اخبار داغ

با توزیع ۳۰ راس نربز نژاد آلپاین بین دامداران؛

اصلاح نژاد دام سبک در شهرستان میبد آغاز شد+ تصاویر

اصلاح نژاد دام سبک در شهرستان میبد آغاز شد+ تصاویر
با توزیع ۳۰ راس نربز نژاد آلپاین توسط جهاد کشاورزی بین دامداران اصلاح نژاد دام سبک در شهرستان میبد آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صدرپورکوثری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد در مصاحبه با  میبد خبر، از وارد کردن 30 راس نربز آلپاین و توزیع آن بین دامداران شهرستان میبد خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میبد خبر,

وی درباره هدف این برنامه بیان داشت: جهاد کشاورزی میبد با هدف اصلاح نژاد دام های سبک شهرستان اقدام به واردات 30راس نربز از نژاد آلپاین کرده است.

,

پورکوثری با بیان اینکه قیمت هریک راس بزآلپاین 2 میلیون تومان است افزود: این دام ها به صورت یارانه ایی و هرکدام به قیمت یک میلیون تومان به متقاضیان واجدالشرایط تحویل داده می شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی میبد افزود: در ادامه اصلاح نژاد دام سبک شهرستان نژادهای گوسفندی گوشتی و شیری برتر دنیا را انتخاب و بعد از اینکه با شرایط شهرستان سازگاری پیدا کردند در شهرستان تکثیرمی کنیم که گوسفند رومانف از نژادهای انتخابی در این زمینه می باشد.

,

علی اصغر دهقانپور معاون جهاد کشاورزی میبد نیز با اشاره به ویژگی های بز آلپاین گفت: میانگین تولید شیر در این نژاد بین 800 تا هزار و 200 کیلوگرم با 3 و نیم درصد چربی است و 3 وهفت دهم درصد پروئین است.

,

وی افزود: از خصوصیات بارز این نژاد توانایی بالای تولید شیر، سازگاری با آب و هوای منطقه، خوش بنیه بودن و کوچ رو بودن آن است.

,

دهقانپور هدف از واردکردن این را نژاد آمیخته گری و هیبرت سازی نژاد با بزهای منطقه و توسعه واحدهای صنعتی دامداری به منظور افزایش تولید شیر و حفظ ذخائر زنتیکی منطقه اعلام کرد.

,

انتهای پیام/اد

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه