اخبار داغ

پیرغلام سیدالشهداء(ع):

در دستگاه سیدالشهداء(ع) باید مودب و متواضع بود

در دستگاه سیدالشهداء(ع) باید مودب و متواضع بود
پیرغلام سیدالشهداء(ع)گفت:معتقدم در بارگاه اهل ‌بیت (ع) باید مؤدب بود وکسی که خودش را خادم امام حسین (ع) می‌داند باید متواضع باشد به همین دلیل ازانجام هیچ کاری در هیئت دریغ نکردم و حتی دربعضی از مواقع با عشق،به نظافت حسینیه پرداختم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزد رسا، آداب عزاداری محرم از جمله پدیده های فرهنگی است که با حفظ عناصر اصلی به زیور خلاقیت های اجتماعی، فرهنگی و اقلیمی جوامع مختلف آراسته شده و اگر چه دارای مضامین واحدی است اما به تبع حوزه‌های فرهنگی با نمودهای مختلفی دیده می شود. استان یزد یکی از مناطقی است که آیین عزاداری شهادت امام حسین (ع) در آن به شکل ویژه‌ای برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا,

یکی از اموری که دارای ثواب و پاداش بی مانندی می باشد، خدمت در برپایی مراسم عزای سید و سالار شهیدان عالم حضرت سیدالشهدا (عَلیه السَلام) می باشد؛ بعضی از خادمان، مویی در این راه سپید کرده و جوانی‌شان را هزینه کرده‌اند. خادمانی که لقب پیرغلامی دارند. ذکر مصیبت می‌خوانند و سوز صدایشان رونق‌بخش مجالس روضه امام حسین(ع) است. با مرثیه‌خوانی فرهنگ عاشورا را زنده نگه می‌دارند. یزد نیز از این پیرغلام‌ها کم ندارد.

,

, ,

حاج حسین برزگر یکی از پیرغلامان حضرت سیدالشهداء(ع) وسرپرست حسینیه و هیئت خلف باغ یزد است که بیش از 60 سال سابقه خدمتگزاری در دستگاه امام حسین(ع)را دارد.

,

این پیرغلام 66 ساله سیدالشهداء در سن 6 سالگی  به عنوان راوی تعزیه خوانی در هیئت خلف باغ شروع به فعالیت کرد و حدود 11 سال است که سرپرستی این هیئت را به عهده دارد.

,

برزگردرگفتگوبا یزدرسا؛ با اشاره به این مطلب که نوکری و خادمی سیدالشهدا از بزرگترین افتخارات زندگی من است اظهار داشت: معتقدم عشق به امام حسین (ع) را از شیر پاک مادر و علاقه پدر به اهل بیت دارم.

, یزدرسا,

برزگر رعایت اخلاق در کسوت خادمی اهل بیت(ع) را ضروری دانست و اذعان داشت: معتقدم در بارگاه اهل ‌بیت (ع) باید مؤدب بود وکسی که خودش را خادم امام حسین (ع) می‌داند باید متواضع باشد به همین  دلیل ازانجام هیچ کاری در هیئت دریغ نکردم و حتی دربعضی از مواقع  با عشق،به نظافت حسینیه پرداختم.

,

, ,

وی درخصوص ویژگی های سرپرستان هیئات مذهبی هم گفت: سرپرست هیئت باید تمام سینه زن ها و نو کرهای امام حسین(ع) را به یک چشم نگاه کند و برای خادم اهل بیت پولدار و غیر پولدارمعنا ندارد و همه در جایگاه نوکری اباعبد الله قرار دارند.

,

برزگر با اشاره به توجه خاص امام حسین (ع) به مجالس عزاداری خود گفت: سال گذشته هیئت با مشکلات مالی زیادی روبرو بود و شرایط بسیار سخت شده بود به همین دلیل یک روز که تنها در داخل حسینیه نشسته بودم با حضرت سید الشهداء (ع) درد دل کردم و از ایشان خواستم خودشان مشکل را حل کنند زمانی که از حسینیه خارج شدم بدون اینکه حرفی بزنم در کمال تعجب دیدم که مردم برای ادای نذوراتشان پیش قدم شدند و بدین گونه بود که مشکل مالی هیئت حل و فصل شد و همان روز فهمیدم که باید حل تمام مشکلات را از صاحب هیئت یعنی امام حسین(ع) بخواهم.

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه