اخبار داغ

جولان کالاهای خارجی در بازار زابل؛

تیشه لوازم تحریر خارجی بر ریشه نوشت افزار ایرانی/ سلطه چشم بادامی ها بر بازار کشور

تیشه لوازم تحریر خارجی بر ریشه نوشت افزار ایرانی/ سلطه چشم بادامی ها بر بازار کشور
بازار لوازم تحریر ایرانی در آستانه ماه مهر به شدت رونق گرفته و نبض بازار را در دست می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری اوشیدا؛ حضور والدین به همراه فرزندان دانش آموز خود جهت تهیه نوشت افزار و ملزومات مدرسه و شور و هیجان دانش آموزان یادآور خاطرات شیرین گذشته های دور می شود.

انواع لوازم تحریر در طرح ها، رنگ های جذاب و متنوع زیبایی های خاصی را به بازار داده و بیشتر کسانی که به بازار آمده اند را می توان در فروشگاه های عرضه لوازم تحریر مشاهده کرد.

در این بین بازار دست فروشان هم رونق خوبی گرفته و در هر گوشه ای می توان دست فروشی را که اقدام به عرضه نوشت افزار و لوازم تحریر با قیمت پایین تر از مغازه کرده، دید.

طبق معمول لوازم تحریر خارجی و چینی بیش از همه در بازار خودنمایی می کند و خریدار بیشتری را هم از آن خود کرده است.

تقاضای مردم برای کالای چینی زیاد است

یکی از فروشندگان لوازم تحریر گفت: بازار لوازم تحریر هم همانند سال های گذشته از رونق خوبی برخوردار است و هر روز که به بازگشایی مدارس نزدیکتر می شویم تعداد خریداران نیز افزایش بیشتری پیدا می کند.

سرحدی به خبرنگار اوشیدا گفت: علیرغم وجود انواع لوازم تحریر و ملزومات مدرسه ایرانی، همچنان مشتریان لوازم تحریر خارجی بیشتر است به طوری که بیشتر افراد کیف و نوشت افزار چینی بی کیفیت را به نوع ایرانی آن ترجیح می دهند.

وی تصریح کرد: بازار لوازم تحریر نیز همانند سایر انواع کالاها در دست چینی هاست و مردم هم تمایل زیادی نسبت به خریداری و استفاده آن ها دارند.

سرحدی تاکید کرد: متاسفانه لوازم تحریر خارجی تیشه بر ریشه لوازم تحریر ایرانی زده چرا که به دلیل کیفیت کم و قیمت تمام شده پایین از قیمت پایین تری برخوردار است و مردم زابل نیز به دلیل حکمفرمایی فقر و بیکاری تمایل زیادی به خریداری آن دارند.

وی بیان کرد: بیشتر مردم منطقه بیکار هستند و یا از درآمد پایینی برخوردار هستند و حتی شمار بالایی فقط با یارانه روزگار می گذرانند و حتی دارای چندین فرزند مدرسه ای هستند بنابراین به دنبال کالاهای ارزان تر می گردند و در این بین لوازم تحریر چینی از قیمت کمتری برخوردار است.

سرحدی اظهار کرد: واقعا جای تاسف دارد که این لوازم تحریر خارجی بی کیفیت از مبادی قانونی وارد کشور می شود در حالی که ایران خود دارای کارخانه های تولید انواع ملزومات مدرسه می باشد اما به دلیل اشباع بازار با کالاهای چینی کارخانجات ایرانی ورشکست می شوند.

وی اضافه کرد: مردم با خرید کالاهای تولید داخل می توانند چرخ اقتصاد کشور خود را بچرخانند و به جای گذاشتن نان در سفره خارجی ها این نان را در سفره هموطن ایرانی خود قرار دهند و زمینه اشتغال کارگران ایرانی را فراهم آورند.

به دلیل ارزانی کالای چینی را خریداری می کنم

مادر یکی از دانش آموزان که در حال خرید کیف مدرسه برای فرزندش بود به خبرنگار اوشیدا؛ گفت: من هم دوست دارم کالای ایرانی برای فرزندم بخرم اما وقتی قیمت پائین کالای خارجی را می بینم ترجیح می دهم آن را برای فرزندانم مهیا کنم.

میر ادامه داد: خوب می دانم که در حقیقت با خرید کالای خارجی ذائقه فرزندم را به سوی مصرف کالاهای بیگانه سوق می دهم و فرهنگ بیگانه را برای او ترویج می دهم اما چاره ای جز این ندارم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار تومان برای تهیه نوشت افزار، کیف و لباس فرم مدرسه سه فرزندم هزینه کردم که در این راستا به جز لباس مدرسه بیشتر خریدم به کالاهای خارجی اختصاص یافته است.

میر بیان کرد: مردم سیستان به دلیل نداری ترجیح می دهند کالای ارزان قیمت چینی را برای فرزندان خود تهیه کنند تا فرزندانشان از سایر هم کلاسی های خود خجالت نکشند.

وی در پایان گفت: متاسفم در سالی که با نام اقتصاد مقاومتی مزین شده همچنان تولید و اشتغال داخلی نادیده گرفته شده و کالاهای خارجی بازار کشور را در دست گرفته است.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
,
,
,
,
, تقاضای مردم برای کالای چینی زیاد است, تقاضای مردم برای کالای چینی زیاد است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, به دلیل ارزانی کالای چینی را خریداری می کنم, به دلیل ارزانی کالای چینی را خریداری می کنم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه