اخبار داغ

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌‌شرقی:

در تبریز ۲۰۱۸ کنگره‌ی شهدای استان را برگزار می‌‌کنیم/ برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در پارک شمیم پایداری

در تبریز ۲۰۱۸ کنگره‌ی شهدای استان را برگزار می‌‌کنیم/ برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در پارک شمیم پایداری
سردار جعفری با اشاره به وجود 10 هزار شهید در خطه آذربایجان‌‌شرقی از برپایی کنگره شهدای استان در تبریز ۲۰۱۸ خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، سردار عزت‌‌الله جعفری در نشست خبری فرماندهان نظامی و انتظامی استان در خصوص تشریح برنامه‌‌های مختلف و متنوع هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دفاع مقدس نباید هرگز فراموش شود  زیرا برگ زرین سرزمین ایران است و ضمن شکستن ابهت دشمنان ارزش و معنویت برای این کشور خلق کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس با مدیریت مردم پیش رفت و مردمی‌ترین جنگ تاریخ بشریت محسوب می‌شود، نقش دانش‌آموزان، دانشجویان، بازاریان و آحاد ملت ایران به خوبی در تمام ارکان این دفاع نمود دارد.

,

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌‌شرقی، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی اولین و آخرین کشور دنیاست که حرف از اسلام ناب زد و بر اساس گفتمان امام حسین(ع) به منصه‌ی ظهور رسیده و چون دفاع مردم از این اسلام بوده است، لذا هشت سال جنگ ایران و عراق را با عنوان دفاع مقدس می‌نامیم.

,

سردار جعفری با بیان اینکه فرهنگ مقاومت، ثروت ملی محسوب می‌شود، تصریح کرد: رهبر انقلاب اخیرا به این نکته اشاره داشتند که صدام ضعف را در کشور احساس کرد که به خود جرأت حمله داد لذا باید این درس را از تاریخ بگیریم که نگذاریم دشمن احساس ضعف را در ما ببیند و با اتحاد و یکپارچگی باید راه نفوذ را بست.

,

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس باعث ایجاد فرهنگ معنویت در مناطق عملیاتی و بین رزمندگان گردید، اذعان داشت: دفاع مقدس ثابت کرد که جوانان بهترین مدیریت را می‌توانند انجام دهند، آمار شهدا نشان می‌دهد که همین طیف نیز بیشترین تعداد شهدا را شکل می‌دهند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه دفاع مقدس از روی عقل و منطق و تکرار صحنه‌های عاشورا بود، ابراز کرد: شعار اصلی هفته‌ی دفاع مقدس "من انقلابی‌ام" هست که باید مسئولین با حرکتی انقلابی تیم کاری خود را جوان نمایند، زیرا تاریخ نشان داده که اگر به جوانان اعتماد کرد می‌توان نتایج مطلوبی گرفت.

,

وی در خصوص برنامه‌های اصلی دفاع مقدس تصریح کرد: شعار هفته دفاع مقدس حاوی پیام‌های زیادی می‌باشد به طور مثال اگر در حوزه اقتصادی بررسی شود، می‌توان به تحقق اقتصاد مقاومتی و در حوزه‌ی سیاسی و عدم اعتماد به شیطان بزرگ رسید.

,

سردار جعفری با اشاره به فرارسیدن 31 شهریور، تاکید کرد: روز جمعه آغاز هفته دفاع مقدس رژه‌ی نیروهای مسلح و نشان دادن توان رزمی و نظامی در سطح کشور و استان خواهد بود و روز شنبه مراسمی در پادگان‌ها برای تجلیل از سربازان نخبه برگزار خواهد شد.

,

جعفری ادمه داد: در بحث پشتیبانی، استان ما نقش برجسته‌ای داشت تا جایی که در کارگاهی در دانشگاه تبریز موشک تولید می‌کردند که توسط منافقین کوردل، گرا به دشمن داده شد و منجر به شهادت جمعی از دانشجویان در دانشگاه تبریز شد.

,

وی در تشریح برنامه‌‌های هفته دفاع مقدس گفت: رونمایی از مستند آرتین بابا زندگی شهید مدافع حرم نومی گلزار در ساعت ۵ تالار معلم، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در محل شمیم پایداری، برگزاری اولین یادواره ۲۸۹ شهیده زن استان روز ۴ مهرماه از ساعت 09:30 صبح در مرکز فرهنگی دفاع مقدس، گردهمایی سنگرسازان بی‌سنگر، در مرکز فرهنگی دفاع مقدس، سخنرانی فرماندهان در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان، بازدید و سرکشی به خانواده شهدا و سرکشی به انها در طول هفته دفال مقدس، عطر افشایی گلزار شهدای استان و شهدای گمنام از جمله برنامه‌‌های این هفته است.

,

سردار جعفری با اشاره به آمار شهدای استان، عنوان کرد: در استان ما ۱۰ هزار شهید وجود دارد که با همکاری سپاه در تلاشیم در تبریز ۲۰۱۸ کنگره‌ی شهدای استان و شهدای مدافع حرم را برگزار نماییم.

,

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان درخصوص جذب اعتبارات، خاطرنشان کرد: جذب اعتبارات ما از طریق شهرداری بوده است، و بودجه تهران یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون بود که برای حرم شهدای گمنام پارک موزه شهدا هزینه کردیم که در مجموع مرکز فرهنگی با ۲۵ میلیارد تمام شده است و ۸ میلیارد هم در بحث محتوا هزینه خواهد شد. 

,

وی افزود: متراز موزه ۵ هزار و ۶۰۰ متر است کل مساحت باغ موزه ۶۸ هکتار است که توسط ماده ۵ استان برای مرکز فرهنگی دفاع مقدس تعلق گرفته است.

,

سردار جعفری همچنین از آماده سازی و تکمیل سایت ماوا که تاریخ شفاهی جنگ است خبر داد.

,

این مقام مسئول با اشاره به جشن رونمایی ۹۰ الی ۱۰۰ کتاب تا پایان سال ۹۶، اذعان داشت: با همکاری حوزه هنری از سال ۹۴، 30  عنوان کتاب در هر سال تولید داریم و هر کتابی که تولید می‌شود به عنوان دفاع نقدس با همکاری این مرکز انجام شده است.

,

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان، درخصوص تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس، اظهارکرد: این تدریس با ۸۰ رزمنده انجام می‌شود و در دانشگاه تدریس می‌کنند و تا کنون ۸ هزار نفر این دروس را پاس کرده‌اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه