اخبار داغ

سرپرست مرکز اورژانس اجتماعی بافق مطرح کرد

پایبندی به‌نظام خانواده؛ بهترین راه پیشگیری از طلاق/ اعتیاد مهم‌ترین عامل طلاق در بافق

پایبندی به‌نظام خانواده؛ بهترین راه پیشگیری از طلاق/ اعتیاد مهم‌ترین عامل طلاق در بافق
سرپرست مرکز اورژانس اجتماعی بافق گفت: پایبندی نظام به خانواده و آموزش مهارت‌های زندگی یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از طلاق است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سرپرست مرکز اورژانس اجتماعی بافق در گفتگو با خبرنگار بافق خبر گفت: اورژانس اجتماعی بافق در تیرماه 1391 فعالیت خود را در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از افراد در معرض آسیب ازجمله همسر آزاری، کودک‌آزاری، اقدام به خودکشی، اختلافات حاد خانوادگی آغاز کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بافق خبر ,

ریحانه کارگران در خصوص آمار طلاق در بافق خاطرنشان کرد: عوامل زیادی منجر به بروز اختلافات و طلاق در بین زوجین می‌شود که سال گذشته 27 درصد اعتیاد، 12 درصد طلاق عاطفی، 11 درصد مشکلات رفتاری، 9 درصد دخالت اطرافیان و 8 درصد نداشتن مهارت‌های زندگی ازجمله این عوامل بوده و بیشترین درخواست طلاق بین سنین 18 تا 30 سال است.

,

وی در رابطه با نقش مشاور در سازش زوجین اظهار داشت: مشاور می‌تواند نقش مؤثری در سازش زوجین ایفا کند. در سال گذشته حدود 46 درصد از پرونده‌های طلاق که از دادگاه به این مرکز ارجاع داده شد به صلح و سازش ختم شدند.

,

کارگران سست شدن روابط خانوادگی و گذران اوقات فراغت در فضای مجازی را از مشکلات اصلی جوانان امروزی بیان و تأکید کرد: کم‌رنگ شدن اعتقادات، ارزش‌ها و سست شدن روابط خانوادگی ازجمله عوامل اصلی مشکلات پیش‌آمده برای نوجوانان و جوانان است.

,

وی در خصوص نقش خانواده، دوستان و آشنایان در امر ازدواج و طلاق تصریح کرد: خانواده و دوستان در امر ازدواج و طلاق شخص نقش به سزایی دارند گاهی این تأثیر؛ مثبت و سازنده و گاهی حمایت‌های بیش‌ازحد و نابجای خانواده، راهنمایی‌های نسنجیده برخی اطرافیان منجر به بروز اختلافات بین زوجین و در برخی موارد منجر به جدایی شده است.

,

کارگران در رابطه با راه‌های پیشگیری از طلاق بیان داشت: یکی از عواملی که موجب پیشگیری از بروز اختلافات زناشویی و طلاق می‌شود این است که در امر ازدواج جوانان حساسیت بیشتری نشان داده شود و این مسئله باید در شهرستان بافق فرهنگ‌سازی شود که مشاوره پیش از ازدواج و داشتن حداقل چند ماه دوره نامزدی ازجمله مواردی هستند که قبل از ازدواج ضرورت دارد.

,

این مشاور خانواده در پایان افزود: پایبندی به نظام خانواده و آموزش مهارت‌های زندگی خصوصاً مهارت حل مسئله و کنترل خشم و خودآگاهی از همان دوران کودکی یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از طلاق است.

,

ضمناً همشهریان می‌توانند از طریق سامانه 123 موارد مشکوک و اورژانسی را به اطلاع این مرکز برسانند.

,

انتهای پیام/ع.ع

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه