اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

اموری که برای عموم مردم مباح است برای مبلغین دین جایز نیست

اموری که برای عموم مردم مباح است برای مبلغین دین جایز نیست
نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: رفتار و گفتار افراد طلبه زیر ذره بین دشمن قرار دارد. بسیاری از موارد برای عموم مردم مباح و حلال است اما برای افراد طلبه جایز نیست
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبنم همدان، در آستانه ماه محرم  همایش طلایه داران تبلیغ استان همدان با حضور  ایت الله محمدی و ایت الله موسوی اصفهانی وحجت الاسلام و المسلمین تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در کشور و جمعی از  مبلغین  در سالن همایش های سازمان تبلیغات شهرستان همدان برگزار شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبنم همدان,

 

,

افراد طلبه زیر ذره بین دشمن

,

حجت الاسلام و المسلمین محمدی  محمدی نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت :رفتار و گفتار افراد طلبه زیر ذره بین دشمن قرار دارد. بسیاری از موارد برای عموم مردم مباح و حلال است اما برای افراد طلبه جایز نیست. هر جا برای تبلیغ دین مراجعه می کنیم باید مراقب جزئی ترین نکات رفتاری و اخلاقی باشیم و همواره به یاد داشته باشیم در راه تبلیغ دین مسائل مالی اهمیت چندانی ندارد .

,

 

,

  موسوی اصفهانی مدیر حوزه های علمیه برادران در استان همدان تصریح داشت :مبادا مبلغ دیگران باشیم و از نفس خود غافل شویم در ماه محرم و صفر بخشی را به کنکاش در شخصیت خود اختصاص دهیم. ما مسئول دین مردم هستیم حتی اگر یک جوان شیعه به وهابیت گرایش پیدا کند باید احساس خطر نمائیم .

,

 

,

مدیر حوزه های علمیه برادران در استان همدان : فضای مجازی یکی از معضلات جامعه است

,

موسوی اصفهانی تاکید داشت :متاسفانه احساس مسئولیت نداریم و به جای آنکه خود را بدهکار دین بدانیم ، خود را طلبکار از دین می دانیم روحانی باید مطالعه کافی داشته باشد بخشی از مشکلات جامعه به تکرار مکررات روحانیون در منبرها  باز می گردد و بخشی از فساد اخلاقی جامعه به  فضای مجازی ,بی بند و باری خانواده باز می گردد کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیه منتظر اقدام دیگران نباشیم .تجربه ثابت کرده است زمانی که  روحانیون  ثابت قدم در راه دین پا نهاده اند اثر وضعی بر زندگی افراد جامعه ایجاد کرده اند .

,

موسوی اصفهانی خاطر نشان کرد :ائمه جماعات باید اهتمام کامل نسبت به  مسائلی که مقام معظم رهبری (ظله تعالی) در سخنرانی های  خود می فرمایند داشته باشند . اگر می خواهیم انقلاب ان گونه که رهبر معظم ایت الله خامنه ای (حفظه الله ) می خواهند پیشرفت داشته باشد باید موضع گیری های رهبری را در همان زمان پیگیری نمایند و همواره مبلغین از بازگویی مسائل انقلاب غافل نباشند .

,

 

,

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در کشور:عاشورا قران مجسم است

,

حجت الاسلام و المسلمین علی تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در کشور اظهار داشت :عاشورا قران مجسم است اگر عاشورا را بهتر بشناسیم در حقیقت معارف قرآن را شناخته ایم اگر به مفاهیم و مطالب قرانی واقف باشیم عاشورا را بهتر درک خواهیم کرد .همه ارزشها را به وضح در عاشورا می بینیم هر نوع از  رفتار امام حسین (ع)آیاتی از کلام الله مجید را تفسیر می کند.

,

وی افزود: متعجب نشوید ;اگر بگویم مقام تبلیغ و شناساندن  اسلام از مرجعیت تبلیغ کمتر نیست . مرجعیت در سلسله مراتب روحانیت به مثابه  قله است مرجعیت جایگاه بیان احکام الله است, یکی از اهداف روحانیت حفظ ایمان است مردم دین خود را از روحانیت می گیرند روحانی راهنمای مردم است .

,

 

,

ویژگی های مبلغ دین

,

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در خصوص ویژگی های مبلغ گفت :مبلغ باید ایمان و اعتقاد به اصل پیام داشته باشد ,در مسیر هدف اعتقاد را با عمل و مستحکم نشان دهیم .به مردم باید روحیه داد دشمن تلاش دارد روحیه مردم را در هم بشکند بصیرت و بینش و درایت و هوشمندی  زمان  موجب می شود پیام رسان(مبلغ ) فضای القای کلام را بداند ,مبلغ باید ارتباط فکری و ذهنی با مخاطب بر قرار کند .افراد  را با کلام وزن می کنند کلام ارزشمند تحویل مخاطب دهید .

,

 انتهای پیام / 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه