اخبار داغ

گزارشی از بازار گرمی برنج های وارداتی؛

برنج های وارداتی از مبادی رسمی مطابق با استانداردهای ملی است/ از سایه سیاه قاچاق برنج تا تهدید سلامت شهروندان

برنج های وارداتی از مبادی رسمی مطابق با استانداردهای ملی است/ از سایه سیاه قاچاق برنج تا تهدید سلامت شهروندان
معاون اداره کل استاندارد سیستان وبلوچستان در خصوص برنج های وارداتی به استان گفت: برنج های وارداتی که از مبادی رسمی وارد می شود با استانداردهای ملی مربوطه همخوانی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، واردات بی رویه  همواره یکی از بزرگترین مشکلات تولید کنندگان ایرانی بوده و برنجکاران نیز از گزند این مشکل بزرگ که تحت عنوان "واردات بی حساب و کتاب" نزد اقتصادی ها معروف شده است در امان نبوده اند.
در این میان سیستان وبلوچستان هم به علت همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان همواره شاهد پدیده هایی است که قاچاق برنج یکی از این معضلات است به گونه ای که کوچه پس کوچه های بازار چهارراه رسولی مملو از دپوهای برنج های هندی و پاکستانی است که اکثرا به صورت قاچاق وارد شد که این امر خود عاملی برای فراموشی طعم خوش برنج ایرانی در ذائقه مردم شده است.
علی ای حال در حالی برنج های هندی و پاکستانی همچنان صدرنشین اقلام وارداتی از مرزهای جنوب شرق کشور هستند که ورود بی رویه برنج قاچاق از کشورهای همسایه شرقی یک خطر جدی برای سلامت شهروندان به شمار می رود.
 
برنج های وارداتی از مبادی رسمی مورد تایید هستند
عاقلی مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون اظهار داشت: محموله ای که به گمرک اظهار می شود، گمرک آن را به دستگاه های ذیربط از جمله: اداره کل استاندارد استان، معاونت غذا و دارو و غیره ارسال و پس از اخذ تاییدیه اجازه ورود به آن کالا یا محصول داده می شود.
مسعود فیروزی معاون اداره کل استاندارد سیستان وبلوچستان هم به خبرنگار ما در خصوص برنج های وارداتی به استان گفت: تمام برنج هایی که از مبادی رسمی وارد استان می شود مورد آزمایش قرار می گیرد.

جهت حمایت از تولید داخلی چند ماه واردات برنج ممنوع می شود
وی در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: از آنجایی که اداره کل استاندارد مرجع رسمی گمرک محسوب می شود کالاهای مشمول استاندارد اجباری (برنج) در چند زمینه فلزات سنگین، فیزیک و شیمیایی، سموم قارچی و تراریختگی و باقی مانده سموم جهت تطابق با استانداردهای ملی مربوطه به آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده ارسال می شوند و بعد از اینکه نتیجه نهایی آزمون ها قبول بود به برنج های وارداتی اجازه ورود داده می شود.
این مسئول ادامه داد: در واردات برنج جز تعاونی های مرزنشینان که بر اساس سهمیه نسبت به واردات برنج اقدام می کنند هرسال جهت حمایت از تولید داخلی چند ماه واردات برنج ممنوع می شود.
وی با بیان اینکه برنج های وارداتی که از مبادی رسمی وارد می شود با استانداردهای ملی مربوطه همخوانی دارد، افزود: برنج هایی که از مبادی غیررسمی وارد می شوند که ممکن است بعضا "توسط برخی دستفروشان نیز عرضه گردند" نظارتی بر آنها هنگام واردات نشده است.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
, برنج های وارداتی از مبادی رسمی مورد تایید هستند,
, عصرهامون ,
,
,
, جهت حمایت از تولید داخلی چند ماه واردات برنج ممنوع می شود,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه