرد: کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه در کارفرمایان بنگاه‌های تولیدی و خدماتی جهت اشتغال کارجویان مورد حمایت، حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویانی که نزد کارفرمایان مشغول به کار شوند را طی دوسال پرداخت می‌کند که در سال اول ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد (تا سقف حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی اشتغال در سال اجرا) به کارفرمایان پرداخت می‌شود. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده درزمینه اشتغالزایی توضیح داد: سال گذشته بیش از 473 نفرمددجوی تحت حمایت این نهاد از طریق کاریابی دارای شغل و درآمد شدند که بخش قابل توجهی از آن با همکاری موسسات کاریابی و مشاوره شغلی انجام شد که برای سال جاری برنامه ایجاد اشتغال از طریق کاریابی به میزان 703 نفر برنامه ریزی شده است. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: توجه به مشاغل خانگی و زودبازده یکی از برنامه‌های محوری در اشتغال زایی برای مددجویان است چراکه به سرمایه اندکی به نسبت سایر برنامه‌های اشتغال زایی نیازمند است.

وی یادآورشد: سال گذشته در زمینه مشاغل خانگی مبلغ یک میلیارد 140 میلیون تومان به 447 نفر تسهیلات اعطا شده است که یک میلیارد و 100 میلیون تومان از محل منابع امداد و 300 میلیون تومان از محل منابع بانکی بوده است. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه