اخبار داغ

روزگار سخت اجاره‌ نشین‌ ها در گرانی بازار مسکن/ شرکتها، پشت پرده افزایش اجاره بها در اصلاندوز!

روزگار سخت اجاره‌ نشین‌ ها در گرانی بازار مسکن/ شرکتها، پشت پرده افزایش اجاره بها در اصلاندوز!
این روزها بازار اجاره مسکن در اصلاندوز، بدون نظارت مسئولان روزهای گرانی خود را سپری می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ارس تبار،اجاره نشین ها این روزها با مشکلات عدیده ای مواجه اند که قیمت گذاری سلیقه ای و بالا رفتن مبلغ اجاره بها تنها گوشه ای از آنهاست به همین دلیل بر اساس بررسی میدانی،بسیاری از خانوارها که سالها خانه ای 70 متری اجاره کرده بودند امسال تنها قادر به اجاره یک خانه 50 متری در همان محل سکونت خود هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارس تبار,

عدم نظارت صحیح بر قیمت گذاری نرخ اجاره بها یکی از دلایل اصلی این رخ داد است.کاهش قدرت خرید مردم و هجوم آنها برای اجاره منزل نیز دلیل دیگر رخ دادن این ماجراست.

,

بازار اجاره مسکن در اصلاندوز روزهای گرانی خود را سپری می کند که بدون نظارت مسئولان به کار خود ادامه داده و مستاجران به ویژه خانواده ‌های ضعیف و کم درآمد و حتی جوانان تازه ازدواج‌ کرده را کلافه کرده است.

,

, ,

امسال بیشتر مالکان در پی افزایش اجاره ‌بها هستند و نسبت به گرفتن پول رهن چندان تمایلی نشان نمی ‌دهند البته این امر کاملا طبیعی است که مالکان به فکر درآمد بیشتری باشند زیرا برخی از آنها از همین راه زندگی خود را می ‌گذرانند اما در این میان مستاجران هم فشار بیشتری بابت تأمین هزینه ‌های زندگی متحمل می‌ شوند.

,

برای برخی از افراد که با توجه به حقوق تعیین شده وزارت کار برای کارگران، پرداخت اجاره ‌بهای 400 یا 500 هزارتومانی برای اینگونه افراد جامعه واقعا سخت است.

,

اجاره ساختمان مسکونی در برخی از مناطق اصلاندوز بدلیل هجوم مهندسان و کارکنان شرکتهای منطقه به مستاجری بالاتر رفته و این وضعیت باعث گلایه برخی از شهروندان و فشاری مضاعف بر افراد کم درآمد منطقه شده است.

,

یکی از معلمان مشگین شهری که دومین سال تدریسش در شهر اصلاندوز است به خبرنگار ارس تبار می گوید:حدود 20 روز است که دنبال خانه ای برای سکونت در طول سال تحصیلی هستیم .در این مدت با موارد مختلفی با متراژ متفاوت برای اجاره روبرو شدیم.مثلا 10 میلیون رهن 500 اجاره یا 8 میلیون رهن 400 اجاره یا 5 میلیون رهن 500 اجاره یا 1 میلیون رهن 700 اجاره یا 5 میلیون رهن 600 اجاره این ها نمونه ای از حرف های عجیب و غریبی هست که از مشاورین املاک مطمنا شما هم شنیدید .

, ارس تبار,

وی افزود:سوال بنده این است مسئولی،سازمانی، نهادی شخص حقوقی وجود ندارد که بر اجاره بها نظارت داشته باشد . کجای این کره خاکی دیده شده تو شهری با شرایط اصلاندوز برا یک خانه 45 متری 400 هزارتومن اجاره بدهند؟
این معلم در ادامه گفت:از آنجا که اکثریت معلمین آموزش و پرورس اصلاندوز از شهرهای همجوار مثل مشگین و پارس اباد تشکیل شده است . با توجه به مسافت طولانی که در طول روز باید 2 بار طی شود ، اگر خدای ناکرده اتفاقی همچون اتفاقی که برای 4 معلم شهرستان انگوت رخ داد و در بین راه برای معلمین ما نیز رخ دهد پاسخ خانواده آنها را چه کسی خواهد داد؟!

,
,

, ,

اما در این راستا مشاوران املاک نیز باید مراقب باشند که با بازار گرمی های خود موجب افزایش اجاره بها نشوند؛ بلکه در صورت توان سعی در کاهش نرخ رهن و اجاره کنند و مالکان هم شایسته است که رعایت عدل و انصاف را در معاملات خود کرده و آخرت خود را با متاع قلیل دنیا معاوضه نکنند.

,

دولت نیز می تواند برای اقشار ضعیف جامعه به دنبال تولید مسکن استیجاری باشد و در صورتی که کمبودی در بازار مسکن برای اسکان مردم وجود نداشته باشد، شاهد نوسان شدید قیمت‌ ها هم نخواهیم بود.

,

امیدواریم مسئولان مربوط نظارت کافی نسبت به گرانی اجاره بها ساختمان های مسکونی بخصوص در این نقطه صفر مرزی کشور داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه