اخبار داغ

گزارش رونمایی مستند آرتین بابا در تبریز:

شهید نومی از دانشگاه مالزی تا قربانگاه بیجی / تلاقی خط فکری دفاع مقدس و دفاع علمی با جبهه مقاومت اسلامی

شهید نومی از دانشگاه مالزی تا قربانگاه بیجی / تلاقی خط فکری دفاع مقدس و دفاع علمی با جبهه مقاومت اسلامی
آیین رونمایی از مستند "آرتین بابا" که به زندگی شهید مدافع حرم وحید نومی گلزار پرداخت شده است؛ شامگاه یکشنبه با حضور خانواده شهدا و عاشقان ایثار و شهادت در تالار معلم تبریز برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ائل،آیین رونمایی از مستند "آرتین بابا" که به زندگی شهید مدافع حرم وحید نومی گلزار پرداخت شده است؛ شامگاه یکشنبه در تالار معلم تبریز برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ائل,

در این مراسم معنوی که با ترنم یاد ونام شهدا همراه بود؛ خیل عظیم عاشقان ایثار و شهادت و خانواده شهدا اعم از شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم حضور داشتند که تلاقی خط فکری دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی بود.

,

Image title

, Image title,

 

,

پدر دانشمند هسته ای و فدایی راه علم، شهید مصطفی احمدی روشن و سردار سعید قاسمی، از رزمندگان دوران دفاع مقدس و فعال فرهنگی و آیت الله آل هاشم، امام جمعه تبریز از میهمانان ویژه این مراسم بودند.

,

مستند "آرتبن بابا"  کاری از گروه هنری خاکریز انقلاب و به کارگردانی فرهاد کنعان پور ساخته شده است که در آن به زوایای زندگی شخصی و چگونگی اعزام و شهادت شهید نومی از زبان خانواده، دوستان و همرزمانش پرداخت شده است.

,

ویژگی جال توجه شهید نومی که در این فیلم نیز برجسته شده بود؛ تحصیلات بالای این شهید و حضور در دانشگاه UM مالزی و سطح رفاهی نسبتا خوب این فدایی ولایت بود که بدون داشتن ذره ای تعلق خاطر به آنها، حتی از فرزند خردسال خود آرتین که مستند به اسم او نامگذاری شده؛ دل کند و با مشقت زیاد خود را به جبهه های نبرد در سامرا و بیجی رساند.

,

در این مستند بر پافشاری های این شهید به مسئولین جهت جلب رضایت برای حضور در جبهه جهاد از زبان عمو و همرزم شهید بیان شده است؛ شهید نومی به دلیل اینکه نظامی نبوده و بلکه کارمند شرکت نفت بود؛ برای حضور در جبهه دفاع از حرمین شریفین با مخالفت های زیادی روبرو شده بود اما اگر دعوت کننده اهل بیت(ع) باشد؛ حتی می توان قید کار و زندگی را زد و در ظهر عاشورا به صف یاران امام حسین(ع) پیوست.

,

تبیین راه و مرام شهدای مدافع حرم و تاکید بر تاسی آنها از شهدای دفاع مقدس از جمله محورهای مهم سخنرانان این مراسم یعنی سردار جعفری، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی و سردار قاسمی بود.

,

Image title

, Image title,

اجرای سرودهای حماسی از سوی خوانندگان ارزشی و مداحی های رجزگونه در وصف حالات مدافعان حرم، از دیگر بخش های این محفل شهدایی بود.

,

در پایان از دست اندرکاران این مستند توسط نمیانده ولی فقیه در آذربایجان شرقی وخانواده شهید نومی تجلیل شد.

,

گفتنی است شهید مدافع حرم وحید نومی گلزار در ظهر عاشورا در سال ۹۴ در بیجی عراق حومه شهر سامرا به شهادت رسیده بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه