اخبار داغ

مفسر اهل بیت(ع) مطرح کرد

تلاش بزرگان و معتمدین در مسیر حرکت تبلیغی آقا ابا عبدالله الحسین (ع)

تلاش بزرگان و معتمدین در مسیر حرکت تبلیغی آقا ابا عبدالله الحسین (ع)
مفسر اهل بیت(ع) اظهار داشت: همه معتمدین و بزرگان در مسیر حرکت تبلیغی امام حسین (ع) تلاش کنند که مساجد در احیای شعائر محرم و عاشورا بتواند از یک پویایی و حرکت عملی برخوردار باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون مصطفی خدارحمی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان و مفسر اهل بیت (ع) در شهرستان سراوان با بیان اینکه رفتار و عمل سخنرانان و مداحان اهل بیت (ع) باید به گونه ای باشد که آحاد جامعه بدانند که مسجد خانه اول و محل عبادت و احیای شعائر اسلامی است، گفت: همه معتمدین و بزرگان در مسیر حرکت تبلیغی امام حسین (ع) تلاش کنند که مساجد در احیای شعائر محرم و عاشورا بتواند از یک پویایی و حرکت عملی برخوردار باشد، به گونه ای که جوانان را به خود جذب کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون,

وی با اشاره به اینکه برخی از هیئت های حسینی از جایگاه والایی در جوامع و احیای شعائر اسلامی برخوردار هستند و باید بدانند که مسجد پایگاه اول مسلمانان است،  افزود: مسئولین در احیای مراسمات حسینی از سخنرانان  جوان شناس، مکتب حسینی شناس و مجرب استفاده کنند و مداحانی را دعوت کنند که اشعار آنها برگرفته از وقایع کربلا باشد.

, .,

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان با توجه به اینکه جوانان از شور حسینی برخوردار هستند، اظهار داشت: معتمدین و پیر غلامان فضایی را در مسجد ایجاد کنند که شور حسینی در آن متبلور شود و در یک جوان برای حضور در احیای ایام محرم انگیزه ایجاد کند.

,

وی آزادگی، امر به معروف و نهی از منکر، ایستادگی مقابل ظلم را از اهداف و راه امام حسین (ع) عنوان کرد و اذعان داشت: حرکت امام حسین (ع) صرفا یک حرکت شهادت طلبانه نبوده بلکه علاوه بر آن بر محور خدا و رسول شناسی جامع، فضایل اخلاقی و کمال عقلی حاکم بوده است.

,

خدارحمی عمل به شعائر اسلامی و عاشورایی را عاملی برای ترویج فرهنگ حسینی در جامعه دانست و تصریح کرد: سخنرانی به تنهایی نمی تواند افراد را به مقصود برساند و مسئولین، علما و افراد اهل تقوا به صورت گفتاری و عملی قیام عاشورای را تبیین کنند.

,

وی با بیان اینکه جوانان همیشه در مسائل فرهنگی و مقابل دشمنان در صحنه حضور دارند، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از رشادت های جوانان است و ما برای رسیدن به اهداف خود باید استقامت داشته باشیم.

,

مفسر اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه مردم با عمل خود نشان داده اند که پای بند مکتب عاشورایی هستند، عنوان کرد: ما باید از سنین کودکی، کودکان را با مکتب حسینی آشنا کنیم و وقایع کربلا را برای آنها شرح دهیم که شناخت کافی از امام حسین (ع) داشته باشند.

,

وی در پایان با بیان اینکه شور حسینی باید در کنار معرفت حسینی باشد،  گفت: در ایام محرم جرایم کاهش پیدا می کند که نشان دهنده احترام مردم به مکتب حسینی است که پیشگیری خود ساخته از جرم می باشد.
 
 
انتهای پیام/

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه