اخبار داغ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان:

سرباز امام زمان شدن جوانان و نوجوانان با فرهنگ عاشورایی امکان پذیر است

سرباز امام زمان شدن جوانان و نوجوانان با فرهنگ عاشورایی امکان پذیر است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان گفت: جوانان و نوجوانان با الگوگیری از فرهنگ عاشورایی خود را برای سرباز امام زمان شدن آماده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین علی خیور در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا؛ ابراز کرد: با توجه به روایات فراوان که در رابطه با شخصیت امام حسین وجود دارد به ویژه روایت معروف " ان الحسین مصباح اهدی و سفینه النجاه" می توان گفت که شخصیت امام حسین و قیام عاشورایی ایشان راه درست اسلام که همان مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است را به ما آموخته و از همه مهمتر اینکه انسان در تمام موقعیت ها و لحظات عمر به سختی ها و گرفتاری هایی گرفتار می شود امکان دارد از مسیر صراط مستقیم دور شود اما اگر تحمل کند می تواند در آن مسیر ثابت قدم شود.


وی افزود: آنچه در فرهنگ عاشورا به عنوان یک اصل و اساس قرار گرفته رضایت و خشنودی نبی اکرم است.


حجت الاسلام خیور تصریح کرد: وجود امام حسین و یاران ایشان به ما فهماند که اگر در روز عاشورا تعداد اندکی در برابر افراد بسیاری قرار گرفتند این اقلیت بر مبنای حقانیت حرکت کردند اگرچه در آن روز در یک جنگ نابرابر جان خود را از دست دادند و خانواده های آنان به اسارت گرفته شد اما در فرهنگ عاشورایی خود خداوند این حق را در کرسب ادامه راه خواهد نشاند.


مداح اهل بیت با بیان اینکه می توان براساس فرهنگ عاشورایی خود را در عصر امام زمان به عنوان سرباز ایشان قرار داد، ادامه داد: درس ایثار، فداکاری، استقامت و ایمان به خدا را از فرهنگ امام حسین آموخته ایم.


وی بیان کرد: یکی از درس هایی که می توان از قیام امام حسین گرفت حضور جوانان و نوجوانان بود که در ردیف یاران باوفای ایشان قرار گرفتند به طوری که قاسم بن حسن، عبدالله بن حسن و علی اکبر از جمله یاران جوان و باوفای امام حسین بودند و این اشاره به این دارد که حضور این نوجوانان و جوانان در صحنه عمل لازم است.


حجت الاسلام خیور تاکید کرد: اگر جوانان می خواهند از قیام عاشورایی امام حسین درس بگیرند باید مانند قاسم بن حسن باشند که در کنار امام حسین ایستاد و از تمامیت اسلام و اعتقادات خود دفاع کردند بنابراین اگر جوانان می خواند همان نقش را ایفا کنند باید تمامی دستورات دینی را در زندگی خود پیاده کنند.


وی در ادامه گفت: جوانان و نوجوانان باید در عرصه های اعتقادی، اجتماعی، سیاسی و بین المللی با بصیرت عمل کنند و با آگاهی و بینش خود امام زمان را یاری کنند.


حجت الاسلام خیور اضافه کرد: جوانان و نوجوانان با تبعیت از قاسم بن حسن، عبدالله بن حسن و حضرت علی اکبر همانند یک فرد مثمرثمر در جامعه باشند تا در زمان ظهور امام زمان به عنوان سرباز ایشان در کنار امام زمان قرار گیرند.


وی ابراز کرد: در مراسمات عزاداری حضور جوانان باید به فال نیک گرفته شود و باید بستری را فراهم آورد که انان از قیام عاشورایی امام حسین درس و عبرت گیرند تا اتفاقاتیرکه زمان امام حسین برای جوانان افتاد در زمان امام زمان نیفتد و جوانان در آمادگی کامل قرار گیرند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه